معاون رئیس جمهور آمریکا برای بررسی موضوعات اقتصادی و تبعات جنگ اوکراین به چند کشور آفریقایی سفر می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اداره تحقیقات فدرال آمریکا از کشته شدن شخصی که رئیس جمهور این کشور و معاون وی را در فضای مجازی تهدید به قتل کرده بود، خبر داد.
بلینکن اعلام کرد: پس از بازنشستگی وندی شرمن، بایدن از ویکتوریا نولاند خواسته تا تایید معاون بعدی وزیر خارجه، به عنوان سرپرست معاون وزیر خارجه خدمت کند. ما خوش شانس هستیم که فردی با تجربه، ماهر و متعهد این مسئولیت اضافه را بر عهده می گیرد.
معاون «دونالد ترامپ» در مصاحبه‌ای با اعلام اینکه کشورش «نیازهای اوکراین را تأمین می‌کند»، گفت که سخن «جو بایدن» درباره دیکتاتور بودن «شی جین‌پینگ» همتای چینی وی واقعیت دارد!
معاون جو بایدن امروز از نامزدی خود در انتخابات ۲۰۲۴ به عنوان معاون ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.
معاون سخنگوی شورای فدراسیون روسیه بر این باور است که کی‌یف به عنوان بخشی از کارزار انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا، چاره‌ای ندارد جز اینکه مردم اوکراین را به قتلگاه بفرستد.
معاون وزیر امور خارجه در ارتباط با سطح تعامل چین با دولت سیزدهم در مقایسه دولت‌های گذشته چگونه ارزیابی می‌شود؟ گفت: سیاست دولت‌ها فرق می‌کند، همیشه تاکید کردم که باید سیاست خارجی ما وابسته به دولت‌ها نباشد، حاکمیتی باشد که با یک دولت جهت ما عوض نشود، در این دولت گرایش محکمی به کشور‌های آسیایی وجود دارد همچنین آفریقا و اروپا. دولت هم اعلام کرده بود همسایگان در اولویت قرار دارند و همین سیاست دنبال می‌شود و طرف چینی هم متوجه این مساله است؛ بنابراین سطح روابط عالی است.
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که در منطقه غرب آسیا به سر می برد، با معاون وزیر خارجه عمان درباره ایران گفتگو کرده؛ گفتگویی که این مقام دولت بایدن آن را عالی" توصیف کرده است.
گرگ جیکوب در نامه مورخ ۱۸ ژانویه به آرشیو ملی آمریکا گفته است: «بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره پیدا شدن اسناد محرمانه در اقامتگاه بایدن، پنس از سر احتیاط اقدام به بررسی مدارکی کرد که در منزلش وجود داشت. مشاور حقوقی، یک تعداد سند را که احتمالا حاوی اطلاعات حساس یا محرمانه هستند، در میان اسناد شناسایی کرد. مایک پنس فورا آن‌ها را به مکان امنی منتقل کرده و برای جابجایی بهتر منتظر نظرات آرشیو ملی شد.
تحقیقات و نظرسنجی جدید مؤسسه «کوئینیپیاک» نیز نشان می‌دهد که اکثریت قاطع جمهوری‌خواهان و احزاب مستقل آمریکا بر این باورند که بایدن به شیوه‌ای نامناسب این اسناد محرمانه را مدیریت کرده است.
اواخر دی ماه گزارش‌هایی مبنی بر کشف اسناد و اطلاعات محرمانه در خانه شخصی بایدن منتشر شد و رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که در سومین مرحله از کشف اسناد و اطلاعات محرمانه مربوط به دوران معاون «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا در خارج از کاخ سفید، این بار گفته می‌شود اسنادی در خانه شخصی وی پیدا شده است.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه باوئر با اشاره به بازرسی مأموران وزارت دادگستری از خانه بایدن، آمده است: «برخی از اسناد طبقه‌بندی‌شده و متعلقات آن مربوط به دوران حضور بایدن در مجلس سنای آمریکا است و سایر اسناد مربوط به دوران حضور او به عنوان معاون اوباما می‌باشد».
ماجرای جدید کشف اسناد سرّی در دفتر و خانه جو بایدن، کاخ سفید را تحت فشار قرار داده است. این اسناد سرّی، قدیمی و مربوط به دوره‌ای است که او به عنوان معاون رییس جمهور در دولت باراک اوباما فعالیت می‌کرد.
در گذشته بایدن معامله‌های نامطلوب زیادی وجود داشته است. به نظر می‌رسد مبهم‌ترین دوره زندگی سیاسی او در دوره دوم ریاست جمهوری «باراک اوباما» بوده است زمانی که جو هنوز معاون رئیس جمهور بود و خانواده‌اش تلاش می‌کردند تا جایی که ممکن است از نفوذ او به نفع خود استفاده کنند.
در ادامه این بیانیه همچنین تاکید شده که این اسناد محرمانه مربوط به دوره فعالیت بایدن به عنوان معاون «باراک اوباما»، رئیس جمهوری وقت آمریکا، پس از بازدید «ریچارد ساوبر»، وکیل کاخ سفید از خانه مذکور در روز پنج شنبه هفته گذشته پیدا شده است.
کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا: من از زنان ایران و شجاعت آن‌ها الهام گرفته‌ام.
«کاملا هریس» معاون «جو بایدن» امروز در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی آسیا- اقیانوس آرام (اَپک) با «شی جین پینگ» رئیس‌ جمهور چین دیدار کرد.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه با اشاره ضمنی به پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، رئیس جمهور دموکرات این کشور را به استهزا گرفت.
رئیس جمهور آمریکا، معاون وی و نیز «دونالد ترامپ» به برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره در این کشور واکنش نشان دادند.
وال استریت ژورنال گزارش داد، چندین تن در دولت عربستان گفتند که ولیعهد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را ترجیح می‌دهد و از زمانیکه بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده بود و بابت گاف‌هایی که می‌دهد، مورد تمسخر قرار دارد، از او خوشش نمی‌آید.
دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای این مذاکرات دیوید کوهن، معاون مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و تام وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان را به دوحه پایتخت قطر فرستاد.
کاخ سفید اعلام کرد که کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور کره جنوبی دیدار و گفتگو کرده است.
کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا صبح امروز پنجشنبه وارد کره جنوبی شد.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگویی تلفنی در ارتباط با توافق هسته ای با ایران، رایزنی کردند.
معاون اول رئیس جمهور گفت: حملات جدید رژیم صهیونیستی به غزه نتیجه سفر رییس جمهور آمریکا به منطقه است و ایران حامی همیشگی فلسطین است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ