جنگ با ایران، در مقام ایده، محتمل و ممکن به نظر می‌رسد، اما عملیاتی کردن آن به شدت هزینه‌بردار و همراه با تبعات غیرقابل پیش‌بینی است. ایران نه عراق جنگ اول خلیج فارس است و نه رژیم بعث ۲۰۰۳. موقعیت ژئوپلیتیک و توانمندی‌های نظامی ایران هر گونه نقشه برای تهاجم نظامی را تا حدود زیادی نامحتمل می‌کند. شاید آغاز جنگ آسان باشد، اما پایان دادن به آن بسیار دشوار خواهد بود. علاوه بر توانمندی‌های متمرکز، بال‌های منطقه‌ای ایران در قالب نیرو‌های نیابتی، توانمندی‌ای ویژه است که می‌تواند هزینه‌های بزرگی را بر متهاجمان وارد کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جنگ اوکراین علاوه بر درگیری‌های گسترده نظامی به صحنه تقابل اقتصادی روسیه و کشورهای غربی تبدیل شد.
جنگ اوکراین علاوه بر درگیری‌های گسترده نظامی به صحنه تقابل اقتصادی روسیه و کشورهای غربی تبدیل شد.
داوران تهرانی سه هفته اول را بدون ابلاغ پشت‌سر گذاشتند و گویا قرار شده برای هفته چهارم از قضاوت کناره‌گیری کنند!
رئال مادرید اجازه ورود دوربین‌های لالیگا به درون رختکن این تیم را نخواهد داد.
تلاش دو تیم در نیمه اول علیرغم موقعیت‌هایی که داشتند با تساوی بدون گل همراه شده است.
شاگردان دقیقی و فکری به دنبال کسب نخستین پیروزی فصل هستند.
درگیری میان نیروهای دو ژنرال یعنی عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و محمد حمدان دقلو فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع در کشور آفریقایی سودان با شدت تمام ادامه دارد.
مدافع تیم ملی گرجستان همچنان روی نیمکت این تیم در دومین بازی لیگ برتر حضور خواهد داشت تا شاهد دوئل غیرمستقیم مدافعان برای حضور ثابت در تیم ملی ایران باشد.
یک کارشناس مسائل بین‌الملل درباره شورش گروه واگنر در روسیه می گوید: به گمان من ارتش روسیه در جنگ علیه واگنرها با علاقه و حرارت بیشتری نسبت به جنگ با اوکراینی ها خواهد جنگید و آن ها را سرکوب خواهد کرد. جشن و سروری که در اوکراین برگزار شده نشان دهنده این است که جنگ اولیه برای واگنر ها چقدر نفرت انگیز بود و چقدر امیدوار هستند که با این شورش شاید آقای پوتین ضعیف شود و یا بساط اش جمع شود.
وقتی ایران ناچار شود به راه‌های دیگری جهت حل تنش‌های آبی با طالبان روی آورد، بدون تردید به همان میزان به سمت تنبیه طالبان نیز به شکل هایِ دیگری پیش خواهد رفت. به عنوان مثال ممکن است که استفاده افغانستان از دریا‌های آزاد از طریق خاک ایران که به عنوان یک امتیاز به افغانستان داده شده، از بین برود و یا ممکن است در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، سیاسی و حتی امنیتی، همکاری‌های لازم با طالبان صورت نگیرد. هر کدام از این گزینه‌ها به اندازه کافی، برای طالبان دردسرساز و تنبیه‌کننده هستند
در این جا تصاویری از یک سند تاریخی با قدمت حدودا ۱۱۰ ساله را ملاحظه می‌کنید که میزان حقوق کارمندان وزارت جنگ را در زمان آخرین پادشاه قاجار نشان می‌دهد.
خشکسالی و کاهش بارش باران در اقصی نقاط کره زمین مساله‌ساز شده است. در این میان عده‌ای می‌گویند جنگ جهانی بعدی، بر سر آب خواهدبود. این ادعا، اما چقدر صحت دارد؟
سردار سلامی فرمانده کل سپاه عنوان کرد: ما می‌توانیم برد سلاح‌هایمان را افزایش دهیم، ولی این کار را نکردیم، چرا از این خویشتن‌داری سوءاستفاده می‌کنند؟ مگر ملت ایران چقدر صبر دارد؟ این را در جنگ تحمیلی نیز می‌توان دید. به این‌ها می‌گوییم بیشتر از این ادامه ندهند، خویشتنداری کنند و آرام باشند، دامنه تحمل ملت ایران هم حدود و حدودی دارد.
تونی بلر نخست‌وزیر اسبق انگلیس نوشت: تنها راه برای دستیابی به یک راه‌حل عادلانه از طریق مذاکره برای این درگیری این است که به رهبری روسیه ثابت کنیم نمی‌تواند پیروز شود، اینکه هر چقدر هم که طول بکشد، تجاوز آن‌ها شکست خواهد خورد، اینکه تحلیل آن‌ها از ضعف غرب نابجا است.
نگاه به جنگ به‌عنوان بخشی از یک روند تاریخی، در مقابل رویدادی که می‌تواند خودسرانه باشد یا به سرعت پایان یابد، شکل ائتلاف‌ها در اروپای مرکزی را تغییر داده است. ائتلاف‌های پایه‌گذاری‌شده، مانند گروه ویشگراد ۴ از استونی گرفته تا بلغارستان (به استثنای مجارستان) تصمیم دارند این جنگ هر چقدر طولانی شود، به یک نتیجه مشخصی برسد و مطئن شوند که پای آن‌ها به این دام کشیده نمی‌شود.
بل می‌گوید: برای انفجار یک سلاح هسته‌ای، باید مواد به صورت عمدی جمع‌آوری شوند و معمولا این کار به یک یا دو روش انجام می‌شود. یک از این روش‌ها استفاده از وسیله‌ای است که اصطلاحا به آن تفنگ می‌گویند. با این روش از دو تکه اورانیوم بسیار غنی شده استفاده می‌کنند و یکی را به دیگری شلیک می‌کنند و این دو تکه با هم تشکیل یک «جرم بحرانی» داده و باعث انفجار آن‌ها می‌شود. این ساده‌ترین نوع سلاح هسته‌ای است و آمریکا در طول جنگ جهانی دوم، بمب هیروشیما را به همین روش منفجر کرد.
قهرمان‌پور در پاسخ به این سوال که تلاش‌های غرب برای هزینه‌دار کردن روابط تهران و مسکو را چقدر باید جدی بگیریم؟ در این رابطه چقدر می‌توانیم به روسیه اعتماد داشته باشیم؟ در صورت افزایش فشار‌ها چقدر احتمال دور زدن ایران توسط مسکو وجود دارد، گفت: در اینکه این فشار‌ها جدی است، هیچ تردیدی نیست. در واقع بعضی نظریه‌پرداز‌ها که از ظهور جنگ سرد جدید حرف می‌زنند، حتی مساله را فراتر از فشار سیاسی می‌دانند. بلکه معتقدند جنگ نانوشته جدیدی شروع شده و دو طرف کاملا در این جنگ جدی هستند.
والری سولوی، تحلیلگر سیاسی مدعی شده که پوتین از چندین بیماری جدی از جمله سرطان، پارکینسیون و اختلال اسکیزوفرنی رنج می‌برد. سولوی معتقد است که سلامتی پوتین به طور چشمگیری رو به وخامت بوده است. او معتقد است که وضعیت پزشکی پوتین بر قضاوت و تصمیم گیری او در مورد جنگ اوکراین تاثیرگذار بوده است.
قاسم محبعلی تحلیلگر مسائل خاورمیانه: «بقبول ندارم که عربستان این قدرت و توان را دارد که در مسائل داخلی ایران دخالت کند. ما به مراتب کشور قدرتمندتری هستیم که کشوری مثل عربستان بتواند در معادلات داخلی ما تاثیر بگذارد؛ لذا لزومی ندارد با چنین ادعا‌هایی به آن‌ها اعتبار و قدرتی بدهیم که ندارند؛ باید از تهدید کشور‌های کوچکتر خودداری کنیم»
احتمال استفاده از «بمب‌های کثیف» در جنگ اوکراین هم‌اکنون در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته، اما با توجه به ویژگی‌ها و قدرت تخریبی این نوع تسلیحات، چقدر وقوع چنین حملاتی محتمل است.
ما دست کم یکی دو بار به لحظه فاجعه بار آخرالزمانی نزدیک شده‌ایم. در سال ۱۹۸۳ میلادی «استانیسلاو پتروف» افسر زمان شوروی مردی که واقعا باید از او مجسمه‌هایی در سراسر جهان ساخته نصب شود با خودداری از اعتماد به سیستم‌های هشدار زودهنگام ما را از دچار شدن به فاجعه دور نگه داشت.
یک روزنامه فرانسوی خطرات وقوع یک حادثه هسته ای پیش بینی نشده در نیروگاه های اوکراین را اندک ارزیابی می کند.
جنگ تاج و ماجدی پشت دو خاکریز مجمع / دعوا سر چقدر پول و قدرت است؟
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت: در صورتیکه مشترکان تلفن، صورتحساب یا هزینه‌های دوره‌ای خط خود را در سر رسید و یا مهلت تعیین شده پرداخت نکنند، خط آنها تخلیه می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ