اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: کارخانه ذوب آهن اگر نتواند در مهلت تعیین شده اشکال فنی بخش کُک‌سازی را رفع کند، این مسئله را بطور ویژه پیگیری قضایی خواهیم کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در ساعت ۸ صبح امروز در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید سلیمانی محدوده دور برگردان کرمان، یک دستگاه وانت پیکان به رانندگی فردی ۴۰ ساله و بدون گواهینامه به علت خستگی و خواب آلودگی از سطح سواره رو خارج شده پس از برخورد با چند اصله درخت وارد پیاده رو می‌شود. این وانت سپس با عابر پیاده که دختری ۱۸ ساله و بر روی جدول داخل پیاده رو نشسته بوده برخورد که متأسفانه وی در دم فوت می‌نماید.
به نظر می‌رسد که خطر آریتمی در عرض چند ساعت پس از قرار گرفتن در معرض آلودگی شدید هوا افزایش می‌یابد.
وزش باد نسبتا شدید در تهران سبب کاهش موقت آلودگی هوا شده است. در تصاویری دریافتی فرارو کوه دماوند در غرب تهران نیز قابل دیدن است. شانش دیدن دماوند از غرب در بسیاری از مواقع سال نصیب شهروندان نمی‌شود.
به تدریج طی جمعه افزایش ابر، وزش باد شدید تا خیلی شدید، مه آلودگی، بارش باران و برف، کولاک و احتمال رعدوبرق و تگرگ و در مسیر‌های مستعد احتمال بهمن پیش بینی می‌شود و تا عصر شنبه شرایط نامساعد جوی تداوم دارد.
هواشناسی تهران اعلام کرد: برای امشب و روز شنبه همراه با کاهش ابر، در اکثر نواحی استان، وزش باد، گاهی وزش باد شدید (به ویژه روز شنبه و نواحی جنوبی و جنوب غربی) را شاهد خواهیم بود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: تداوم فعالیت سامانه بارشی و سرد همراه با ابرناکی، مه آلودگی، بارش برف و وزش باد شدید همچنین کولاک طی روز جاری در پایتخت را شاهد خواهیم بود.
اصفهان- توقف موقت مازوت سوزی در ۲واحد نیروگاه‌ شهید منتظری درپی مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا و شورای تامین استان سبب کاهش تدریجی آلاینده‌ها پس از ۱۰ روز آلودگی هوای شدید و مستمر اصفهان شد.
طی ۲ روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود. از روز دوشنبه تا چهارشنبه (۳ تا ۵ بهمن) برای جنوب استان‌های فارس، بوشهر، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، جزایر واقع در خلیج فارس و پنجشنبه (۶ بهمن) علاوه بر این مناطق، در برخی نقاط هرمزگان و کرمان بارندگی، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: در روز‌های آینده جوی پایدار در نیمه شمالی کشور و تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت، بارش پراکنده در برخی استان‌های ساحلی خزر و وزش باد نسبتا شدید در نوار شرقی کشور را شاهد خواهیم بود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در اکثر مناطق کشور جوی پایدار همراه با ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود که سبب آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.
طی پنج روز آینده در غالب مناطق کشور جوی پایدار همراه با ماندگاری هوای سرد و در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود.
مسعود تجریشی گفت: مردم همراه هستند و تجربه نشان داده هرکجا صادقانه با مردم صحبت کرده‌ایم، توانسته‌ایم حقیقت را بگوییم و اگر مردم احساس کنند که قرار است چه کاری انجام شود، حتما همراهی می‌کنند، اما در موضوع آلودگی هوا به نحوی وارد موضوع شدیم که همه داریم زجر می‌کشیم.
زابل- وزش تندباد در زابل گردوخاک به پا کرد تا ضمن کاهش شدید شعاع دید افقی در این شهرستان مردم شاهد آلودگی شدید هوا باشند.
توجیه اصلی برای آلودگی هوای تهران آن است که چون مصرف گاز توسط خانوارها شدید است و گاز برای تامین سوخت نیروگاه موجود نیست، به ناچار مازوت با سولفور بالا سوزانده می‌شود. البته دیدگاه دیگری مطرح است که چون به‌دلیل تحریم، انبارهای انباشت مازوت پر شده است، کشور گزینه‌ای جز سوزاندن ندارد. حال فرض کنید حالت اول درست باشد و مشکل اصلی کمبود گاز است.
در شرایطی که این‌روز‌ها اکثر کلانشهر‌های کشورمان با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند، تصاویری از مازوت سوزی وحشتناک و آلودگی شدید شرکت آلومینیوم اراک واکنش‌های زیادی را برانگیخته است./ همشهری آنلاین
در پی آلودگی شدید هوای پایتخت، آموزش در همه مدارس شهر تهران در روزهای یکشنبه ۱۱ و دوشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می شود.
آلودگی هوا در طولانی مدت منجر بروز حساسیت‌ها و خارش شدید چشم و کدورت قرنیه می‌شود و اگر عفونت‌های چشمی رخ دهد موجب کاهش دید نیز خواهد شد.
تصاویری از بارش شدید باران بعد از روزهای متوالی آلودگی هوا در تهران را ببینید.
در شرایطی که وضعیت آلودگی هوا در تهران از مرز خطر هم عبور کرده بازیکنان استقلال در فضای باز تمرین کردند.
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروزه با توجه به تجربه شهر‌ها و کشور‌های مختلف جهان، آلودگی هوا، مسئله پیچیده‌ای نیست؛ بسیاری از آن‌ها با کار علمی، پژوهشی و مطالعاتی و هماهنگی در برنامه ریزی موفق شدند که آلودگی هوا را برطرف کنند، تا کی قرار است این وضعیت تداوم داشته باشد؟ شهروندان از ما سوال می‌کنند چرا ما باید در یک هوای آلوده نفس بکشیم؟ آیا تا به حال به آمار مرگ‌های ناشی از هوای آلوده توجه کرده‌ایم؟ اینکه هوای آلوده چه مقدار ضرر و زیان را متوجه کشور می‌کند؟ تعطیلی راه حل نیست
در پی آلودگی شدید هوای پایتخت؛ آموزش تمامی مقاطع تحصیلی شهر تهران در روز دوشنبه و سه شنبه ۲۱ و ۲۲ آذر به صورت مجازی برگزار می‌شود.
اصفهان- شاخص کیفی هوای اصفهان امروز هجدهم آبان ماه، پس از پنج روز آلودگی شدید، در وضعیت سالم ثبت شد.
اهواز - مدارس و ادارات شهرستان هویزه به دلیل آلودگی شدید هوا ناشی از دود آتش‌سوزی در بخش عراقی هورالعظیم امروز دوشنبه تعطیل شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ