وزارت نفت دولت سیزدهم در طول یک سال گذشته با انجام ۶ اقدام مهم کمک شایانی به امنیت انرژی کشور کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست وزیر ژاپن، نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در ارتقا امنیت انرژی در منطقه خلیج فارس را مورد تاکید قرار داد.
معاون رییس جمهور در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک این نشست‌ها و دیدارها در بالا بردن ظرفیت‌های صنعت هسته‌ای کشور موثر خواهد بود.
وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت: امنیت اولویت ما است؛ اما روابط انرژی میان مصر و اسرائیل هم مهم است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: فقدان قوانین عادلانه بین المللی در حوزه سایبر موجب مداخلات نا امن کننده‌ی امریکا در سطح جهانی شده‌ است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: فقدان قوانین عادلانه بین المللی در حوزه سایبر موجب مداخلات نا امن کننده‌ی امریکا در سطح جهانی شده‌ است.
سرویس امنیت فدرال روسیه(اف‌اس‌بی) از یک خرابکاری در تاسیسات انرژی شهر کِرچ در شبه‌جزیره کریمه جلوگیری کرد.
یزد- معاون سازمان انرژی اتمی گفت: برای توسعه فناوری هسته‌ای با هیچ کشوری سر شوخی نداریم و معتقدیم جنجال نظام سلطه در این زمینه با هدف سلب رفاه و امنیت از ملت ایران انجام می‌شود.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان مدعی شد که پروژه های مشترک آنکارا و باکو به ایجاد فضای با ثبات و امن در منطقه اوراسیا کمک می کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز کمیسیون امنیت ملی جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان انرژی اتمی تشکیل خواهد داد.
بندرعباس - با حضور معاون وزیر نفت و فرمانده نیروی دریایی سپاه آخرین وضعیت تأمین امنیت سکوهای نفت و گاز و لنگرگاه‌های صدور انرژی بررسی شد.
معاون وزارت خارجه روسیه از پیگیری همکاری های این کشور و ترکیه در زمینه انرژی خبر داد.
سوئد اعلام کرد که حدود ۲ میلیون دلار را به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تقویت امنیت هسته ای اوکراین اختصاص خواهد داد.
یک نماینده مجلس می‌گوید: امنیت جلوه‌های مختلفی داردکه یکی از ابعادآن، امنیت در عرصه‌ی انرژی است؛قرارداد سوآپ سبب تبدیل ایران به هاوب گازی منطقه و درپی آن وابستگی سایر کشورها به ایران می‌شود.
یک نماینده مجلس می‌گوید: امنیت جلوه‌های مختلفی داردکه یکی از ابعادآن، امنیت در عرصه‌ی انرژی است؛قرارداد سوآپ سبب تبدیل ایران به هاوب گازی منطقه و درپی آن وابستگی سایر کشورها به ایران می‌شود.
وزیر نفت گفت: «تأمین امنیت انرژی کشور»، دوم «پیش بردن سرمایه‌گذاری‌ها» و طرح‌های در حال اجرا» و سوم «تأمین منابع مالی»، ۳ اولویت مهم وزارت نفت هستند.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید امنیت نیروگاه اتمی زاپروژیا در نشست شورای امنیت بررسی خواهد شد.
وزیر نفت گفت: با توجه به جایگاه راهبردی کشورهای عضو جی‌ئی‌سی‌اف و سهم نزدیک ۵۰ درصدی در سبد صادرات جهانی گاز و ال‌ان‌جی، لازم است توان، قابلیت‌ها و تمهیدهای مورد نیاز مجمع تقویت شود.
دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز تأکید کرد: بحران انرژی در اروپا ناشی از تحریم‌های غرب است.
وزیر نفت گفت: تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه وضع‌شده علیه ایران به‌عنوان دارنده رتبه نخست مجموع ذخایر نفت و گاز و تولیدکننده مهم انرژی جهان، امنیت انرژی جهان و منطقه را به خطر انداخته است.
«نگرانی‌های فزاینده از تقویت احتمال شکست مذاکرات وین و فروپاشی توافق برجام و تبعات گسترده این مساله برای کل منطقه خاورمیانه و روند‌های جاری تنش زدایی در آن، و البته تقویت گمانه زنی‌ها مبنی بر وقوع جنگی قریب الوقوع میان اسرائیل و حزب الله لبنان با محوریت اراده جدی حزب الله جهت حراست از منابع انرژی لبنان در میادین مشترک گازی این کشور با رژیم اسرائیل در شرق مدیترانه و بی اعتنایی تل آویو به این مساله و پیشبرد پروژه‌ها در این میادین به صورت یک طرفه، دو بحرانِ قریب الوقوعی هستند که در سطوحی متفاوت، از ایجاد چالش‌های جدی سیاسی و امنیتی در خاورمیانه در روز‌ها و ماه‌های آتی خبر می‌دهند».
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سه شنبه هفته جاری با وزیر کشور و رئیس سازمان انرژی اتمی و همچنین وزیر پیشنهادی کار نشستی خواهد داشت.
وزیر نفت گفت: ما همواره به‌ عنوان یک تولیدکننده عمده نفت و فرآورده‌های نفتی در جهان آمادگی داریم به دور از سیاسی‌کاری به نقش خود در عرضه نفت و افزایش امنیت انرژی در جهان کمک کنیم .
وزیر ونزوئلا دفاع ونزوئلا با انتقاد از تحریم نفتی روسیه اعلام کرد که سیاست‌های آمریکا به امنیت انرژی اسیب زده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در صورتی که بخواهیم به یک نقطه امنی در تأمین انرژی زمستانی کشور برسیم، باید مصرف را در حوزه‌های اصلی بهینه کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ