یک مقام آمریکایی به شرط محفوظ ماندن هویتش روز دوشنبه و همزمان با آغاز مذاکرات گفت: «هدف ما حصول اطمینان از انجام مذاکرات میان وزرای خارجه دو طرف برای چند روز متوالی با هدف دست‌یابی به صلحی پایدار و عادلانه است.» تمرکز این مذاکرات فارغ از دستیابی به صلح، بر «دستیابی به تفاهمی برای عادی‌سازی روابط» میان دو کشور متمرکز است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امیرمحمد گلزاده با نمایش‌های درخشان خود بهترین بازیکن قهرمانی جهان لقب گرفت.
«ایران درک کرده که بدون مذاکره، لغو تحریم‌ها امکان پذیر نخواهد بود، اسم این گفتگو‌ها را هم «مذاکره برای پایان دادن به تحریم‌ها» گذاشته اند. آمریکا هم متوجه شده که تحریم‌ها گرچه فشار اقتصادی شدید به ایران وارد می‌کند، اما عملا نمی‌تواند مانع از پیشرفت هسته‌ای ایران باشد؛ بنابراین دو طرف با دو انگیزه متفاوت سر میز مذاکره نشسته اند، اما برای پیشگیری از افتادن در دام فضاسازی‌های رسانه ای، اولا مذاکرات را محرمانه پیش می‌برند و ثانیا خبری از هیچ متن مکتوبی نیست و به شکل نانوشته و تعهد در برابر تعهد پیش می‌رود»
وزارت خارجه آمریکا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن انتظار هیچ پیشرفت یا تحولی در روابط دوجانبه با پکن را از سفر بلینکن به چین ندارد.
طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، در حالی که معامله‌گران پیشرفت مذاکرات سقف بدهی آمریکا و مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را ارزیابی کردند، از پایین‌ترین رقم دو ماه اخیر افزایش یافت و در مسیر سومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت.
سخنگوی وزارت امور خارجه به ابزار نگرانی دولت‌های غربی خاصه آمریکا و فرانسه از پیشرفت و ‎اقتدار دفاعی ایران واکنش نشان داد.
دبیر شورای امنیت ارمنستان روز سه شنبه اعلام کرد که نشست برنامه ریزی شده وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو، ادامه مذاکرات در آمریکا خواهد بود.
اگر ابزار‌های نهایی برای دستیابی به اهداف کلیدی آمریکا ناکارآمد باشند، گزینه‌های تعامل همچنان می‌توانند راه بهتری برای خروج از بن‌بست هسته‌ای ارائه دهند. از زمان خروج دولت ترامپ از برجام، نبود هماهنگی دیپلماتیک، پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای را متوقف کرده است.
این تصور که جنگ می‌تواند رکود اقتصادی و زوال دموکراتیک را برطرف کند دیدگاهی عقب مانده و منسوخ شده است چرا که جنگ باعث می‌شود دموکراسی ما تهدید شده و ثروت مان به هدر برود، زیرا جنگ‌های نابخردانه باعث می‌شوند اعتماد عمومی و منابعی که ممکن بود به طور مولد در داخل استفاده شوند به شکلی مخرب در خارج از کشور صرف شوند.
دبیرکل جنبش انصار الله گفت آمریکایی‌ها مایلند که امت ما دانشی را که به پیشرفت آن کمک می‌کند، در اختیار نداشته باشد و در این راستا، هزاران دانشمند ایرانی و سایر کشورها را هدف قرار داده اند.
دبیرکل جنبش انصار الله گفت آمریکایی‌ها مایلند که امت ما دانشی را که به پیشرفت آن کمک می‌کند، در اختیار نداشته باشد و در این راستا، هزاران دانشمند ایرانی و سایر کشورها را هدف قرار داده اند.
این مقام وزارت خارجه آمریکا در هراس از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ونیز نفوذ منطقه‌ای ایران ادعا کرد: ایران به پیشرفت سریع در برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد و همچنان بزرگ‌ترین صادر کننده تروریسم در جهان است و از گروه‌های نیابتی که ثبات منطقه را برهم می‌زنند، حمایت می‌کند و همچنان به توسعه برنامه موشکی بالستیک خود ادامه می‌دهد.
کاخ سفید در دیدار آتی با مقامات ژاپنی و هلندی درباره اقدامات اخیر برای مقابله با صادرات ابزارهای تراشه سازی به چین گفتگو می کند.
توسعه سریع نیروی دریایی چین، از ناوهای هواپیمابر گرفته تا زیردریایی ها تا موشک های ضد کشتی، و ارتباط آن با استراتژی چین برای گسترش حضور دریایی خود در صحنه جهانی باعث نگرانی آمریکا شده است.
هماهنگ‌کننده روابط راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا عنوان کرد که انتظار ندارد که هیچ پیشرفتی در آینده‌ای نزدیک در مذاکرات احیای برجام حاصل شود.
وزیر کشور گفت: دولت سیزدهم نشان داد که بدون آمریکا و بدون برجام تحمیلی می‌توان پیش رفت، این در حالی است که پیش از این در سیاست خارجی به بن بست رسیده بودیم.
سرمربی تیم ملی انگلیس ابراز امیدواری کرد نمایش بهتری از دیدار با ایران، مقابل آمریکا ارائه بدهند.
نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اروپایی از آمریکا تبعیت نکنند و بدانند ایران مقتدر مسیر پیشرفت خود را با گام‌های بلند طی می‌کند.
به دلیل تقویت ارزش دلار و افزایش امیدها برای پیشرفت در مذاکرات با هدف حفظ ادامه کریدور صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه، معاملات آتی گندم آمریکا در روز جمعه کاهش یافت.
حجت السلام رئیسی رئیس جمهور کشورمان در خصوص نشست با ایرانیان در حاشیه مجمع سازمان ملل گفت: یک پزشک ایرانی مقیم آمریکا گزارشاتی درباره رشد و پیشرفت علم پزشکی ایران ارائه داد.
مشاور امنیت ملی دولت آمریکا گفته است که انتظار پیشرفت در توافق هسته‌ای ایران در سازمان ملل را نداریم.
سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود اعلام کرد که آمریکا از حیث پیشرفت و توسعه، از همتایان خود عقب افتاده است.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشرفت مذاکرات تاکنون ناشی از حسن نیت ایران بود، اظهار داشت: آمریکا هیچگاه باب جدیدی را برای بهبود در روند مذاکرات باز نکرد و حتی با تحریم‌های جدید علیه برخی از مسئولان کشور، بر عدم فهم عمیق خود از صحنه بین المللی مهر تایید زد.
رهبر انقلاب، معارف اهل‌بیت را مجموعه‌ای کامل از همه نیازهای مختلف آحاد بشر و جوامع بشری خواندند و گفتند: جوامع اسلامی امروز به همه ابعاد معارف اهل‌بیت نیاز جدی دارند و مجمع جهانی باید با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح و استفاده از شیوه‌های معقول و ابزارهای تأثیرگذار، این وظیفه سنگین را انجام دهد.
بلومبرگ امروز جمعه در گزارشی عنوان کرد که هیئت‌های آمریکایی و ایران حاضر در وین، درباره موضوع پرداخت غرامت خروج از توافق هسته‌ای به توافق رسیده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ