معاون وزیر نفت گفت: مسئله ناترازی تولید با مصرف گاز در فصل‌های سرد در سال‌های اخیر به‌عنوان مهم‌ترین مسئله صنعت گاز کشور مطرح است، بنابراین باید با مدیریت مصرف، این ناترازی را رفع کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حتی اگر ۶ میلیارد دلار اخیر که در قالب توافق ایران و آمریکا آزاد شده، به صورت نقد در اختیار ایران قرار می‌گرفت، تنها می‌توانست بخش کوچکی از نیاز‌های کشور به سرمایه گذاری در حوزه‌های مولد را پوشش دهد. کافی است توجه داشته باشیم که بر اساس برخی ارزیابی ها، صنعت نفت و گاز کشورمان به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.
مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: مصاحبه نفرات برگزیده آزمون استخدامی وزارت نفت امسال به‌منظور جذب در شرکت ملی گاز ایران از ۱۵ مرداد آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از تلاش این مجموعه برای برون‌سپاری حداکثری پروژه‌ها و فعالیت‌ها خبر داد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: قبل از میدان مختار، توسعه میادین شوریجه و سراجه اجرایی شد و توسعه مخازن قزل‌تپه در شمال و بانکول در غرب کشور نیز در دستور کار قرار گرفت.
شورای آهن و فولاد ایران ضمن اشاره به اینکه افزایش دو برابری نرخ گاز فولادسازان، پیامدهای جبران ناپذیری مثل از بین رفتن مزیت نسبی گاز برای تولید فولاد دارد، خواستار بازنگری در این تصمیم شد.
شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و حفاری با هدف شتاب‌بخشی به اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت به‌منظور حفظ، نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز توافقنامه تقویت همکاری امضا کردند.
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: ایجاد اتحادیه مشترک ایران، روسیه و اعضای اتحادیه کشورهای مستقل همسود در حوزه نفت و گاز می‌تواند چارچوبی مناسب برای ادامه همکاری‌ها باشد.
هویزه- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: توسعه صنعت نفت به ویژه در صنایع بالادستی باید عاری از آلایندگی و بدون هرگونه گاز مشعل یا به اصلاح توسعه سبز باشد.
هویزه- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: توسعه صنعت نفت به ویژه در صنایع بالادستی باید مبتنی بر عاری از آلایندگی و بدون هرگونه گاز مشعل یا به اصلاح توسعه سبز باشد.
شرکت ملی گاز ایران و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، طرح‌های ساخت داخل و توسعه‌ای اشتغال‌آفرین تولید بار اول قرارداد امضا کردند.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه مصرف گاز بخش خانگی و تجاری در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲۲ میلیون مترمکعب بوده است، اعلام کرد این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش یافته است.
مدیرفناوری اطلاعات وارتباطات شرکت ملی گازایران گفت:شبکه ارتباطی اختصاصی این شرکت،نقش مهمی درپایداری جریان گازدرزمستان امسال داشت وتجربه موفقی درمدیریت بحران مبتنی برفناوری اطلاعات بود
​همزمان با چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش از طرح جامع «پتروصاد پلاس» بانک صادرات ایران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش  با حضور عبدالعلی علی عسگری، مدیرعامل هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مدیران و فعالان صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و مدیران ارشد بانک صادرات ایران در این نمایشگاه رونمایی شد.
به گفته مقامات داخلی، چین قرار است ۴۰۰ میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند. براساس گزارش نشریه فارن پالیسی آمریکا ۲۸۰ میلیارد دلار این سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز و ۱۲۰ میلیارد دلار در صنعت حمل و نقل است. بخش مهم دیگر این سرمایه‌گذاری به صنعت خودرو مربوط می‌شود و قرار است سهم خودرو‌های چینی در بازار ایران بیشتر شود.
مجید چگنی گفت:صنعت گاز از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون پیشرفت‌های شگرفی داشته که دربرخی موارد مانند ساخت پالایشگاه و بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز،یک حرکت صعودی ازصفر تاصد رقم خورده است.
ایران نوشت: از قرار معلوم، ناترازی گاز در کشور ریشه‌ای چندگانه دارد؛ عامل اول میزان مصرف بالای انرژی و افزایش شدت مصرف انرژی درکشور است. عامل دیگر بروز ناترازی، عدم توسعه صنعت نفت و گاز کشور متناسب با برنامه‌های توسعه‌ای بوده که توپ این کم‌کاری هم در زمین وزارت نفت دولت قبل است.
شاید در کوتاه مدت تأثیر بحران انرژی کشور‌های اروپایی بر صنایع‌شان کم باشد، اما قطعاً در بلند مدت مزیت‌های صنعتی خود را از دست می‌دهند و در تأمین انرژی صنایع دچار مشکل می‌شوند.
سخنگوی دولت با مثبت ارزیابی کردن روند کلی پیشرفت کشور در طی ۴۳ سال گذشته گفت: در ۴۳ سال گذشته خدمات بسیاری از سوی دولت‌های مختلف برای رشد و پیشرفت کشور صورت گرفته است و بررسی آمار‌های بین‌المللی و مقایسه شاخص‌های کشور با میانگین رشد جهانی نشان می‌دهد علی‌رغم وجود برخی نارسایی‌ها و سوء‌مدیریت‌ها در ادوار مختلف و همچنین دشمنی‌های بسیار با ملت ایران این روند هرگز متوقف نشده است.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران منابع انسانی و ازدیاد برداشت را دو چالش مهم صنعت نفت دانست و گفت: پژوهش فناورانه پشتیبان اصلی تولید نفت و گاز کشور هستند.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران بر میدانی‌ عمل کردن شرکت‌های فناور تأکید کرد و حرکت صنعت گاز در مسیر هوشمندسازی را از جمله اقدام‌های ارزشمند در عرصه فناوری دانست.
باوجود همکاری راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین، شواهد نشان میدهد پکن توجهی به سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی ایران ندارد و در این میان قرارداد ۶۰ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در گاز قطر امضا کرد.
کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر حوزه ی نفت و گاز نیز به نهادهای غیرمتخصص مثل سهام عدالت سپرده شود، این مشکل تشدید می شود. اگر این اتفاق بیفتد مسلماً این حوزه ها به درستی مدیریت نمی شوند و مشکلاتش متوجه کل کشور می شود. همچنین مسئولیت سیاست گذاری بر زنجیره ارزش بر عهده وزیر مربوطه است. متاسفانه خصوصی سازی هایی که تا الان در کشورمان انجام داده ایم، موفقیت آمیز نبوده اند.
مدیر نظارت برتولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران با اشاره به وجود ۶۰۰ تا ۷۰۰ چاه کم‌بازده در صنعت نفت کشور گفت: به‌زودی قرارداد افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت وگاز با شرکت‌های داخلی امضا می‌شود.
رئیس جمهور گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در صنعت نفت و گاز، حمل و نقل و به ویژه مسیر ترانزیتی چابهار-آسیای میانه، می‌تواند زمینه مناسبی برای ارتقای سطح روابط ایران و هند فراهم کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ