دیپلمات ارشد آمریکایی در سخنانی درباره توافق با ایران اعلام کرد که توافقی را که خواسته‌های اساسی ما را برآورده نمی‌کند، نمی پذیریم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در مورد برجام مقام‌های دولت سیزدهم و هواداران این دولت مدام می‌گویند که این دولت هرگز میز مذاکرات را ترک نکرده‌است و مشکل عدم احیای برجام در طرف مقابل است. درحالی‌که مقام‌های دولت پیشین می‌گویند پیش از انتخابات سال ۱۴۰۰ مذاکرات در وین به توافق نزدیک شده‌بود، اما بعد از انتخاب سیدابراهیم رئیسی، این مذاکرات تا آذرماه معطل ماند. دولت جدید با تغییر نام مذاکرات احیای برجام به «مذاکرات رفع تحریم‌ها» تلاش داشت که ضمن خارج کردن نام برجام از ادبیات رسمی، اولویت خود را برطرف کردن تحریم‌ها نشان دهد.
مدافع باتجربه فوتبال ایران هنوز تصمیمی درباره آینده خود نگرفته، او نه رسما لژیونر شده و نه با استقلال تمدید کرده است.
مذاکرات علیرضا بیرانوند با باشگاه استقلال ادامه دارد و حجت کریمی مسئولیت پیشبرد این ماجرا را برعهده گرفته است.
وزارت کشور عراق اعلام کرد که توافقی با ایران در خصوص صدور گذرنامه ویژه اربعین انجام نشده است.
ایشان در تبیین اهمیت ۳گانه صنعت هسته‌ای، این صنعت را به لحاظ پیشرفت و بروز توانایی‌ها، «آبروبخش» کشور دانستند و با اشاره به تأثیر اساسی دستاوردهای هسته‌ای در بهترشدن زندگی مردم، افزودند: صنعت هسته‌ای از لحاظ وزن سیاسی و جایگاه جهانی ایران، موجب آبروی ملی است؛
تیم ملی والیبال ایران در یک بازی تدارکاتی پیش از شروع لیگ ملتها در ژاپن به مصاف فرانسه رفت و این بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید!
مصیب نعیمی، مدیرمسئول روزنامه الوفاق و تحلیلگر مسائل خاورمیانه معتقد است که نفوذ ایران در یمن چندان هم بالا نبوده است و این بهانه‌ای بود که عربستانی‌ها برای توجیه حمله به یمن ساخته و پرداخته کردند. نعیمی معتقد است که توافق ایران و عربستان به این معنا نیست که بحران یمن به‌طور کامل پایان یافته است و برآورده شدن خواسته‌های هر یک از طرفین مذاکرات بیشتری را می‌طلبد.
معاون وزیر خارجه روسیه تمدید توافق صادرات غلات از دریای سیاه را منوط به برآورده شدن خواسته‌های روسیه دانست.
فضای بازار ارز و طلا و سکه این روزها با هیجان زیادی همراه است و هر زمان، بازار تحت تاثیر یک خبر، فراز و فرود را تجربه می کند. نمونه آن روز گذشته مشاهده شد و دلار در بازار غیررسمی در یک ساعت 4 تا 5 هزار تومان تومان ریزش داشت. در این میان، حباب سکه در سطحی است که وضعیت پر ریسکی را بر بازار حاکم کرده است.
معاون سازمان انرژی اتمی درباره حل و فصل سوالات باقی‌مانده میان ایران و آژانس به عنوان یکی از گره‌های احیای برجام و نیز برداشتن موانع بر سر فعالیت عادی سازمان تصریح کرد: اگر غرب از خواسته‌های فرابرجامی خود کوتاه بیاید، توافق قابل دسترس است. این خواسته زیادی نیست که از طرف مقابل تضمینی بگیریم که بار دیگر خروج یک جانبه از برجام رخ ندهد.
حمید حسن زاده، مربی بدنساز تیم دسته اولی چادرملوی یزد درتوافق با این باشگاه به طور مسالمت آمیز از کادر فنی جدا شد.
در معاملات توافقی ارز امروز پنجشنبه (۱۵ دی ماه)، قیمت هر دلار آمریکا در محدوده ۳۸ هزار تومان انجام می‌شود.
معاملات بازار توافقی ارز در ایستگاه پایانی هفته، با نوسان افزایشی شاخص ارزی همراه بود. این در حالی است که در این روز، بیش از 12 میلیون دلار به صورت توافقی معامله شده است.
کریستیانو رونالدو طی توافقی دو جانبه پس از فسخ قرارداد خود، باشگاه منچستر یونایتد را ترک کرد.
قیمت دلار امروز با افزایش همراه شد به طوریکه قیمت این دلار به ۳۱,۵۴۰ تومان رسید.
بلینکن مدعی شد: «توافق قریب‌‌الوقوع نیست چون ایرانی‌ها کماکان خواسته‌های فرعی مطرح می‌کنند.»
«آمریکایی‌ها بر این باورند که فعلا باید صبر کنند تا شاید فشار‌های اعتراضی علیه دولت در ایران افزایش پیدا کند و شاید در نهایت نظام سیاسی ایران با حس کردن تشدید فشار‌های داخلی علیه خود، به خواست‌های واشینگتن وآنچه مطلوبِ آن است، تن بدهد. در این فضا، فشار‌های تحریمی علیه ایران نیز کاهش پیدا می‌کنند و توافقی حاصل می‌شود و با تزریق منابع مالی ناشی از آن به کشور، فضای آرامش بار دیگر در ایران برقرار می‌شود. البته که این موضوع همانطور که گفتم، تحلیل و تفسیر آمریکایی‌ها است.»
این مقام ارشد آمریکایی عنوان کرد که ایالات متحده «خواسته‌های اضافی غیرمرتبط به برجام را نخواهد پذیرفت» چراکه واشنگتن به دنبال رسیدن به توافقی است که به «پیشبرد امنیت ملی» آمریکا منجر شود.
ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها دست از زیاده خواهی‌هایی که دارند بردارند، زیرا ایران هرگز به طرف مقابل باج نمی‌دهد و مجددا تاکید می‌کنم هدف از توافق انتفاع اقتصادی ایران باید باشد وگرنه در توافقی که خواسته‌های ایران تامین نشود آن توافق مورد قبول ایران نیست.
ایالات متحده پاسخ خود را به نظرات ایران در مورد متن پیش‌نویس روز چهارشنبه ارسال کرد و اگر ایران با این شرایط موافقت کند می‌توان به سرعت به توافق دست یافت. از سوی دیگر، اگر مذاکره کنندگان ایرانی خواسته‌های جدیدی را مطرح کنند یا از عقب نشینی از خطوط قرمز آمریکا خودداری ورزند همه چیز ممکن است بدون هیچ گونه توافقی از بین برود.
محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین نوشت: در چند ماه اخیر بار‌ها گفته ام که حذف نام سپاه پاسداران از لیست تروریستی آمریکا هرگز پیش شرط یا خواسته‌ای کلیدی نبوده است.
محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین نوشت: در چند ماه اخیر بار‌ها گفته ام که حذف نام سپاه پاسداران از لیست تروریستی آمریکا هرگز پیش شرط یا خواسته‌ای کلیدی نبوده است.
یک دیپلمات ایرانی گفت: ایران باید بررسی کند که آیا این پیشنهاد‌ها تضمین کننده خواسته‌های ایران در حوزه‌های مختلف از جمله ادعا‌های سیاسی مرتبط با مسائل پادمانی، تحریم و تضمین برای پایداری توافق هست و آیا می‌تواند در این موضوعات اطمینان آور باشد یا خیر.
یک دیپلمات ایرانی مطلع از روند مذاکرات گفت: ایران باید بررسی کند که آیا این پیشنهاد‌ها تضمین کننده خواسته‌های ایران در حوزه‌های مختلف از جمله ادعا‌های سیاسی مرتبط با مسائل پادمانی، تحریم و تضمین برای پایداری توافق هست و آیا می‌تواند در این موضوعات اطمینان آور باشد یا خیر.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ