مأمور پیشین اطلاعات مخفی انگلیس می‌گوید دولت کنونی اوکراین به علت پول‌شویی و کلاهبرداری تسلیحاتی، بزرگترین پدیده جنایی قرن حاضر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روستوف-آن-دون بزرگترین شهر در جنوب روسیه و پایتخت منطقه روستوف است که در مجاورت بخش‌هایی از اوکراین واقع شده که جنگ در آن جریان دارد.
فناوری چاپ سه بعدی در شهر لویو اکراین، بزرگترین مدرسه چاپ شده در جهان را می‌سازد. این مدرسه که گنجایش ۱۰۰ کودک را خواهد داشت، با رباتی به ابعاد ۱۲ در ۱۵ متر ساخته می‌شود. مدیر این پروژه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، از ساخت یک پل در شهر ویران شده خرسون، با استفاده از چاپگر‌های سه بعدی در یک یا دو ماه آینده خبر داد. هدف از بکار گیری فناوری چاپ سه‌بعدی بازسازی سریع این مناطق جنگ‌زده عنوان شده است.
یک کشور وجود دارد که در این قتل عام برنده است: چین. درست همانطور که پکن در دو دهه گذشته عقب می‌نشست و آمریکا را تماشا می‌کرد که خود را در مداخلات مختلف در خاورمیانه گرفتار می‌کند، اکنون که واشنگتن در یک جنگ طولانی و غیرقابل پیروزی دیگر گرفتار شده است، دوباره همان کار را انجام می‌دهد.
وزارت دفاع آلمان از تهیه و تدوین بسته جدید کمک تسلیحاتی به ارزش ۲.۷ میلیارد یورو برای اوکراین خبر داد.
اوکراین کار بازسازی مکان‌های تخریب شده در اثر حملات روسیه از جمله پل ها، جاده‌ها و ساختمان‌های دولتی را آغاز کرده است. این تنها آغاز چیزی است که کی‌یف آن را بزرگترین تلاش بازسازی پس از جنگ جهانی دوم و شاید گران‌ترین در تاریخ با هزینه تخمینی ۵۰۰ میلیارد دلار توصیف کرده است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز دوشنبه (۷ فروردین) در دیدار از مواضع ارتش در خط مقدم زاپوریژیا جوایزی را به سربازان و مقامات پلیس اهدا کرد. سفر زلنسکی به منطقه و محل استقرار بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در کنار رافائل گروسی، رئیس آژانس انرژی اتمی سازمان ملل انجام شد.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر در این زمینه گفت: متأسفانه کشور‌هایی که بزرگترین صادرکننده تسلیحات و تجهیزات به یک طرف جنگ هستند مایلند با دامن زدن به خبر‌های کذب و جعلی افکار عمومی جهانی را دچار گمراهی و خطا کنند.
یکی از بزرگترین شرکت‌های اسلحه‌سازی آلمان اعلام کرد تولید رایگاه گلوله برای ارتش اوکراین را متوقف کرده است.
هواپیمای آنتونوف.۲۲۵ مریا به لطف قراردادی بین شرکت آنتونوف و مایکروسافت پا به دنیای دیجیتال می‌گذارد.
از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود.
نیروگاه‌های هسته‌ای فراوان اوکراین از زمان شروع جنگ در این کشور مورد توجه واقع شدند. سربازان روسی ۴۸ ساعت بعد از شروع حمله به اوکراین نیروگاه هسته‌ای تعطیل شده چرنوبیل را تصرف کردند و همچنین در همان اوایل جنگ نیز نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای در اروپاست، تصرف کردند.
طبق آمار‌های ارائه شده از سوی منابع روسی، آمار رسمی کشته شدگان ارتش اکنون ۸۹ نفر است که نسبت به آمار قبلی ۶۳ کشته، بالاترین تلفات جانی است که مسکو از زمان آغاز جنگ تجربه کرده است.
روسیه اعلام کرد، اوکراین امروز (پنجشنبه) "بزرگترین حمله خود از سال ۲۰۱۴" را علیه دونتسک انجام داد؛ حمله‌ای که یک کشته و دست کم ۹ زخمی برجای گذاشت.
این اولین بسیج نظامی روسیه از زمان جنگ جهانی دوم است و بزرگترین تشدید جنگ در اوکراین از زمان تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه است.
از جمله افراد خارجی که آزاد شدند، می‌توان به دو تبعه انگلیسی و یک مراکشی که در ماه ژوئن به دلیل جنگیدن برای اوکراین به اعدام محکوم شده بودند، اشاره کرد. همچنین سه انگلیسی دیگر، دو آمریکایی، یک کروات و یک سوئدی در میان افراد آزاد شده بودند.
نشنال اینترست نوشت: مهم نیست که چه کسی در جنگ اوکراین پیروز شود، مهم این است که ایالات متحده بازنده استراتژیک این جنگ خواهد بود.
نیروگاه زاپوریژیا بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در جنوب اوکراین است که تاکنون هدف چندین حمله قرار گرفته و مسکو و کی‌یف یکدیگر را متهم به این حمله می‌کنند.
این نیروگاه که در کرانه روخانه «دنیپر» در جنوب غربی شهر زاپروژیا واقع شده، برای نیرو‌های اوکراین و روسیه از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار بوده و کنترل آن از آغاز جنگ تا کنون مورد مناقشه بوده است.
یک گروه هکری روسی اعلام کرد که به علت ارسال سامانه‌های موشکی هیمارس به اوکراین، شرکت بزرگ اسلحه‌سازی آمریکا را هک کرده است.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به سوالی از سوی خبرنگاران درباره حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا در اوکراین که بزرگترین نیروگاه برق اتمی در اروپا به شمار می‌رود، گفت: هرگونه حمله به یک نیروگاه اتمی یک «خودکشی» است.
رئیس جمهور اوکراین این بار به بهانه حمله ادعایی علیه بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا، دور تازه تحریم ها علیه روسیه را خواستار شد.
رافائل ماریانو گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای گفت: با شنیدن اخباری از گلوله‌باران در بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا که تاکیدی بر خطر بسیار واقعی یک فاجعه هسته‌ای است، عمیقا نگران شده‌ام.
نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در جنوب شرقی شهر انرهودار که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا محسوب می‌شود، تحت تسلط ارتش روسیه قرار دارد. نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل هم که فعال نیست، در اختیار روس‌هاست.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان‌های مسلح اوکراین سه حمله توپخانه‌ای را در قلمرو نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا و شهر «انرگودار» انجام دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ