وزارت خارجه چین اعلام کرد وزیر خارجه این کشور از امروز دوشنبه به مدت یک هفته به چند کشور آفریقایی سفر خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پارلمان چین، رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب حاکم چین را به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور معرفی کرد.
کاخ سفید از تماس‌های دیپلماتیک میان مقامات وزارت خارجه واشنگتن با همتایان چینی خود برای زمانبندی موعد سفر آتی وزیر خارجه چین به آمریکا خبر داد.
وزارت خارجه چین اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با معاون وزیر خارجه روسیه در پکن دیدار و طرفین پیرامون روابط دو کشور و همچنین موضوعات بین المللی و منطقه ای تبادل نظر کردند.
وزارت امور خارجه چین تأکید کرد که طرف چینی از بلینکن خواست تا به اصل چین واحد پایبند باشد و از استقلال تایوان حمایت نکند.
وزیر خارجه آمریکا پس از ماه‌ها تنش بین واشنگتن و پکن و تعویق سفر، سرانجام برای دیدار با مقامات چینی، راهی پکن خواهد شد.
وزیر خارجه روسیه امروز در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای با همتایان چینی و هندی خود دیدار کرد.
وزیر خارجه آلمان قرار است در همین روزها به چین سفر کند.سفر وزیر خارجه آلمان به چین کمتر از دو هفته پس از سفر «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه به پکن انجام می‌شود.
وزیر خارجه چین پنجشنبه و جمعه در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در سمرقند ازبکستان شرکت می‌کند.
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به پکن با چین گانگ وزیر خارجه چین دیدار و گفتگو کرد.
وزارت خارجه ژاپن با صدور بیانیه ای از سفر وزیرخارجه این کشور به پکن در روزهای آتی خبر داد.
وزیر خارجه چین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه و چین می‌توانند استفاده از دلار را در روابط تجاری دوجانبه‌شان قطع کنند، اظهار کرد: برای پاسخ دادن به این سوال باید بگویم که جواب ساده است؛ همان ارزی که راحت و قابل‌اعتماد‌تر است باید استفاده شود. در واقع ارز‌های بین‌المللی نباید به سلاحی برای اعمال تحریم‌های یکجانبه استفاده شوند.
وزیر خارجه چین پس از طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا اتحادیه اروپا تا این اندازه نگران ارسال احتمالی سلاح از پکن به مسکو است، با پاسخ عجیب مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مواجه شد!
معاون وزیر امور خارجه در ارتباط با سطح تعامل چین با دولت سیزدهم در مقایسه دولت‌های گذشته چگونه ارزیابی می‌شود؟ گفت: سیاست دولت‌ها فرق می‌کند، همیشه تاکید کردم که باید سیاست خارجی ما وابسته به دولت‌ها نباشد، حاکمیتی باشد که با یک دولت جهت ما عوض نشود، در این دولت گرایش محکمی به کشور‌های آسیایی وجود دارد همچنین آفریقا و اروپا. دولت هم اعلام کرده بود همسایگان در اولویت قرار دارند و همین سیاست دنبال می‌شود و طرف چینی هم متوجه این مساله است؛ بنابراین سطح روابط عالی است.
وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران به امیرعبداللهیان تبریک گفت.
وزیر خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرد رزمایش دریایی مشترک این کشور با چین و روسیه در ماه فوریه برگزاری خواهد شد.
به گفته روزنامه دولتی چاینا دیلی پس از لی ژائوشینگ و یانگ جی‌یچی، چین سومین سفیر چین در آمریکاست که به مقام وزارت رسیده است. می‌نگ پائو روزنامه خصوصی هنگ کنگ نیز متذکر شد که او جوان‌ترین وزیر چین از زمان چوئن لای است.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد وزیر خارجه این کشور در هفته‌های آینده به پکن سفر خواهد کرد.
وزیرامورخارجه آمریکا می گوید که در مورد باز نگه داشتن ارتباطات با وزیر امور خارجه جدید چین گفتگو کرده است.
رسانه‌های چینی اعلام کردند سفیر این کشور در آمریکا، به عنوان وزیر خارجه چین منصوب شده است.
در میانه اختلاف‌ها و تنش‌های بین دو کشور، وزیر خارجه استرالیا امروز در سفری دو روزه راهی پکن خواهد شد.
علیرضا قزوه برای پاسخ به چین، توصیه شاعرانه‌ای برای رئیس‌جمهور و وزری امور خارجه داشت.
وزیر خارجه چین با اشاره به تمامیت ارضی کشورش و تأکید بر این‌که تایوان بخشی از چین بزرگ است، به رهبران جهان هشدار داد که هر طرفی که در مقابل اتحاد چین بایستد، توسط چرخ‌های تاریخ نابود می‌شود.
جایشانکار ادامه داد: هند به طور مداوم موضع خود را حفظ کرده است که اگر چین صلح را در مناطق مرزی برهم بزند، بر روابط دوجانبه ما با آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت.
وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد برای اطمینان‌بخشی به مقامات چین برای تقویت روابط دوجانبه علی‌رغم افزایش تنش بین پکن و واشنگتن پیرامون تایوان، وزیر خارجه این کشور به چین سفر می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ