روسیه اعلام کرد، اوکراین امروز (پنجشنبه) "بزرگترین حمله خود از سال ۲۰۱۴" را علیه دونتسک انجام داد؛ حمله‌ای که یک کشته و دست کم ۹ زخمی برجای گذاشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه ترکیه به موضع گیری درباره سوریه و جنگ اوکراین و روابط با یونان پرداخت.
رئیس جمهور عراق در دیدار وزیر دفاع استونی، ابراز امیدواری کرد که جنگ اوکراین متوقف شود.
وزیر خارجه عمان به تشریح موضع این کشور در قبال جنگ اوکراین پرداخت و خواستار پایان دادن به آن شد.
نخست وزیر عراق امروز با سفیر روسیه در بغداد دیدار کرد که در جریان این دیدار به نقش محوری بغداد در نزدیک کردن دیدگاه کشورهای منطقه به یکدیگر اشاره شد.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین سخنرانی خود در مورد پوتین رئیس جمهور روسیه و جنگ در عراق گاف داد. او به اشتباه به جای اوکراین گفت عراق. بایدن: واضح است که پوتین جنگ در عراق و خانه را باخته است.
وزیر خارجه آمریکا به شدت از رویکرد روسیه در جنگ اوکراین انتقاد کرد و مدعی شد: زمان ثابت کرد که حمله روسیه به اوکراین اشتباه و شکستی راهبردی است.
میگ-۲۹ جنگنده‌ای «آنالوگ» است که از فن آوری کهنه و قدیمی بهره می‌برد، اما جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکایی که ولودومیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین خواهان آن است، جنگنده‌ای دیجیتال با فنآوری به مراتب پیش رفته تری است، «آلکس والمسلی» (Alex Walmsley) تحلیلگر نظامی، از موسسه خدمات متحد سلطنتی (RUSI) در لندن، این دو نوع جنگنده را مقایسه‌ای بین یک دستگاه لپ تاپ دهه ۱۹۹۰ با جدیدترین «مک بوک» می‌داند و می‌گوید، هر دو آن‌ها پرواز می‌کنند و قادر به حمل سلاح هستند، اما میگ‌ها آنقدر‌ها توانمند نیستند.
جدید‌ترین روش حمله روسیه به اوکراین استفاده از بمب‌های آتش‌زا است.
منابع عمانی به جدیدترین تحول ایجاد شده در روابط میان این کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس و اوکراین اشاره کردند.
مالک توئیتر و تاجر آمریکایی در جدیدترین موضع گیری درباره تحولات اوکراین گفت در حالی که دیپلمات ها به ادامه درگیری در اوکراین تمایل دارند، نظامی ها خواهان صلح هستند.
رسانه‌‌‌ آمریکایی‌‌‌ وال‌استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که مقامات یک کشور همسو با ایالات متحده از همکاری جدید مسکو و تهران برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه خبر داده که می‌تواند حداقل ۶۰۰۰ پهپاد ایرانی برای جنگ روسیه علیه اوکراین بسازد. به گزارش انتخاب به نقل از وال‌‌‌استریت ژورنال، این جدیدترین نشانه از تعمیق همکاری بین ایران و روسیه است.
سران اتحادیه اروپا امروز تحت شدیدترین تدابیر امنیتی در شهر کی یف در نشستی با حضور «زلنسکی» در خصوص وعده عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا گفتگو می کنند.
ترامپ در جدیدترین اظهاراتش مدعی شد برای محافظت از آمریکا در برابر حملات موشکی هسته‌ای "گنبدی غیرقابل نفوذ" خواهد ساخت. او همچنین ادعا کرد که می‌تواند تهاجم روسیه به اوکراین را "طی ۲۴ ساعت" پایان دهد.
وزیر خارجه قطر در جدیدترین موضع گیری خود اعلام کرد که کشورش در راستای سیاسی کردن انرژی هرگز حرکت نخواهد کرد.
منابع خبری از شدیدترین حمله موشکی روسیه به مناطق مختلف اوکراین از جمله پایتخت این کشور خبر دادند.
منابع خبری از شدیدترین حمله موشکی روسیه به مناطق مختلف اوکراین از جمله پایتخت این کشور خبر دادند.
رئیس جمهور اوکراین با نیرو‌های اوکراینی در خط مقدم جنگ در شهر باهموت در شرق اوکراین، جایی که برخی از شدیدترین درگیری‌ها در هفته‌های اخیر در آنجا رخ داده است، دیدار کرد.
بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان تلفنی با همتای اوکراینی خود دیمترو کولبا گفتگو کرد.
آندری پاولکو، رئیس اتحادیه فوتبال اوکراین، در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که این نهاد «درخواست فوری» را برای فیفا و یوفا ارسال کرده که در آن «خواستار اعمال شدیدترین تحریم علیه مسکو شده است.»
وزارت خارجه آمریکا نیز در جدیدترین اددعای خود گفت که ایران با تجهیز روسیه به پهپاد قطعنامه شورای امنیت را نقض می‌کند.
وزیر خارجه اوکراین به بهانه واهی استفاده ارتش روسیه از پهپادهای ساخت ایران در نبرد علیه کی‌ یف، خواستار تحریم تهران شد.
نشست وزرای خارجه گروه تماس عربی درخصوص بحران روسیه و اوکراین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد.
با تزلزل تهاجم روسیه علیه اوکراین گزارش‌های مربوط به سرزنش پوتین در کرملین و تلاش برای برکناری او از قدرت بیش‌تر منتشر می‌شوند. جدیدترین شایعه درباره ترور او مطرح شده است.
رئیس جمهور اوکراین در جدیدترین خواسته خود از اتحادیه اروپا خواستار ممنوعیت فعالیت همه رسانه‌های دولتی روسیه شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ