نشنال اینترست نوشت: مهم نیست که چه کسی در جنگ اوکراین پیروز شود، مهم این است که ایالات متحده بازنده استراتژیک این جنگ خواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ما با جریان‌های در هم تنیده‌ای رو به رو هستیم؛ از یک سو، طیف تندروتری در ایران وجود دارند که مدام و به شکل مستقیم علیه برجام حرف می‌زنند و با هر نوع برجامی مخالف‌اند. از سوی دیگر، ایالات متحده روی روابط ایران و روسیه نیز مانور می‌دهد و این بحث را وارد ماجرای برجام کرده است. همچنین نباید فراموش کنیم که موعد زمانی بند‌های محدود کننده برجام برای ایران رو به اتمام است، بر این اساس اسرائیلی‌ها نگرانی‌های زیادی در خصوص احیای برجام دارند. اروپایی‌ها نیز به اندازه سال‌های گذشته علاقه‌ای به احیای برجام نشان نم‌دهند، اما هنوز به طور قطع مشخص نیست چه جایگزینی برای برجام در نظر گرفته شده است.
ما با جریان‌های در هم تنیده‌ای رو به رو هستیم؛ از یک سو، طیف تندروتری در ایران وجود دارند که مدام و به شکل مستقیم علیه برجام حرف می‌زنند و با هر نوع برجامی مخالف‌اند. از سوی دیگر، ایالات متحده روی روابط ایران و روسیه نیز مانور می‌دهد و این بحث را وارد ماجرای برجام کرده است. همچنین نباید فراموش کنیم که موعد زمانی بند‌های محدود کننده برجام برای ایران رو به اتمام است، بر این اساس اسرائیلی‌ها نگرانی‌های زیادی در خصوص احیای برجام دارند. اروپایی‌ها نیز به اندازه سال‌های گذشته علاقه‌ای به احیای برجام نشان نم‌دهند، اما هنوز به طور قطع مشخص نیست چه جایگزینی برای برجام در نظر گرفته شده است.
یک رسانه آمریکایی در مطلبی به بررسی دلایل عدم تقویت روابط امنیتی میان عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا در نتیجه امضای پیمان دفاعی میان دو کشور پرداخته است.
به نظر می‌رسد نتانیاهو از قراردادن کابینه‌اش در حاشیه لذت می‌برد. با این حال، همانطور که کانال ۱۲ اسرائیل این هفته گزارش داد، نتانیاهو از سفر گالانت به ایالات متحده برای دیدار با مقامات دفاعی این کشور جلوگیری می‌کند. براساس این گزارش، نتانیاهو همه وزرای خود را از ملاقات در واشنگتن یا امارات متحده عربی تا زمانی که از خودش برای بازدید از آنجا دعوت نشده باشد، منع کرده است. این هفته بار دیگر در مورد دعوت کاخ سفید از نتانیاهو از جیک سالیوان سوال شد، اما سالیوان جواب مشخصی نداد.
اگر توافق میان ایران و ایالات متحده برای تبادل زندانیان اجرایی شود؛ سه نفر شامل سیامک نمازی، مراد طاهباز و عماد شرقی آزاد و براساس موارد پیشین، با پروازی عمانی ابتدا به مقصد مسقط و پس از آن به آمریکا پرواز خواهند کرد.
اگرچه هواسونگ -۱۸ ممکن است یک تغییر دهنده بازی نباشد، اما به احتمال زیاد محاسبات ایالات متحده و متحدان آن کشور را در طول یک درگیری پیچیده‌تر خواهد ساخت
مقام‌های دولتی و کارشناسان می‌گویند که ثبات بیش‌تر در خاورمیانه به نفع ایالات متحده است حتی اگر چین آن را محقق کرده باشد.
به گفته ابراهیم نیا؛ چنانچه مدیریت منافع ملی هر سه کشور چین، ایران و عربستان، براساس انسجامی عملیاتی پیش برود؛ در آینده تغییرات اساسی دیگری در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه رخ خواهد داد که بی شک واکنش جدی غرب، اروپا و ایالات متحده، را در پی خواهد داشت.
ایالات متحده و اتحادیه اروپا هردو در حال بررسی ممنوعیت تیک تاک هستند. آن‌ها در حال محدود کردن نحوه مدیریت داده‌های کاربر و به طور کلی افزایش نظارت روی این اپلیکیشین در مقایسه با مثلا فیسبوک یا اینستاگرام هستند. این دو نهاد پا را از این هم فراتر گذاشته اند و از ترس جاسوسی نصب این برنامه را برای کارمندان دولتی قدغن کرده اند.
در رقابت قرن میان ایالات متحده با چین عامل تعیین کننده قدرت نوآوری خواهد بود. سیستم مهاجرت منسوخ ایالات متحده مانع از ورود افراد با استعداد بسیار زیاد می‌شود.
چرا ارتش ایالات متحده برای مقابله با اشیاء ناشناس پرنده شامل بالن‌های جاسوسی چینی، جنگنده اف ۲۲ رپتور را انتخاب کرده است؟
کربی گفت: ارزیابی‌های صورت گرفته بر اساس اطلاعاتی است که ایالات متحده از تصاویر این سه شیء به دست آورده است چرا که هنوز لاشه این اشیاء پرنده پیدا نشده است.
رئیس‌جمهور ونزوئلا از پیشنهاد ایجاد یک اتحاد سیاسی با حضور چین و روسیه خبر داده است. یک بلوک بین‌المللی با حضور کشور‌های آمریکای لاتین و حوزه کارائیب که با روسیه و چین رابطه تنگاتنگ دارند و می‌تواند دلالت‌های قابل‌توجهی در حیاط خلوت آمریکا به دنبال داشته باشد. این پیشنهاد در شرایطی مطرح شده که هیچ اسمی از ایران که دارای روابط سیاسی و اقتصادی قابل‌توجه با کاراکاس است، برده نشده است. کارشناسان بهره‌مندی از قدرت اقتصادی و سیاسی چین و روسیه و تمایل برای حضور در حوزه‌های نفوذ ایالات متحده در سطح جهانی را اصلی‌ترین دلیل شکل‌گیری این ایده از سوی نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌دانند.
برای بعضی از سعودی‌ها هیچ چیز نمی‌تواند ناامیدکننده‌تر از طلاق عربستان سعودی از ایالات متحده باشد. دهه گذشته ایمان بسیاری از سعودی‌ها به واشنگتن را متزلزل کرده چرا که حس می‌کنند احساس نزدیکی‌شان به امریکا و تحسین آن کشور از سوی سیاستمداران، سیاستگذاران و روزنامه نگاران امریکایی احساسی متقابل نیست.
هدف عربستان و امارات، ارسال پیام هشدار به ایالات متحده بوده مبنی بر آن که در صورت‌عدم حمایت واشنگتن از آن کشور‌ها می‌توانند با مسکو همکاری بیش‌تری داشته باشند در این میان می‌توان به روابط اقتصادی قوی عربستان و امارات با روسیه اشاره کرد.
تقابل با ولز و البته ایالات متحده آمریکا (سیاسی‌ترین بازی جام) پیش‌روی بازیکنانی قرار دارد که در روز‌های گذشته بیشترین فشار‌های روانی را -به واسطه کشیده شدن چالش‌های میدان سیاست به درون ورزش- تحمل کرده‌اند. حالا زمان آن فرارسیده که تصمیم اضطراری و اورژانسی برای آینده جام جهانی و کاهش فشار‌های روحی بر بازیکنان تیم ملی اتخاذ شود.
آلمان و فرانسه انتخاب کرده‌اند که به سیستم قدیمی دموکراسی مبتنی بر اصل حکومت اکثریت پایبند باشند. در ایالات متحده و تا حدی در بریتانیا دموکراسی به حکومت اقلیت تبدیل شده و اقلیتی که قدرت را در دست دارد نمایندگی خواست اکثریت را برعهده ندارد این اقلیت صاحب قدرت عصبانی و به طور فزاینده‌ای رادیکال است.
سه دلیل وجود دارد که کره شمالی تمایل به پرتاب موشک دارد: آزمایش و بهبود فناوری تسلیحات خود، ارسال پیامی سیاسی به جهان (در درجه اول به ایالات متحده آمریکا)، و تحت تاثیر قرار دادن مردم خود در داخل و تقویت وفاداری به حکومت.
وزارت امنیت داخلی ایالات متحده اشاره می‌کند که بعید است یک بمب کثیف بتواند دوز‌های بالایی از تشعشعات را ارسال کند تا "بر تعداد زیادی از مردم از نظر سلامتی یا مرگ و میر تاثیر فوری داشته باشد".
کره شمالی با هوشمندی ایالات متحده و متحدان اش را در شمال غرب آسیا نگهداشته است. کره شمالی در این زمینه دستورات چین را اجرا می‌کند. تا زمانی که کره شمالی شمشیر بازی می‌کند ایالات متحده نمی‌تواند تمام توجه و منابع خود را صرف حفاظت از تایوان کند.
بایدن گمان می‌کند نیازمند یک جنگ سرد دیگر است با این وجود، سیاستگذاران باید پیش از متعهد ساختن ایالات متحده به ورود به درگیری‌ای چند دهه‌ای که متکی بر گذشته‌ای خیالی است دو بار فکر کنند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری درباره آمار مربوط به کودک همسری در کشور، توضیح داد: در حال انجام تحقیقات در برخی از مناطق محروم که با این موضوع درگیراند، هستیم. برای ازدواج دختران زیر ۱۳ سال برگه رشد و مجوز لازم است و در مورد ازدواج دختران زیر ۱۳ سال باید مراحل بازبینی شود که آیا برگه رشد داشته‌اند یا خیر. این امر اختصاص به ایران ندارد و حتی در کشورهایی نظیر ایالات متحده نیز سن ازدواج متفاوت است.
اگر قرار باشد کاخ سفید اصرار داشته باشد که ساختار کلی تحریم‌ها حفظ شود، عملا یک توافق بد برای جمهوری اسلامی خواهد بود. زیرا با حفظ این ساختار زمینه برای ایالات متحده فراهم می‌شود که با استناد به توافق‌ها، به شکل دیگر ایران را تحریم کند.
بریلیم یکی از سبک‌ترین فلزات روی سیاره زمین است که با استحکام قابل توجهی و بیش تری در مقایسه با فولاد شناخته می‌شود. علاوه بر این، بریلیم نقطه ذوب بسیار بالاتری نسبت به منیزیم و آلومینیوم دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ