یزد- معاون سازمان انرژی اتمی گفت: برای توسعه فناوری هسته‌ای با هیچ کشوری سر شوخی نداریم و معتقدیم جنجال نظام سلطه در این زمینه با هدف سلب رفاه و امنیت از ملت ایران انجام می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تفاهم نامه سه جانبه‌ حول محور حمایت از توسعه فناوری و تجاری سازی داروهای راهبردی در درمان سرطان و بیماری های ایمنی به امضا رسید.
معاون پژوهشی، فناوری و زیرساخت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی گفت: هسته‌های پژوهشی با رویکردهای شناختی در حوزه ورزش ایجاد می‌شود.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات از توسعه زیرساختهای ارتباطی کشور با محصولات فناوری بومی خبر داد و گفت: از دانش بنیان های ICT حمایت همه جانبه می کنیم.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از تدوین برنامه‌ای ویژه در جهت محرومیت زدایی خبر داد.
باراگونا توسعه سریع هوش مصنوعی مولد پیشرفته -ابزار‌های یادگیری ماشینی به‌هم‌پیوسته که می‌تواند برای تولید هنر، موسیقی و حتی ایده‌ها استفاده شود- را با «پرورش یک مغز دیجیتال» مقایسه کرد و هشدار داد درست همان‌طور که هنوز ذهن انسان را به‌طور کامل درک نکرده‌ایم، ممکن است به نقطه‌ای برسیم که دیگر قادر به فهم هوش مصنوعی نباشیم.
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در نظر دارد در جهت توسعه زیست بوم فناوری و به کارگیری فناوری‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گام بردارد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از استقرار ۶۵ واحد فناور دانشگاه علوم توانبخشی خبر داد و گفت: محور اصلی کار سازگار کردن محیط زندگی معلولین و سالمندان است.
یک شرکت دانش‌بنیان توانسته است با استفاده از بومی‌سازی و توسعه فناوری حفاری، استحصال از میادین نفتی و گازی را ارتقا بدهد.
ساختن تسلیحات هسته‌ای برای شرکت‌های فناوری به تنهایی قانونی نیست با این وجود، غول‌های فناوری در رقابت برای توسعه سیستم‌هایی هستند که خودشان اذعان دارند احتمالا خطرناک‌تر از خود تسلیحات هسته‌ای خواهند بود. پیشرفت در هوش مصنوعی به طرز خارق العاده‌ای سریع رخ داده و تقریبا هیچ توجهی به مقررات ایمنی صورت نمی‌گیرد.
در طول سال سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت‌های زیر مجموعه آن با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مبتنی بر سند راهبردی جامع صنعت هسته‌ای کشور مسیر جدیدی را در تحقیق و توسعه فناوری هسته‌ای ایجاد کردند.
با توجه به سرمایه گذاری وسیع و هدفمند و توسعه و آزمایش‌های مختلفی که چین انجام می‌دهد این کشور به شدت در زمینه توسعه فناوری موشک‌های معمولی و هایپرسونیک هسته‌ای خود پیشرفت کرده است.
پارک فناوری پردیس اعلام کرد در حاشیه نمایشگاهی در کیش، ابزارهای قانونی توسعه فناوری صنعت پتروشیمی بررسی شد.
«نخستین رویداد ملی توسعه فناوری و نوآوری امید استان هرمزگان» با هدف حمایت و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها برای توسعه کسب‌وکارهای حوزه کشاورزی و میگو ۳ اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
چهل‌ و هشتمین نشست مجازی بروکرهای فن‌بازار ملی ایران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ۲۹ دی‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می شود.
با حکم معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست این معاونت منصوب شد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهور گفت: توسعه فناوری نانو با مدلی کارآمد و هوشمند ضروری است.
ایروانی توضیح داد: «تمام اتهامات بی‌اساس علیه کشورم را قاطعانه رد می‌کنم. ایران هیچگونه تجهیزات یا فناوری که بتواند به توسعه تسلیحات هسته‌ای کمک کند تولید نکرده است».
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر توسعه کمی و کیفی صندوق‌های پژوهش و فناوری تاکید کرد.
در قانون جهش تولید دانش‌بنیان به موضوع اختصاص اراضی شناسایی شده جهت توسعه زیرساخت‌های فیزیکی پارک‌های علم و فناوری اشاره شده است.
معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه گسترش فناوری هسته‌ای یک دستور کار مهم، راهبردی و اجرایی است، افزود: در سازمان انرژی اتمی با توجه به سند راهبردی تصویب شده و افق ۲۰ ساله برنامه با ظرفیت بالایی طرح‌ریزی کردیم تا در همه سرفصل‌ها فناوری هسته ای توسعه داده شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: توسعه نیروگاه‌های اتمی و تولید برق هسته‌ای از اهداف حوزه فناوری هسته ای ست که در نظر داریم سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور را به ۲۰ درصد برسانیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: توسعه نیروگاه‌های اتمی و تولید برق هسته‌ای از اهداف حوزه فناوری هسته ای ست که در نظر داریم سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور را به ۲۰ درصد برسانیم.
طرح توسعه بهره‌برداری صلح آمیز از فناوری هسته‌ای از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
طرح توسعه بهره‌برداری صلح آمیز از فناوری هسته‌ای از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ