موساد در جدیدترین افشاگری خود درباره عادی سازی روابط کشورهای عربی با تل آویو اعلام کرد که این روند، بیش از سه ده پیش از امضای توافقنامه های موسوم به «آبراهام» آغاز شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که با وجود تلاش‌های فشرده به خصوص از طرف آمریکا اما توافق عادی‌سازی بین رژیم صهیونیستی و عربستان به این زودی‌ها امکان‌پذیر نیست.
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در کنار تکرار یاوه گوئی ها درباره ضرورت تقابل جهانی با برنامه هسته ای ایران، گفت که عادی سازی روابط تل آویو با عربستان به نفع آمریکاست.
نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه واشنگتن، حاکی از گسترش نگرش منفی مردم کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به توافقنامه های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.
با وجود روابط پنهان و حتی علنی بین ریاض و تل آویو، ساده‌انگارانه است که توافق عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی را رویدادی قریب‌الوقوع بدانیم.
با اینکه عمان همچون کشور‌های عرب عضو توافق ابراهیم برای رونق اقتصادی به سرمایه گذاری اقتصادی و پروژه‌های مشترکی که اسرائیل می‌تواند ارائه دهد نیاز دارد، اما عمان ترجیح می‌دهد به عنوان یک میانجی قابل اعتماد بین هر دو طرف عمل کند و سود ببرد. به همین دلیل، هم واشنگتن و تل آویو علاقه‌مند هستند عادی سازی روابط بین عمان و اسرائیل تسهیل شود.
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که عادی‌سازی روابط بین این کشورها به نفع امنیت ملی کشورش است.
دولت بایدن خواهان عادی سازی و روابط نزدیکتر عربستان و رژیم صهیونیستی تا پیش از پایان سال ۲۰۲۳ است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، یک رسانه رژیم صهیونیستی از تحرکات جدیدی خبر داد که در زمینه عادی سازی این رژیم با عربستان صورت گرفته است.
یک رسانه عبری از تحرکات جدید انجام شده در زمینه عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو پرده برداشت.
وزیرخارجه رژیم صهیونیستی مدعی شده است که سفر به عربستان سعودی و عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی در سال جاری محتمل است.
اقدامات افراط‌گرایانه کابینه اسرائیل نقش قابل‌توجهی در ناکامی توافق ابراهیم دارد و تاثیرگذار است چراکه عملا جامعه جهانی و مشخصا کشور‌های عربی را به واکنش وادار کرده و نشان می‌دهد رژیمی که در داخل اراضی اشغالی به این شکل با فلسطینی‌ها برخورد می‌کند دیگر دلیلی برای عادی‌سازی روابط با کشور‌های عربی باقی نمی‌گذارد. در سوی دیگر نیز بهبود روابط ایران با کشور‌های عربی و تحولات منطقه خاورمیانه بهانه را از دست این کشور‌ها برای نزدیکی به اسرائیل گرفته است.
سفیر رژیم صیونیستی در بحرین در واکنش به توافق ایران و عربستان گفت برای اعلام مرگ روابط تل آویو و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، هنوز زود است و باید منتظر نتایج این توافق ماند.
سخنگوی رسمی دولت موریتانی اخبار منتشر شده در رسانه های رژیم صهیونیستی مبنی بر رایزنی در خصوص عادی سازی روابط میان دو طرف را رد کرد.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر اینکه عادی سازی روابط با تل آویو به منزله عدول از آرمان های امت در قبال مسئله فلسطین است، اعلام کرد که وجود این رژیم در سرزمین فلسطین از اساس باطل است.
حماس در بیانیه ای به عادی سازی در روابط یک کشور آفریقایی با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
یک وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که سیاست این رژیم علیه ایران، چشم انداز صلح بین کشورهای عربی و تل آویو را گسترش می‌دهد.
هزاران معترض مراکشی علیه عادی سازی روابط میان رباط و تل آویو دست به تظاهرات زدند.
وزیر دارایی پاکستان به موضع گیری درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداخت.
در سایه تلاش برخی کشورهای مرتجع عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، پاکستان بار دیگر با عادی سازی روابط با تل آویو مخالفت کرد.
مسئولان تونس در واکنش به برخی گزارش ها مبنی بر انجام مبادلات تجاری میان تونس و تل آویو، تاکید کردند که به ممنوعیت مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی متعهد هستند.
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تداوم عادی سازی روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یائیر لاپید و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی مکالمه‌ای تلفنی عادی‌سازی کامل روابط و توافق بر سر بازگشت سفرای دو طرف را اعلام کردند.
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یائیر لاپید و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی مکالمه‌ای تلفنی عادی‌سازی کامل روابط و توافق بر سر بازگشت سفرای دو طرف را اعلام کردند.
بزرگترین حزب اسلامی الجزایر اعلام کرد که در صورتی که مغرب حمایت از جدایی طلبان و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را متوقف کند، آماده پایان دادن به بحران با رباط است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ