پوتین در یک سال جنجال خودساخته چه آموخته است؟ او هنوز بر این باور است که وضعیت فعلی تقصیر طرف مقابل است. او روز سه شنبه خطاب به مردم روسیه مدعی شد: "این آنان بودند که جنگ را آغاز کردند". به عبارت دیگر، پوتین هنوز درسی از یک سال جنگ اوکراین نیاموخته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معلوم نیست ولادیمیر پوتین و همفکران او در کرملین اکنون که یکسال و دو ماه از شروع جنگ اوکراین گذشته و آشکارا می‌بینند که نتوانسته‌اند به اهدافشان از این جنگ برسند، آیا به این نتیجه رسیده‌اند که در چه باتلاقی گرفتار شده‌اند یا نه؟ اگر آن‌ها متوجه این واقعیت شده باشند، اکنون زمان مناسبی است که خود و روسیه را از این باتلاق نجات بدهند.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: افراد منطقی در مسکو طی یک ماه یا یک یا دو سال متقاعد خواهند شد که مذاکره را آغاز کنند، زیرا متوجه خواهند شد که "پیروز نمی‌شوند. "
وزیر دفاع انگلیس می‌گوید که جنگ بین روسیه و اوکراین احتمالا تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت و فروپاشی روسیه حتی در یک لحظه جادویی هم رخ نمی‌دهد.
رئیس جمهور سابق آمریکا ویدئوهای جنگ اوکراین را با «تخریب صدها مکانی» مقایسه کرد که او در دوران فعالیتش در حوزه ساخت و ساز به چشم دیده بود و گفت که در آن روزها «یک ساختمان هم سر پا نبود.»
یک سال از جنگ در اوکراین گذشته و برخی تحلیل‌گران بر این باورند که این جنگ همچنان ادامه خواهد داشت، چون هیچ کدام از طرف‌ها نه آن‌چنان ضعیف هستند که مصالحه کنند و نه آن‌چنان قوی که پیروز شوند.
یک سال پس از حمله روسیه به اوکراین، یک پهپاد فیلمی از ویرانی‌های ایجاد شده در یکی از شهر‌های اوکراین را ضبط کرد. قبل از جنگ، باهموت زمانی خانه حدود ۸۰۰۰۰ نفر بود. از آن زمان، بسیاری از جمعیت آن فرار کرده‌اند و صحنه‌های اخیر ساختمان‌های تخریب شده و خیابان‌های پر از آوار را نشان می‌دهد. چند هزار نفر هنوز در پوسته شهر زندگی خود را ادامه می‌دهند.
برای نخستین بار تصاویری از اتاق‌های فوق سری رئیس جمهور اوکراین که طی یک سال گذشته مقابله با تهاجم روسیه به اوکراین را در آنجا هدایت کرد منتشر شده است.
انتشار تصاویری جدید از شهر آرتمیفسک اوکراین پس از گذشت یکسال جنگ، از حجم بالای ویرانی ها در این منطقه حکایت دارد.
در مقابل اوکراین بر این نکته پافشاری دارد که می‌تواند روسیه را در میدان نبرد شکست دهد و تاکید کرده اگر حمایت غرب ادامه یابد، این کار را احتمالا ظرف یک سال آتی انجام می‌دهد.
گروه بین الملل خبرگزاری مهر روز شنبه ۶ اسفندماه ساعت ۱۵ نشستی با عنوان «در یک سال جنگ اوکراین چه گذشت؟» برگزار خواهد کرد.
یک سال از جنگ روسیه علیه اوکراین می‌گذرد و این نزاع باعث بروز تغییرات عمیقی در اروپا شده است. تلفات ده‌ها هزار نفر بوده و کماکان در حال افزایش است میلیون‌ها اوکراینی پناهنده شده و روسیه مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است. روسیه اکنون زیرساخت‌های غیرنظامی حیاتی را هدف قرار می‌دهد که خود مصداق جنایت جنگی است.
جنگ اوکراین را ویران کرده است و شهر‌ها و شهرک‌ها در اثر حملات توپخانه‌ای و موشکی با خاک یکسان شده‌اند. ده‌ها هزار غیرنظامی کشته یا زخمی شده اند. حدود ۸ میلیون اوکراینی، تقریباً ۲۰ درصد از جمعیت قبل از جنگ، برای امنیت به خارج از این کشور گریخته اند، در حالی که میلیون‌ها نفر دیگر در داخل کشور آواره هستند.
اتحادیه اروپا اعلام کرد با توجه به ادامه جنگ در اوکراین و اشغال برخی سرزمین های آن از سوی روسیه، تحریم های بروکسل علیه مسکو تا یک سال دیگر تمدید شد.
با گذشت یک سال از جنگ اوکراین، شهروندان اوکراینی معترض در حال یافتن راه‌هایی متفاومت برای ابراز نارضایتی در مورد حمله کرملین به اوکراین هستند.
بر اساس آمار‌ها یک پنجم مردم روسیه در خانه هایشان توالت ندارند و به توالت‌های عمومی می‌روند. کمبود دسترسی به توالت در خانه‌های مردم روسیه طی یک سال گذشته بار‌ها از سوی مقامات اوکراین از جمله ولودمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین مورد تمسخر قرار گرفته است.
با گذشت نزدیک به یک سال از جنگ در اوکراین، شماری از نمایندگان کنگره آمریکا خواهان توقف کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین هستند.
یک سلبریتی برجسته روسیه در زمینه آشپزی روز دوشنبه به اتهام انتشار اطلاعات نادرست درباره جنگ اوکراین به زندان محکوم و ۳.۴ میلیون دلار از اموال او مصادره شد.
همزمان با حمله روسیه به اوکراین در سال گذشته، کرملین مقابله با رسانه‌های ضد جنگ داخلی و روسی زبان را تشدید کرده. آخرین قربانی وبسایت خبری مستقل روسیه، مدوزا است. روز پنجشنبه، دولت روسیه سایت مدوزا را به لیست " سازمان‌های نامطلوب" خود اضافه کرد، که منجر به غیرقانونی شدن هرگونه فعالیت یا تبلیغ مربوط به این رسانه خبری می‌شود. دادستان کل کشور در بیانیه خود مدوز را" تهدیدی برای پایه‌های نظام قانون اساسی و امنیت فدراسیون روسیه " خواند.
ترامپ در جمع هوادارانش افزود: اگر من در سال ۲۰۲۰ رئیس‌جمهور می‌شدم، درگیری میان روسیه و اوکراین رخ نمی‌داد. حتی الان هم می‌توانم با یک "توافق صلح" آن را مدیریت کنم.
ماکرون گفته است که اروپا باید از جنگ یک سال گذشته در اوکراین درس بگیرد. براساس بیانیه دفتر مکرون، از درس‌های جنگ اوکراین برای فرانسه این است که ارتش این کشور باید واکنش‌پذیرتر شود، ظرفیت اعزام سریع پیدا کند، تجهیزاتی با عملکرد بهتر داشته‌باشد و لجستیک و مهمات ارتش تقویت شود.
روسیه از ماه دوم سال ۲۰۲۲ یک حمله گسترده به اوکراین را آغاز کرد که این جنگ با تمام فراز و فرودهایش تا کریسمس متوقف نشد و بحران مزبور به سال ۲۰۲۳ کشیده شد.
وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا و غرب به مدت ۸ سال جنایت‌های اوکراین علیه روس‌تبارهای شرق این کشور را نادیده گرفتند و دولت اوکراین هم‌اکنون به یک دولت نازی و اقتدارگرا تبدیل شده است.
«یک سال پس از سقوط کابل به دست طالبان و بازگشت این گروه به قدرت، افغانستان در تنگناهای وخیمی گرفتار شده و آمریکا و غرب نیز باید اقدام به اتخاذ سیاست های مناسب در قبال افغانستان پس از شکستشان در این کشورشان کنند. بدتر از همه اینکه اینطور به نظر می رسد که روسیه عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان را به مثابه صدور دعوت نامه ای برای خود جهت آغاز جنگ اوکراین در نظر گرفته است.»
«"ویلیام برنز"، رئیس سازمان سیا، "ریچارد مور" رئیس سازمان جاسوسی MI6 و همچنین "میک ماران" رئیس سرویس اطلاعات خارجی استونی، همگی گفته اند که چیزی در حدود 15 هزار نظامی روسی از زمان آغاز جنگ اوکراین در تاریخ 24 فوریه سال جاری میلادی کشته شده اند. این میزان کشته بدان معناست که روزانه 100 نظامی روسی در میدان های جنگ اوکراین جان خود را از دست داده اند.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ