مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران منابع انسانی و ازدیاد برداشت را دو چالش مهم صنعت نفت دانست و گفت: پژوهش فناورانه پشتیبان اصلی تولید نفت و گاز کشور هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون پژوهش و فناوری جهادانشگاهی از رونمایی چهار طرح جهاد دانشگاهی در روز ۱۶ مرداد مصادف با چهل و سومین سالگرد تشکیل این نهاد خبرداد.
مدیر پژوهش صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت:این نهاد برای دانشمندان و اساتیدی که برای چاپ مقالات در۵۰ مجله معتبر اقدام می‌کنند، حمایت مالی تا سقف ۲ میلیارد تومان در نظر گرفته است.
«نیاز» در طراحی به روشنی شناخته شده است؛ البته در طراحی های کلان توسعه ای، با رویکرد توسعه پایدار، مقولات متنوعی از بوم شناسی و حفظ و بقای محیط زیست گرفته تا فرهنگ و آموزش مورد توجه است.
مطالعه تجربه کشور ژاپن نشان می‌دهد دولت این کشور توانسته است با اعمال برخی سیاست‌ها از قبیل اقدامات کنترلی و آموزش کارکنان در حین استخدام، مانع از بروز پیامدهای منفی سالخوردگی نیروی کار شود.
نتایج مطالعه تازه‌ای در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نشان می‌دهد که یک نوع آنتی‌بیوتیک تأییدشده از گروه آنتی‌بیوتیک‌های تتراسایکلین در کاهش التهاب نیز مؤثر است.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی گفت: تلاش ستاد بر تقویت تعامل میان محققان،تیم‌های پژوهشی و صاحبان سرمایه برای ارایه دستاوردها و محصولات فناورانه درحوزه های شناختی به جامعه است.
پژوهش جدید: اجداد انسان پیش از انقراض دایناسورها هم‌زمان با آن‌ها زندگی کرده است
در بیانیه پایانی گردهمایی معاونین پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی به لزوم بهره‌گیری مناسب از توانمندی‌های دانشی و فناورانه جهاددانشگاهی در راستای حل مسائل و مشکلات کشور تاکید شد.
یک شرکت دانش بنیان که عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است، علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه در حوزه سرطان، خدمات آزمایشگاهی در حوزه سلولی و مولکولی ارائه می دهد.
مرکز نوآوری مغز با هدف بسترسازی برای انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه با رویکردهای بین رشته‌ای کار خود را آغاز کرد.
شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) در راستای رسالت ذاتی خود در حوزه تحقیقات و پژوهش و عمل به مسوولیت اجتماعی و جذب نخبگان علمی و دانشگاهی و ایده‌های نو، با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف به برگزاری رویداد ایده‌محور و فناورانه «شتاب‌دهی قوای محرکه» اقدام کرده است.
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، گفت: طی ۲۰ سال اخیر از ۱۰ هزار طرح پژوهشی حمایت شده است.
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران اعلام کرد سامانه «انتشار اطلاعات طرح‌های پژوهشی بنیاد ملی علم ایران» راه‌اندازی شد.
یک صندوق پژوهش و فناوری حوزه سلامت با انعقاد تفاهم نامه ای با بخش خصوصی درصدد است با استفاده از ظرفیت تامین مالی جمعی از طرح های دانش بنیان حمایت کند.
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران اعلام کرد: مهلت ارسال طرح های پژوهشی با محوریت «خوشه‌های پژوهشی چندتخصصی» در ۱۴ حوزه تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ است.
پروژه هوشمندسازی شبکه توزیع گاز مشهد به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های پژوهشی صنعت گاز به عنوان نمونه پایلوت کشوری جهت بهبود مدیریت بر مصرف، به فناوران پارک علم و فناوری خراسان واگذار شد.
در بیست و سومین نمایشگاه هفته پژوهش، چندین محصول فناورانه رونمایی شد که از مهمترین آن ها می توان به پهپادهای دانشگاه خواجه نصیر، کپسول سرنشین دار و دستگاه اکسیژن ساز سخنگو اشاره کرد.
پژوهشگران و فناوران برتر، کارشناسان پژوهشی و دانشجویان نمونه مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران به مناسبت هفته پژوهش تقدیر شدند.
مدیرکل دفتر تخصصی علوم پایه، فنی و مهندسی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی گفت: طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی تا تبدیل یک کسب‌وکار پایدار توسعه می‌یابند.
معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: برای اولین بار فناوران برگزیده کشور شناسایی شده که در این جشنواره معرفی و تقدیر می شوند.
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد ۴۵ روز دیگر توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشی و فناورانه در قالب هفته پژوهش ارائه می شوند.
تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های پژوهشی و فناورانه در زیست‌بوم فناوری صنعت نفت طی آیینی بین رؤسای پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت و شرکت توسعه پترو ایران امضا شد.
همزمان با برگزاری نخستین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، جزئیات اعطای جایزه به محصولات فناورانه دانشجویی حوزه سلامت منتشر شد.
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، معاون پژوهش و فناوری این صندوق را منصوب کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ