رئیس جمهور اوکراین این بار به بهانه حمله ادعایی علیه بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا، دور تازه تحریم ها علیه روسیه را خواستار شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور اوکراین امروز اعلام کرد که هلند ۴۲ فروند جنگنده اف- ۱۶ را پس از آموزش خلبانان و مهندسان به کی‌یف تحویل خواهد داد!
رئیس جمهور اوکراین تمام روسای کمیته‌های نظامی منطقه‌ای جذب نیروی این کشور را برکنار کرد.
روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.
ولادیمیر زلنسکی روز سه شنبه در پیام ویدئویی عصرگاهی خود از آماده‌ شدن برای حملات جدید به خاک روسیه خبر داد.
رئیس‌جمهور اوکراین با امضای حکمی ۱۹۲ شخص و ۲۹۱ نهاد حقوقی که اکثراً روس هستند را برای مدت ۱۰ سال در فهرست تحریم قرار داد.
رییس‌جمهور اوکراین امروز ۱۷۸ نفر که اکثریت آن‌ها دارای تابعیت روسیه هستند را تحریم کرد.
آندری یرماک، رئیس ستاد ریاست جمهوری اوکراین روز گذشته اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور در ادامه ادعاهایش علیه ایران مبنی بر حمایت نظامی از روسیه در جنگ اوکراین، طرحی را برای تحریم ۵۰ ساله ایران به پارلمان این کشور ارائه کرده است.
رئیس جمهور اوکراین در ادامه اظهارات خصمانه و ادعاهای بی‌اساس خود علیه ایران، پیشنهاد تحریم ۵۰ ساله تهران را به مجلس کی‌یف ارائه داد.
دولت اوکراین بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد روسی را در فهرست تحریم‌های خود جا داد.
بر اساس متن این سند که امروز شنبه در وب‌سایت رئیس‌جمهور اوکراین منتشر شد، «ولودیمیر زلنسکی» بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه و حسین ارنوس، نخست‌وزیر سوریه را تحریم کرد.
رئیس جمهور اوکراین در واکنش به حمایت سوریه از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، رئیس جمهور سوریه را تحریم کرد.
زیدآبادی نوشت: اگر مقصود چینی‌ها از طرح خود، لغو فوری تحریم‌ها و اعلام‌آتش‌بس در نخستین گام باشد، طبیعی است که علاوه بر متحدان غربی، دولت زلنسکی نیز به آن تن در نخواهد داد، زیرا چنین اقدامی دست روسیه را برای تقویت نظامی و اقتصادی خود برای تحکیم و تثبیت اشغال بخش‌های بزرگی از خاک اوکراین باز می‌گذارد.
بر اساس آمار‌ها یک پنجم مردم روسیه در خانه هایشان توالت ندارند و به توالت‌های عمومی می‌روند. کمبود دسترسی به توالت در خانه‌های مردم روسیه طی یک سال گذشته بار‌ها از سوی مقامات اوکراین از جمله ولودمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین مورد تمسخر قرار گرفته است.
رئیس جمهور اوکراین ضمن انتقاد از کُند شدن تحریم های اروپا علیه روسیه، اذعان کرد که مسکو با گذر زمان، بهتر و بیشتر خود را با این تحریم ها وفق می دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن موضع خصمانه و تحریک آمیز مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین در خصوص اقدام مخرب اخیر علیه یک مرکز نظامی در اصفهان را مشکوک توصیف کرد.
رسانه‌های روسیه اعلام کردند که رئیس‌جمهور اوکراین با صدور فرمانی اجرایی ده‌ها شخصیت فرهنگی و سرشناس این کشور را به فهرست تحریم‌ها علیه مسکو اضافه کرده است.
اوکراین نیکیتا میخالکوف کارگردان فیلم برنده اسکار و فیلیپ کرکوروف خواننده پاپ و همچنین اوگنی پطروسیان استندآپ کمدین و آنا نتربکو ستاره اپرا را تحریم کرده است.
ابراهیم فیاض گفت: اگر حاج قاسم زنده می‌ماند، شاید بعد‌ها روی وحدت آسیا و اروپا هم کار می‌کرد و جنگ اوکراین هم رخ نمی‌داد. یعنی اگر حاج قاسم زنده بود، امروز جنگی که به تحریک آمریکا با یک آدم سلبریتی مثل زلینسکی اتفاق افتاد هم رخ نمی‌داد. امروز در ایران هم نقش‌آفرینی این سلبریتی‌ها را می‌بینید. می‌آیند یکی را رئیس جمهور یک کشور می‌کنند و کشت و کشتار‌ها شروع می‌شود و جنگ اوکراین راه می‌افتد.
بر اساس سند منتشر شده در وبسایت ریاست جمهوری اوکراین، تحریم‌هایی علیه ماریا الکساندرونا لاوروا (متولد ۱۹۵۰) و یکاترینا سرگئیونا وینوکوروا (لاوروا، متولد ۱۹۸۳) برای مدت ۱۰ سال اعمال شده است. این اقدام شامل محدودیت‌هایی مانند مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت خرید زمین است.
رئیس جمهور اوکراین با انتقاد از همه پرسی روسیه در مناطق شرق و جنوب این کشور، انزوای کامل و تشدید تحریم ها علیه مسکو را خواستار شد.
رئیس جمهور اوکراین ضمن درخواست از کشورهای اروپایی برای اعمال بسته تحریمی جدید علیه روسیه مدعی شد که نیروهای اوکراینی شش هزار کیلومتر مربع از خاک این کشور را از روسیه پس گرفته اند.
ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از رژیم صهیونیستی خواست که روسیه را تحریم کند.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به روزنامه واشنگتن پست گفت: کشورهای غربی باید مرزهای خود را به روی همه روس‌ها ببندند.
رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر با بیان اینکه تحریم‌های غرب علیه مسکو ضعیف و ناکارآمد است، خواستار تحریم تمام مردم روسیه شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ