تصور نادرست، هزینه‌های غرق شده، تشدید تنش و بین‌المللی شدن همگی باعث می‌شوند که درگیری‌ها بیش از برنامه ریزی صورت گرفته برای آن دوام بیاورند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در آستانه سالگرد پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه یا حرب تموز، دولت راست‌گرای رژیم صهیونیستی تحرکات مشکوکی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی را آغاز کرده است.
رئیس دومای روسیه اعلام کرد که آمریکا و ناتو از سالها پیش تلاش زیادی علیه روسیه آغاز کردند.
آغاز ضدحملات بهاره ناتو، جنگ اوکراین را وارد فاز جدیدی کرده و گویا نبردها به فاز نهایی خود نزدیک شده و سرنوشت این حملات تعیین‌کننده بسیاری از مسائل کلان درعرصه‌های منطقه ای و جهانی است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، تنش‌ها بین این دو کشور همسایه روز یکشنبه افزایش یافت. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که یک ایست بازرسی را در ابتدای جاده‌ای که از ارمنستان به منطقه ارمنی قره باغ کوهستانی در جمهوری آذربایجان منتهی می‌شود ایجاد کرده است، ارمنستان هم مدعی شد که چنین ایست بازرسی ناقض پیمانی است که به جنگ بین کشور‌ها در سال ۲۰۲۰ پایان داد.
اوکراین کار بازسازی مکان‌های تخریب شده در اثر حملات روسیه از جمله پل ها، جاده‌ها و ساختمان‌های دولتی را آغاز کرده است. این تنها آغاز چیزی است که کی‌یف آن را بزرگترین تلاش بازسازی پس از جنگ جهانی دوم و شاید گران‌ترین در تاریخ با هزینه تخمینی ۵۰۰ میلیارد دلار توصیف کرده است.
یکی از اعضای دولت یمن وابسته به جنبش انصار الله اعلام کرد که امارات هیات خود را برای آغاز گفتگوی مستقیم با صنعاء به منظور برقراری صلح آماده کرده است.
زمانی که تازه حدود هفت ماه از پیروزی انقلاب گذشته، نظام مستقر نشده، گروه‌های مسلح در غرب کشور و خوزستان و بندر ترکمن آهنگ و جهت تجزیه‌طلبی را شروع کرده‌اند، سفارت امریکا هنوز اشغال نشده! صدام حسین انگیزه و ایده خود برای آغاز جنگ علیه ایران را به روشنی به روایت صلاح عمر العلی بیان کرده است. البته قبل از این تاریخ، صدام در آبان‌ماه ۱۳۵۷، در اوج شکل‌گیری انقلاب در ایران، برادرش برزان تکریتی را به عنوان فرمانده قرارگاه بصره منصوب کرد. ماموریت این قرارگاه، آمادگی امنیتی و اطلاعاتی برای جنگ با ایران بود.
پوتین در یک سال جنجال خودساخته چه آموخته است؟ او هنوز بر این باور است که وضعیت فعلی تقصیر طرف مقابل است. او روز سه شنبه خطاب به مردم روسیه مدعی شد: "این آنان بودند که جنگ را آغاز کردند". به عبارت دیگر، پوتین هنوز درسی از یک سال جنگ اوکراین نیاموخته است.
شیخ جاسم بن حمد قطری و سر جیم رادکلیف انگلیسی برای خرید منچستریونایتد پیشنهادهای‌شان را به طور رسمی اعلام کردند.
جنگ با ایران، در مقام ایده، محتمل و ممکن به نظر می‌رسد، اما عملیاتی کردن آن به شدت هزینه‌بردار و همراه با تبعات غیرقابل پیش‌بینی است. ایران نه عراق جنگ اول خلیج فارس است و نه رژیم بعث ۲۰۰۳. موقعیت ژئوپلیتیک و توانمندی‌های نظامی ایران هر گونه نقشه برای تهاجم نظامی را تا حدود زیادی نامحتمل می‌کند. شاید آغاز جنگ آسان باشد، اما پایان دادن به آن بسیار دشوار خواهد بود. علاوه بر توانمندی‌های متمرکز، بال‌های منطقه‌ای ایران در قالب نیرو‌های نیابتی، توانمندی‌ای ویژه است که می‌تواند هزینه‌های بزرگی را بر متهاجمان وارد کند.
سولدار پیش از آغاز جنگ اوکراین حدود ۹۰ درصد نمک کل آن کشور را تامین می‌کرد و منازعات در اطراف آن شهر باعث افزایش قیمت نمک شد. اطراف آن شهر همچنین سرشار از سنگ آلابستر (نوع توده‌ای ریزدانه سنگ گچ) ارزشمند برای سرامیک و زغال سنگ است.
سناریوی دوم برای شکست روسیه شامل شکست در بحبوحه تشدید تنش است. کرملین به شکلی پوچ انگارانه به دنبال طولانی کردن جنگ در اوکراین است و درعین‌حال کمپین اقدامات خرابکارانه ناشناخته را در کشورهای حامی کی‌یف و خود اوکراین آغاز کرده است. در بدترین حالت، روسیه می‌تواند دست به انتخاب گزینه حمله هسته‌ای به اوکراین بزند.
طبق آمار‌های ارائه شده از سوی منابع روسی، آمار رسمی کشته شدگان ارتش اکنون ۸۹ نفر است که نسبت به آمار قبلی ۶۳ کشته، بالاترین تلفات جانی است که مسکو از زمان آغاز جنگ تجربه کرده است.
گندم، ذرت، روغن و شکر با آغاز جنگ روسیه و اوکراین دچار افزایش قیمت شدند اما در نهایت در اکتبر سال گذشته قیمت ها تا حدودی فروکش کردند.
گندم، ذرت، روغن و شکر با آغاز جنگ روسیه و اوکراین دچار افزایش قیمت شدند اما در نهایت در اکتبر این قیمت ها تا حدودی فروکش کردند.
وزیر امور خارجه روسیه گفت اروپا چشم و گوش بسته از آمریکا پیروی می کند.
از ابتدا دشمنان انقلاب توطئه خود را آغاز کردند و تا امروز ادامه داشته و تنها شکل آن تغییر کرده است. مقابل جبهه حق جمهوری اسلامی، جبهه باطل شیطان بزرگ و همراهانش است. به لحاظ مادی آن جبهه، جبهه کوچکی نیست و اتحادی که علیه جمهوری اسلامی تشکیل دادند در تاریخ کمتر دیده شده است.
جانشین وزیر دفاع گفت: امروز جبهه استکبار تحت آموزه‌های پست مدرنیسم، جنگ فوق مدرن را در تمامی ابعاد علیه ما آغاز کرده است.
مقامات اندونزی اعلام کردند به علت تنش و اختلاف بین سران گروه ۲۰ بر سر موضوعات مختلف، مراسم عکس دسته‌جمعی پیش از آغاز رسمی نشست لغو شده است.
اقتصاددانی که بحران بزرگ اقتصادی ۲۰۰۸ را پیش‌بینی کرده بود می‌گوید بنا بر دلایلی جنگ جهانی سوم عملا آغاز شده است.
پوتین گفت، مسکو در مناقشه اوکراین عجله‌ای ندارد و اهدافش تغییر نکرده است و با نیشخند ادامه داد: مقامات کی‌یف اعلام کردند که یک عملیات ضدحمله آغاز کرده‌اند و در حال انجام آن هستند. ببینیم چطور می‌شود و به کجا می‌رسد!
ژوزه مورینیو و مائوریتزیو ساری، سرمربیان رم و لاتزیو جنگ لفظی را از همین ابتدای فصل آغاز کرده اند.
ساعاتی پیش از شروع دور جدید لیگ برتر دو تیم استقلال و پرسپولیس با انتشار نامه‌ای خطاب به صداوسیما خواهان رعایت برخی از حقوق حقه دو باشگاه شدند.
با گذشت ۵۰ روز از آغاز به کار درگاه ملی مجوز‌های کشور، آمار درخواست‌های ثبت شده در این درگاه به تدریج قابلیت تحلیل پیدا کرده است. آمار‌های ارائه شده نشان می‌دهد از میان ۴۵، ۷۱۷ درخواست مجوز کسب و کار ثبت شده در درگاه ملی مجوز‌ها طی این مدت، فقط برای ۱۹ درصد آن‌ها مجوز صادر شده که بدیهی است، این نسبت باید به تدریج افزایش یاید و به صد در صد نزدیک شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ