عربستان سعودی قصد دارد از طریق خودرو‌های الکتریکی خودران به راهکاری پایدار، ایمن و یکپارچه دست یابد که علاوه بر افزایش تردد در شهر‌ها و بین شهرها، آلایندگی کربن را به صفر برساند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان قم برای توقیف خودروی حامل مواد مخدر در جاده‌های مواصلاتی استان مجبور به استفاده از سلاح گرم شد که این ماموریت موجب دستگیری دونفر از سوداگران مرگ و کشف بیش از ۳۲۰ کیلوگرم موادمخدر شد.
ساعتی پیش دو سارق مسلح، اقدام به سرقت از یک طلافروشی در شهرستان زرندیه کردند. در جریان سرقت و با تیراندازی سارقان، مالک طلافروشی هدف گلوله قرار گرفته و جان باخت. سارق که در یک ساختمان مسکونی پنهان شده بود، پس از مقاومت و تیراندازی، با شلیک عوامل انتظامی کشته شد و همدستش که یک زن بود دستگیر شد.
در اتوبوس مسافربری که دارای ۲۵ مسافر بود ۱۱ نفر از مسافران مصدوم شدند که ۷ مصدوم توسط ۴ دستگاه آمبولانس ۱۱۵ و یک دستگاه آمبولانس هلال‌احمر به بیمارستان امدادی منتقل شدند.
ساعتی قبل؛ آتش سوزی در شرکت تولید پلاستیک در شهرک صنعتی شهرستان شوش استان خوزستان را ببینید.
متاسفانه در این حادثه یک خودرو به همراه راننده به درون دریاچه پشت سد کرج سقوط کردند که با کمک نیروهای امدادی و هلال احمر راننده خودرو نجات داده شد. منبع: منابع اینترنتی
تصاویری جذاب و تماشایی از خودرو شگفت انگیز BMW که قابلیت تغییر رنگ دارد، واکنش‌های زیادی را در برداشته است. منبع: خبرفوری
فاطمی امین وزیر صمت در دفاعیه خود در جلسه استیضاح مجلس: دیروز اولین سری از خودرو‌ها از گمرک ترخیص شد و تا الان ۱۰۰ هزار خودرو ثبت سفارش شده است. /یکی از کار‌ها برای ثبات بازار خودرو عرضه خودرو در بورس بود. /در سال گذشته هفت میلیون خودرو شماره گذاری شده است. /با عرضه خودرو در بورس کالا قیمت کاهش پیدا کرد و اگر ادامه پیدا میکرد مرجعی برای قیمت گذاری خودرو‌های کار کرده بود که این ابزار را از ما گرفتند. /وضعیت فعلی بازار خودرو مقصران پنهانی دارد که ضربه‌ها را زدند و قایم شدند.
سرنشین یک دستگاه خودرو بعد از طی دو مرحله تذکر ضمن بی‌توجهی برای بار سوم، به اقدامات غیرقانونی خود ادامه داده و خودروی نامبرده در پارکینگ منزل مالک به وسیله قفل چرخ توقیف قانونی گردید.
یانگ‌وانگ U ۹ اولین محصول بی‌وای‌دی است که از سیستم دی‌ساس (DiSus) بهره می‌برد. سنسور‌ها و دوربین‌های نظارتی چندین‌بار کف جاده را اسکن کرده و متناسب با وضعیت جاده، سیستم تعلیق را تنظیم کند. این سیستم در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار توسط مرسدس‌بنز موسوم به مجیک بادی کنترل معرفی و اجرا شد. حالا چینی‌ها بعد از ۹ سال به معرفی سیستم پیشرفته‌تری دست یافته‌اند.
این هایپرخودرو هیبریدی جدید لامبورگینی با ۲۱۸ کیلومتر در ساعت سرعت دارد. نام ریولتو برگرفته از نام گاو مبارزی است که در سال ۱۸۸۰ در میادین گاو بازی بارسلون ظاهر شد.
سرهنگ مؤمنی معاون پلیس راهور تهران بزرگ از اولین تصادف منجر به فوت پایتخت در سال ۱۴۰۲ خبر داد. در این حادثه که در بزرگراه شهید خرازی تهران به وقوع پیوست، یک جوان ۲۱ ساله بر اثر سرعت زیاد و برخورد با گاردریل و نبستن کمربند ایمنی از خودرو به بیرون پرتاب شد و جان خود را از دست داد.
مرسدس بنز از اولین خودروی «آینده» چهارصندلی مفهومی سازگار با محیط زیست خود که با الهام از فیلم «آواتار» در بخش توسعه پایدار با عنوان «بلندپروازی ۲۰۳۹» رونمایی کرد.
«خالد زدران» سخنگوی فرماندهی پلیس کابل گفت حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز در پی انفجار یک بمب مغناطیسی چسبیده به یک خودرو در حوزه استحفاظی ناحیه دوم شهر کابل انفجاری رخ داد، اما در این رویداد به کسی آسیبی نرسیده است.
کاپگان، خودروی زرهی بدون سرنشین که با همکاری شرکت‌های پیشرو در صنعت دفاعی ترکیه ساخته شد، بلافاصله پس از رونمایی به میدان رفت و برای اولین بار آزمایش شلیک کرد. کاپگان که به عنوان یک وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین کلاس متوسط قرار گرفته است، پس از اتمام کار روی بدنه برای آزمایش‌های به نمایش درآمده به میدان تیر منتقل شد.
سخنگوی طالبان پس از مشاهده اولین خودروی اسپرت ساخت افغانستان گفت: از اداره آموزش فنی و حرفه‌ای افغانستان تشکر می‌کنم که تحت چتر آنها، نخبه‌ها خدمات شایانی انجام می‌دهند.
یک خودروی اسپرت و مدرن ساخته شده در افغانستان در خیابان‌های کابل به حرکت درآمد.
مرسدس بنز از خودروی نمایشی مجازی خود رونمایی کرد. همانطور که از نامش پیدا است، تنها در دنیای دیجیتالی وجود دارد. این اولین خودروی تمام‌مجازی این خودروساز است که به عنوان بخشی از سه‌گانه دیجیتالی پیرامون مسابقات جهانی لیگ آو لجندز ۲۰۲۲ ساخته شده است. این مدل همچنین حاصل همکاری مداوم مرسدس بنز و رایت گیمز، شرکت سازنده سری بازی‌های محبوب لیگ آو لجندز است.
Alef Model A که در سن متئو کالیفرنیا ساخته شده است، یک وسیله نقلیه کاملا الکتریکی با بدنه‌ای مشبک است که هشت ملخ را در خود جای داده است.
خودروی پرنده دو نفره eVTOL X۲ مجهز به سیستم کنترل پرواز هوشمند و قابلیت‌های پرواز مستقل است و جدیدترین نسل خودرو‌های پرنده است که به طور مستقل توسط XPENG AEROHT وابسته به XPENG توسعه یافته است.
روز پنج‌شنبه ۲۴ شهریور اولین موتورسیکلت پرنده جهان در نمایشگاه خودروی دیترویت در ایالات متحده عرضه شد. استارت‌آپ ژاپنی «اروینس تکنولوژی» این موتورسیکلت یا «هاوربایک» پیشرفته را ساخته است؛ وسیله نقلیه‌ای که می‌تواند ۴۰ دقیقه پرواز کند و به سرعت ۶۲ مایل در ساعت برسد. قیمت تخمینی نسخه آمریکایی این موتورسیکلت ۷۷۷ هزار دلار اعلام شده است. رییس نمایشگاه خودروی موتورسیتی گفت: «احساس می‌کنم به معنای واقعی کلمه ۱۵ ساله هستم و به تازگی از جنگ ستارگان بیرون آمده‌ام و سوار دوچرخه‌شان شده‌ام. این هاوربایک عالی است. البته در ابتدا کمی دلهره خواهید داشت، اما من فقط حس خوشحالی داشتم.» شوهی کوماتسو، بنیانگذار و مدیرعامل اروینس تکنولوژی نیز می‌گوید این شرکت ساخت پهپاد‌ها و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین را آغاز کرده است.
فراری روز چهارشنبه، ۲۳ شهریور از اولین شاسی‌بلند خود به نام «پروسانگ»، که ۱۲ سیلندر دارد با قیمت ۳۹۷ هزار دلار رونمایی کرد. مدیران ارشد فراری می‌گویند این خودرو چهار در و چهار صندلی، بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد و آن را یک خودروی [اسپرت]همه کاره توصیف می‌کنند. تاکنون در حدود ۲۰۰۰ دستگاه از این خودرو پیش فروش شده است.
خودروی مجهز به فناوری شناور مغناطیسی (maglev) در بزرگراهی در چین با موفقیت آزمایش شد. این خودرو ۳۵ میلی‌متر بالاتر از سطح جاده و با استفاده از نیروی مغناطیسی، معلق است و به کمک ریل‌های رسانای نصب‌شده در کنار جاده هدایت می‌شود. خودرو‌های مگلو در مقایسه با سایر خودروها، طول عمرشان به میزان قابل توجهی بیشتر است و در حالی که انرژی کمتری مصرف می‌کنند، دارای سرعت بیشتری برای حرکت هستند. چین در سال‌های اخیر با رونمایی از اولین قطار مگلو در شانگهای، به پیشروترین کشور در فناوری حمل‌ونقل مگلو تبدیل شده است. چینی‌ها قصد دارند به زودی قطار سریع‌السیری که قادر به حرکت با سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت است را هم برای استفاده عموم افتتاح کنند.
در زمان برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو ویدئوی در شبکه اجتماعی در ارتباط با طراحی یک قطعه خودرو پروتوتایپ یا نمونه اولیه خودرو جدید آریا سایپا منتشر شد، این در حالی است که شخص منتشر کننده ویدیو احتمالا هیچ اطلاعاتی در خصوص موضوع ، هدف برگزاری و نوع خودروهای معرفی شده در این نمایشگاه ندارد و یا تنها به دنبال سیاه نمایی از تولیدات و دستاوردهای مهندسان داخلی است.
شرکت خودروسازی فولکس واگن به تازگی یک نمونه اولیه از خودروی پرنده خودکار خود، که آن را به عنوان «نمونه اولیه پهپاد مسافربری پیشرفته» توصیف می‌کند، راه اندازی کرده است. این ماشین پرنده رسما VMO نام گذاری شده است، اما به دلیل رنگ مشکی و طلایی، آن را با نام مستعار «ببر پرنده» نام گذاری کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ