سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت از صادرات کالا‌های ایرانی به ۳۹ کشور آفریقایی و واردات از ۲۲ کشور این قاره در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در سال گذشته صادرات به شرق، غرب، شمال و جنوب این قاره به صورت خاصی توسعه پیدا کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در رژه سالانه روز نیروی دریایی روسیه که فردا یکشنبه با حضور پوتین رئیس جمهور روسیه و مقامات بلندپایه دفاعی ۲۱ کشور جهان در بندر سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود، وارد این شهر شد.امیر دریادار ایرانی در سفر به سن‌پترزبورگ با فرمانده نیروی دریایی روسیه و فرماندهان نیروی دریایی چند کشور آسیایی و آفریقایی دیدار ‌‌و مذاکره خواهد کرد.همزمان با برگزاری رژه سالانه روز نیروی دریایی روسیه، سه فروند شناور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از بندر کاسپیسک در شمال دریای خزر به مراسم رژه دریایی روسیه می‌پیوندند.
بعد از ارتقا روابط ایران و عربستان و چند کشور مهم غرب آسیا اکنون دامنه گسترش روابط به لیبی رسیده است، کشوری که یکی از حلقه‌های ضروری برای ارتباط گیری با آفریقاست.
بر اساس آمار شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ایران در تیر ماه ۱۴۰۲، بیش از ۵۳۰ بار لرزید.
رئیس جمهور کشورمان با تشریح دستاوردهای سفر خود به چند کشور آفریقایی، گفت: آفریقا سرزمین فرصت‌هاست، نباید مورد غفلت قرار گیرد.
یک مقام روس گفت: علی‌رغم عرضه گسترده نفت از سوی کشورهای خاورمیانه، اما جهان طی سال‌های آینده با کمبود نفت مواجه خواهد شد.
سران چند کشور آفریقایی برای شرکت در نشست اقتصادی سنت‌پترزبورگ وارد روسیه شدند.
رئیس‌جمهور روسیه امروز تأیید کرد که تسلیحات هسته‌ای این کشور در بلاروس مستقر شده‌ است و در جریان حملات موشکی به پایتخت اوکراین چند سامانه آمریکایی پاتریوت منهدم شدند.
یک مقام آمریکایی به شرط محفوظ ماندن هویتش روز دوشنبه و همزمان با آغاز مذاکرات گفت: «هدف ما حصول اطمینان از انجام مذاکرات میان وزرای خارجه دو طرف برای چند روز متوالی با هدف دست‌یابی به صلحی پایدار و عادلانه است.» تمرکز این مذاکرات فارغ از دستیابی به صلح، بر «دستیابی به تفاهمی برای عادی‌سازی روابط» میان دو کشور متمرکز است.
پسر ترامپ نوشت، بایدن ۱۶ هزار آمریکایی را در کشوری فقیر و "چاه مستراح" که جنگ آن را چند تکه کرده، رها کرد و ابتدا کادر سفارت را از آنجا خارج کرد، چه افتضاحی!
مدیرکل آفریقای وزارت خارجه گفت: از روسای جمهور چند کشور آفریقایی دعوت شده که به تهران سفر کنند و برخی از مقامات عالی رتبه تعدادی از کشور‌های این قاره برای سفر به تهران اظهار علاقه کره‌اند و ما در حال برنامه‌ریزی و نهایی کردن زمان این سفر‌ها هستیم.
چند تن از مقامات کشورهای خارجی در پیامی فرارسیدن عید سعید فطر را از طرف دولت و مردم خود به رئیس جمهور و مردم کشورمان تبریک و تهنیت گفتند.
دوقطبی آمریکا و چین در حوزه فناوری حالا به عرصه هوش مصنوعی هم رسیده است. در سال ۲۰۲۱ دولت بایدن صادرات تراشه‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی به چین را ممنوع کرد و در حال حاضر تنها چند تراشه‌ساز چینی وجود دارند که توانایی تولید جایگزین محصولات آمریکایی را دارند. با این حال، اما تنوع کاربرد‌های هوش مصنوعی و گستره آن‌ها به قدری است که می‌تواند رقابت این دو کشور را وارد فاز تازه‌ای کند.
سودان کشوری با سابقه کودتا و جنگ و کشمکش طی چند دهه، این روزها شرایط خطرناکی پیدا کرده است و درگیری‌های شدیدی در این کشور واقع در آفریقا جریان دارد.
نخست وزیر ژاپن قرار است پیش از میزبانی نشست گروه هفت، سفری به چند کشور آفریقایی داشته باشد.
آمریکا دیشب از حمله پهپادی به پایگاه نظامی این کشور در سوریه خبر داده بود، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) حمله پهپادی ناشناس به پایگاه نظامی این کشور در سوریه را تائید کرد. بر اساس اعلام این مرکز، در این حمله یک پیمانکار آمریکایی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.
معاون رئیس جمهور آمریکا برای بررسی موضوعات اقتصادی و تبعات جنگ اوکراین به چند کشور آفریقایی سفر می کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی اهانت‌های اخیر به مقدسات اسلامی و قرآن کریم را در چند کشور اروپایی محکوم کردند.
نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل هم پس از وزیر خزانه داری این کشور، قرار است به چند کشور آفریقایی سفر کند.
وزارت خارجه چین اعلام کرد وزیر خارجه این کشور از امروز دوشنبه به مدت یک هفته به چند کشور آفریقایی سفر خواهد کرد.
همان طور که در تصویر زیر می بینید ترافیک هوایی در نخستین روز از سال نو میلادی روی ۳ کشور روسیه، اوکراین و افغانستان و چند کشور آفریقایی از جمله لیبی در حداقل خود است در حالی که سایر کشورها از جمله ایران زیر انبوه پروازها محو شده اند.
یکی از دانشمندان کشور نیجریه با ساخت نخستین ربات انسان‌نما در نیجریه و آفریقا تاریخ‌ساز شد. انتظار می‌رود رباتی به نام اومیفی پیشرفت‌های پژوهشی جدیدی در زمینه هوش مصنوعی باز کند. طبق گزارش‌ها، این ربات می‌تواند به پنج زبان بومی نیجریه‌ای صحبت کند، چند زبان زنده جهانی را درک کند و به فرمان‌های گفتاری پاسخ دهد. دولت نیجریه اولین اندروید انسان‌نمای آفریقایی اومیفی را برای پیشرفت پژوهش‌های هوش مصنوعی و توسعه فناوری‌های دیجیتال در نیجریه و آفریقا راه‌اندازی کرده است.
خروج نظامیان فرانسه از آفریقای مرکزی تنها چند هفته پس از تکمیل خروج نیروهای این کشور از مالی صورت می گیرد که بیانگر روابط بحرانی فرانسه با کشورهای آفریقایی است.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: سفر موفق وزیر امور خارجه کشورمان به چند کشور آفریقایی، بشارت دهنده جهشی جدید در روابط سازنده ایران و آفریقاست.
رسانه های آمریکایی از زخمی شدن چند نظامی این کشور در حملات راکتی چهارشنبه شب به دو پایگاه نظامی آمریکا در دیرالزور سوریه خبر دادند.
وزیر خارجه ترکیه گفت کشورهایی در غرب وجود دارند که خواهان ادامه جنگ اوکراین هستند، از جمله ایالات متحده و برخی دیگر از اعضای ناتو.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ