وزیر صمت گفت: ۷۰ ایستگاه شارژ پمپ برق را در هفته دولت رونمایی می‌کنیم و هم اکنون در حال نصب این دستگاه‌ها هستیم. از آبان‌ هم مردم حضور خودروهای برقی را در پایتخت مشاهده خواهند کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور روسیه از مقامات دولتی و شهری این کشور خواست تا برای تردد از خودروهای ساخت مسکو استفاده کنند.
بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۶ تیرماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودرو‌ها بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.
براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۴ تیرماه) با توجه به کاهش نسبی تندی باد و افزایش تردد خودرو‌ها بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.
شاهرود- فرمانده انتظامی شاهرود بابیان اینکه تردد خودروهای سنگین در محور شاهرود- طرود ممنوع شده است، گفت: علت این مسدودی غیر استاندارد بودن محور اعلام شده است.
کاهش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۲۴ خردادماه) هم‌زمان با افزایش تردد خودرو‌ها سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد خواهد شد. وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند، هرچند احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن ناشی از افزایش دما در ساعات بعدازظهر سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.
بر اثر سقوط بیلبورد بر روی خودروهای در حال تردد بر روی پل اکتبر در مرکز قاهره، در پی وزش باد شدید و توفان شن ۱ نفر کشته و ۲ نفر زخمی شدند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک اقدامات ویژه ترافیکی برای تأمین ایمنی و تسهیل در تردد شرکت‌کنندگان در مراسم ارتحال را تشریح کرد.
سردار هادیانفر آزادراه قم تهران به برخی محدودیت‌های تردد برای خودرو‌های سنگین در روز‌های ۱۳ و ۱۴ خرداد ماه اشاره کرد و گفت: خودرو‌های سنگین از جمله تریلی‌ها و کامیون‌ها طی این دو روز با محدودیت تردد مواجه خواهند بود که جزئیات بیشتر توسط پلیس راه در روز‌های آینده اعلام می‌شود.
شهردار منطقه ۱۶ تهران گفت: ۴۰ درصد از بار تهران در منطقه ۱۶ جا به جا می‌شود و برای تردد خودروهای سنگین مسیر مشخص شده است.
رباتی ابداع شده که می تواند در پارکینگ ها تردد کند و برحسب درخواست کاربر با کمک یک اپلیکیشن به خودروی برقی متصل شود و آن را شارژ کند.
عربستان سعودی قصد دارد از طریق خودرو‌های الکتریکی خودران به راهکاری پایدار، ایمن و یکپارچه دست یابد که علاوه بر افزایش تردد در شهر‌ها و بین شهرها، آلایندگی کربن را به صفر برساند.
در پی انتشار برخی تصاویر در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی از پارکینگ ایران‌خودرو مازندران، گروه صنعتی ایران‌خودرو اطلاعیه‌ای منتشر و در آن بر تحویل حضوری خودروها با توجه به محدودیت‌های تردد تریلر در محورهای شمالی کشور تاکید کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از کاهش ۲۰ درصدی تردد خودروهای سنگین با افتتاح کارخانه‌ای جدید در حوزه پسماند خبر داد.
مسؤول کلوپ کمپر کانون جهانگردی از تداوم مشکل تردد کمپرها در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: هنوز هم در برخی از مواقع خودروهای مسافرتی در جاده‌ها توقیف می‌شوند.
در روز‌های برفی و بارانی رعایت ایمنی از جمله کم کردن سرعت، خودداری از ترمز کردن ناگهانی و جلوگیری از بخار کردن شیشه‌ها با روشن کردن سیستم تهویه خودرو از مهم‌ترین نکات رانندگی محسوب می‌شود، اگر این نکات رعایت شود آمار تصادفات روز‌های دارای بارش کاهش میابد.
وزیر صمت ضمن اشاره به اینکه طرح دولت در حوزه خودرو نهایی شده است، گفت: خودروهایی که در مناطق آزاد تردد دارند می توانند در داخل کشور هم شماره گذاری شوند.
عرضه بنزین و گازوئیل یورو ۵ درحالی در اصفهان آغازشده که به رغم امیدها برای کاهش بار آلایندگی حوزه حمل و نقل، این سوخت پاک با فناوری‌های بیشتر خودروهای درحال تردد همخوانی ندارد.
طرحی با عنوان «گذرگاه» توسط پلیس راهور منطقه ۲ با توجه به افزایش تخلف برخی رانندگان که در برخی مواقع بروز تصادف می‌شود، شروع شده است. «بردیا دریکوند» رئیس پلیس راهور منطقه ۲ می‌گوید: «این طرح از اواخر آذرماه شروع شده و به نوعی عامل بازدارنده برای توقف خودرو‌ها در محدوده تعیین‌شده با هدف تردد آسان و امن شهروندان از خطوط عابرپیاده است.»
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض تردد در محدوده کم انتشار آلایندگی (طرح کاهش) و طرح ترافیک با اخذ معاینه فنی برتر خبر داد.
در آستانه امتحانات نیم سال اول، آلودگی هوا در برخی شهر‌ها اوج گرفته و موجب تشکیل جلسه کارگروه‌های شرایط اضطرار هوا شده است. جلساتی که تقریبا می‌شود خروجی آن‌ها را پیش از اعلام حدس زد؛ از تعطیلی پیش دبستانی‌ها و مهد‌های کودک تا غیرحضوری شدن آموزش در مدارس و منع ورزش در فضای باز. تصمیماتی که تا چند سال قبل شامل منع تردد زوج و فرد خودرو‌ها هم می‌شد که حالا برچیده شده!
وزیر کشور بر انجام اقداماتی همچون جلوگیری از مصرف نفت کوره در نیروگاه‌ها،جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و نظارت بر توزیع سوخت بنزین،نفت و گاز استاندارد در جایگاه های سوخت تاکید کرد
وزیر صمت گفت: تاکنون الزام عدم تردد خودروهای فرسوده نتیجه‌بخش نبوده است و باید تسهیلاتی به مالکان خودروهای فرسوده داده شود تا انگیزه لازم برای اسقاط ایجاد شود.
اگرچه متولیان همواره از مصرف بالای بنزین انتقاد می‌کنند اما نکته آن است که مصرف بنزین خودروهای داخلی سه برابر استاندارد جهانی بوده و بیش از ۱۰ میلیون خودروی فرسوده نیز در کشور تردد می‌کنند.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از تمهیدات ترافیکی و ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در شب‌های ماه محرم خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ