توجیه اصلی برای آلودگی هوای تهران آن است که چون مصرف گاز توسط خانوارها شدید است و گاز برای تامین سوخت نیروگاه موجود نیست، به ناچار مازوت با سولفور بالا سوزانده می‌شود. البته دیدگاه دیگری مطرح است که چون به‌دلیل تحریم، انبارهای انباشت مازوت پر شده است، کشور گزینه‌ای جز سوزاندن ندارد. حال فرض کنید حالت اول درست باشد و مشکل اصلی کمبود گاز است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای افرادی که به گوشی هوشمند عادت کرده‌اند، زندگی بدون آن واقعاً سخت است. «کاترین وب» (Catherine Webb)، ۴۵ ساله، تاکنون چند بار زندگی بدون گوشی هوشمند را امتحان کرده و یک بار ماه‌ها از گوشی ساده استفاده کرده است. به گفته او، در آن زمان احساس راحت‌بودن داشته است. او در مورد این موضوع این‌چنین گفته: «شما می‌توانید در اوقات فراغت به‌جای اینکه گوشی را بردارید و بفهمید آخرالزمان نزدیک است یا ایمیل کاری نگران‌کننده‌ای را ببینید یا فردی را در اینترنت ببینید که به‌خاطر موضوعی بی‌اهمیت آزرده‌خاطر شده است، فقط فکر کنید.»
خطوط فیبرنوری، داده‌ها را به شکل پالس‌های نور لیزر منتقل می‌کنند؛ دقیقا مثل خطوط فیبرنوری زمینی. استفاده از فرکانس‌های متعدد نور (رنگ‌ها) بدین معناست که داده‌های بیشتری را می‌توان همزمان ارسال کرد. تجهیزات شبکه در ساحل و در دو انتهای کابل، داده‌ها را برای انتقال در نور رمزگذاری کرده و بعد از دریافت داده‌ها، آن‌ها را رمزگشایی می‌کنند.
عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید داوران بالای ۴۵ سال بر اساس اساسنامه فدراسیون کنار گذاشته می‌شوند.
مدافع ایرانی حاضر در فوتبال انگلیس پیش فصل را با پیروزی در یک بازی دوستانه آغاز کرد.
کارلوس آلکاراس همچنان به همراه اعضای خانواده‌اش در یک خانه 90 متری زندگی می‌کند.
این گونه تنها در آرژانتین، بولیوی و پاراگوئه یافت می‌شود و در حال حاضر به دلیل از بین رفتن جنگل‌های خشک استوایی که در آن زندگی می‌کردند، کمیاب شده است
سازمان مجاهدین از آغاز یک سبک زندگی برای خود انتخاب کردند و بعدا با تکیه بر سازماندهی و امکانات نظامی و مالی و تشکیل قلعه در بسته سازمانی یا اردوگاه نظامی شبه گتو، آن سبک زندگی سنگواره‌ای شد و دیگر اعضای سازمان نمی‌توانستند از دیواره سخت و چدنی آن قلعه خارج شوند.
کمپانی نتفلیکس داستان زندگی وینیسیوس جونیور را در قالب مستند عرضه خواهد کرد.
اهواز - استاندار خوزستان گفت: شهید «محمد قنبری» زندگی پاکی داشت و این مسئله باید الگوی مسئولان باشد.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
اصلا انقلابی بدون ایثار انقلابی نیست، شبه انقلابی است. دوستانی که در دفاع مقدس بوده اند رزمندگانی را دیده اند که پلاکشان را در می آوردند تا جنازه شان هم شناسایی نشود. انقلابی یعنی کسی که دنبال مقام، شغل و پست نمی دود و رقابت در به دست آوردن منافع ندارد؛ والّا واژه صحیحی را دزدیده است. انقلابی یعنی ایثارگر و از خود گذشته؛ کسی می تواند از خود نگذرد و انقلابی باشد؟!
چالش بانو برای مردان کشتی‌گیر: «در یک مسابقه مرا شکست بدهید٬ من با شما ازدواج خواهم کرد»
«ترافیک اصلاح‌طلبان و اصولگرایان» تیتری بود که در اخبار مربوط به مراسم ختم ایشان توسط خبرگزاری‌ها زده شد. شاید در کمتر جایی بود که همه آقایان دور هم جمع شوند یعنی در مراسم ختم ایشان آقای ناطق نوری، آقای قالیباف، آقای لاریجانی، آقای جهانگیری، همه وزرای دولت‌های اصلاحات و اصولگرا حضور داشتند در حدی که چنین تیتری زده شد. در خانه ما هم همه قشری رفت‌وآمد می‌کردند. آقایان علی مطهری، قالیباف، اسماعیلی وزیر ارشاد، نمایندگان مجلس هم تلفنی هم حضوری با همه مراوده داشتند. در کل ایشان با همه اقشار هم مراوده داشتند و هم از آن‌ها انتقاد می‌کردند.
محققان یک جهش ژنتیکی نادر در یک زن انگلیسی کشف کرده اند که سبب شده این زن زندگی بدون دردی داشته باشد و احساس اضطراب یا ترس نکند.
سودانی های ناامید با شدت گرفتن درگیری ها به چاد می گریزند.
در آلمان سریالی تلویزیونی درباره تاریخچه باشگاه بایرن مونیخ و ستاره‌های سابق این تیم ساخته شده که به زودی پخش خواهد شد.
میکروب‌ها ذرات شیمیایی خاک را به مواد مغذی قابل جذب توسط گیاهان تبدیل می‌کنند. داده‌های یک تحقیق نشان داد که خاک تیره آمازون، حاوی میکروارگانیسم‌هایی است که در تبدیل این مواد مغذی در خاک بهتر عمل می‌کنند و بنابراین شرایط رشد گیاه در این خاک مناسب‌تر است.
هالند همچنین صاحب چندین ساعت ساخت شرکت سوئیسی رولکس است. او مدل چشم ببر دایتون را دارد که بیش از ۲۷۲ هزار یورو ارزش دارد. در طول تعطیلاتش در جزیره یونانی میکونوس در سال گذشته، این ساعت روی مچ دستش دیده شد.
ظرفیت بالقوه فناوری ویرایش ژن شگفت انگیز است از درمان بیماری‌های ژنتیکی و اصلاح محصولات غذایی گرفته تا مقاومت در برابر آفت کش‌ها یا تغییرات آب و هوایی یا حتی احیای دودو، پرنده منقرض شده و بازگرداندن آن به زندگی همان طور که یکی از شرکت‌ها ادعا می‌کند که امیدوار است این کار را انجام دهد.
اطلاعات نوشت: آیا واقعاً گره‌گشایی از غنچه‌ی فروبسته‌ی عیش و زندگی مردم، این اندازه طلسم و پیچیده است که باید خود را برای نهادی دائمی به نام «مذاکرات و رفت و آمدها» تا همیشه‌ی ایام راضی کنیم و بگوییم: «ما خودمان انتخاب کرده‌ایم که این‌گونه زندگی کنیم؟!» دود سفید پایان مرضیّ‌الطّرفین مذاکرات برجامی چه زمانی از سقف زمان و انتظار زبانه خواهد کشید؟
حفره‌ای بر تنه این درخت وجود دارد که برخی بر این باورند در زمان‌های قدیم، مرد کفاشی حفره را ایجاد کرده تا در آن زندگی کند. او در آن حفره به شغل کفاشی می‌پرداخته و همان‌جا هم می‌خوابیده است. قدیمی‌های محل می‌گویند که سال‌ها پیش ناگهان مرد کفاش آنجا را ترک کرده و از آن روز دیگر دیده نشده است، اما برخی دیگر به این گفته اعتقادی ندارند و بر این باورند که این حفره بر اثر دود شمع‌هایی ایجاد شده که زائران آنجا روشن می‌کردند.
اهواز - دود ناشی از آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، زندگی را برای مردم شهرهای پیرامون تالاب سخت کرده است و مسئولان باید برای حل این مشکل چاره‌اندیشی کنند.
اهواز - دود ناشی از آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، زندگی را برای مردم شهرهای پیرامون تالاب سخت کرده و مسئولان باید برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.
دکتر «منصوره اتحادیه» نویسنده، پژوهشگر و استاد بازنشسته دانشگاه تهران متولد سال ۱۳۱۲ است. با وجودی که بخشی از مهم‌ترین دوران زندگی‌اش را خارج ایران زندگی کرده، خاطرات خوبی از تهران و زندگی در آن دارد و خودش را تهرانی می‌داند و می‌گوید این شهر را با همه سختی‌ها، دود و دم و مشکلات بسیارش دوست دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ