به تدریج طی جمعه افزایش ابر، وزش باد شدید تا خیلی شدید، مه آلودگی، بارش باران و برف، کولاک و احتمال رعدوبرق و تگرگ و در مسیر‌های مستعد احتمال بهمن پیش بینی می‌شود و تا عصر شنبه شرایط نامساعد جوی تداوم دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد وزش باد شدید و گرد و خاک اظهارکرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی این هشدار از فردا شنبه ۲۸ مردادماه تا روز سه شنبه ۳۱ مردادماه برای نیمه جنوبی و غربی استان تهران صادر شده است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: با توجه به شدت گرفتن تابش اشعه فرابنفش در ساعات میانی روز، اقدامات محافظتی مناسب جهت کاهش آسیب به پوست و چشم لحاظ شود همچنین رعایت زمانبندی مناسب برای صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با رگبار‌های عصرگاهی و اجتناب از قرارگیری در منطقه مخاطره‌آمیز در زمان وقوع رعدوبرق مدنظر قرار گیرد.
رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران با اشاره به احتمال وقوع طوفان‌های لحظه‌ای و بارش باران از شهروندان خواست که از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.
سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در سه استان نسبت به خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری و پرهیز ازفعالیت‌های کوهنوردی تاکید کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه هم اکنون هشدار زرد هواشناسی و ابلاغ این هشدار به دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران صورت گرفته است گفت: مدیریت بحران در آماده باش کامل است.
سازمان مدیریت بحران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی از آماده باش نیروهای این مجموعه به دلیل بروز شرایط طوفانی خبر داد.
هلال احمر با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی از آماده باش نیروهای این مجموعه به دلیل بروز شرایط طوفانی خبر داد.
شهروندان باید در چنین شرایطی از صعود به ارتفاعات و حضور در کنار رودخانه‌ها جدا خودداری کرده و از تردد‌های غیرضروری پرهیز کنند.
جمعیت هلال احمر با اشاره به صدور هشدار هواشناسی اعلام کرد: از صعود به ارتفاعات و حضور در کنار رودخانه‌ها پرهیز کنید.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به پرهیز صعود کوهنوردان به ارتفاعات نیز تاکید کرد و در خصوص عشایر نیز عنوان کرد: عشایر در مدت اعلام هشدار از جابه جایی بپرهیزند.
فدراسیون کوهنوردی از گروه‌های غیر حرفه‌ای درخواست کرد که به ارتفاعات صعود نداشته باشند.
مسئول کمیته امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی می‌گوید در هفته‌ی اخیر در مسیرهایی شاهد ریزش بهمن بودیم که اصلا سابقه ریزش بهمن در آن مسیرها وجود نداشته است.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وقوع کولاک در ارتفاعات استان، به کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای توصیه کرد از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
سازمان مدیریت بحران استان تهران درخصوص وزش باد شدید از اواخر وقت فردا سه شنبه ۱۸ بهمن تا چهارشنبه ۱۹ بهمن در نیمه جنوبی استان هم هشدار داد و به شهروندان توصیه کرد از قرار گرفتن و توقف در زیر درختان، ساختمان‌ها و بنا‌های نیمه کاره و تابلو‌های تبلیغاتی خودداری کنند.
این مسئول توضیح داد: در شرایط موجود امکان ریزش بهمن و سنگ در ارتفاعات دور از انتظار نیست به همین دلیل از مسافران درخواست می‌شود حتی الامکان از مسیر‌های کوهستانی تردد نداشته باشند. کوهنوردان هم با توجه به فعالیت سامانه بارشی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی جدا خودداری کنند.
رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان از فوت یک صخره‌نورد همدانی هنگام صعود در ارتفاعات ایلام خبر داد.
رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان از فوت یک صخره‌نورد همدانی هنگام صعود در ارتفاعات ایلام خبر داد.
مازیار غلامی مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران با بیان اینکه طی امروز بارش برف و کولاک در تهران پیش‌بینی می‌شود، گفت: این پدیده جوی تا حدود ۲۴ ساعت استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کوهنوردان به دلیل پدیده مه و کولاک از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.
ولیپور افزود: پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها نیز از جمله توصیه‌های همیشگی در شرایط بارش برف و باران است.
سازمان هواشناسی با اشاره به احتمال بارش برف بیش از ۴۰ سانتیمتر در ارتفاعات اعلام کرد: کوهنوردان از صعود بپرهیزند
باتوجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و بارش برف و باران در ارتفاعات و پدیده مه و کولاک، سازمان هواشناسی به کوهنوردان توصیه کرد که از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: به مردم نسبت به آب گرفتگی معابر و ایجاد روان‌آب هشدار می‌دهیم. لازم است که مردم با توجه به شرایط و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها از این نقاط فاصله گرفته و تمهیدات لازم را بیاندیشند. همچنین توصیه می‌شود که مردم از صعود به ارتفاعات به ویژه در مناطق شمالی استان تهران، اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها و نیز تردد غیرضروری پرهیز کنند.
رئیس سازمان امداد و نجات، از کوهنوردان درخواست کرد تا پایان مرداد ماه به ارتفاعات دماوند و علم کوه صعود نداشته باشند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران همچنین خواستار پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و عدم پرواز با هواپیماهای سبک شد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ