نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در جنوب شرقی شهر انرهودار که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا محسوب می‌شود، تحت تسلط ارتش روسیه قرار دارد. نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل هم که فعال نیست، در اختیار روس‌هاست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده ناوگان زیردریایی ارتش روسیه در شهر جنوبی کراسنودار به ضرب گلوله کشته شد.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کی‌یف نیروگاه برق آبی «کاخوفکا» را گلوله باران کرد و عمدا سطح آب مخزن آن‌را به سطح بحرانی رساند.
فرماندار «بلگورود» روسیه از تجاوز اوکراین به شهرک‌های مرزی این منطقه خبر داد.
فروردین ۱۲۹۱ دو حادثه هولناک در دو سوی جهان اتفاق افتاد. حادثه هولناک و تاسف‌آور اول در تاریخ نهم فروردین در ایران اتفاق افتاد. بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان با توپ‌های روسی گلوله‌باران شد و ده‌ها نفر از زائران و مجاوران رضوی مظلومانه به شهادت رسیدند .
یک مقام منطقه ای در اوکراین اذعان کرد که این کشور با اسلحه دادن به غیرنظامیان، آنها را در نبرد مستقیم نظامی با روسیه وارد کرده است.
همزمان با پیشروی ارتش روسیه در شهر باهموت، حدود هفت هزار اوکراینی که از ابتدای جنگ، از تخلیه خانه و کاشانه‌یشان متناع کرده‌اند، این شهر را ترک می‌کنند. تیراندازی و گلوله‌باران ممتد، حملات پهپاد‌های روسیه و زندگی زیر فشار جنگ، مردم این شهر را وادار به ترک خانه و زندگیشان می‌کند. مردم باهموت با استفاده از یک پل موقت، از رودخانه عبور می‌کنند تا آب و غذا و کمک‌های بشر‌دوستانه دریافت کنند. در حالی که نیرو‌های روسی هر روز به پیشروی در این منطقه ادامه می‌دهند، نیرو‌های نظامی همچنین در حال سنگربندی در خارج از این شهرند.
هلیکوپتر روسیه در فرودگاه موگادیشو سومالی هدف رگبار گلوله قرار گرفت.
فیلم‌های پهپادی منتشر شده خسارات گسترده‌ای را در شهر وولدار واقع در استان دونتسک اوکراین به همراه ساختمان‌های زیادی که در اثر گلوله باران روسیه آسیب دیده‌اند، نشان می‌دهد.
یک زن که در حال تبلیغ برای ارتش روسیه بود، با ضرب گلوله کشته شد./منبع: خبرآنلاین
وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: اوکراین علیرغم آتش‌بس‌اعلامی از سوی مسکو، دونباس را گلوله باران می‌کند.
وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: اوکراین علیرغم آتش‌بس‌اعلامی از سوی مسکو، دونباس را گلوله باران می‌کند.
مرکز روسی آشتی ملی در سوریه از پنج مورد گلوله باران مناطق کاهش تنش در ادلب در چند ساعت اخیر توسط تروریست های جبهه النصره خبر داد.
رسانه های روسیه از زخمی شدن رئیس دولت جمهوری خودخوانده دونتسک و یک فرمانده ارشد روس در گلوله باران این منطقه توسط نیروهای اوکراین خبر دادند.
شهر خرسون پس از آزادسازی تقریباً روزانه گلوله باران و قطع برق و آب به واقعیت جدیدی تبدیل شده است. در سرما، مردم را می‌توان دید که برای جیره غذایی یا آب در صف ایستاده اند. آن‌ها برای مردگان خود عزاداری می‌کنند و اجساد قربانیان جدید را که در اثر حملات ارتش روسیه در خون خود غلتیده‌اند، می‌پوشانند.
مرکز روسی آشتی ملی در سوریه از شهادت یک نظامی سوری و ثبت سه مورد گلوله باران مناطق کاهش تنش در ادلب و حلب توسط گروه تروریستی جبهه النصره خبر داد.
پایانه نفتی خرسون اوکراین یک روز پس از گلوله باران توسط نیرو‌های ارتش روسیه که از رودخانه دنیپرو شلیک کردند، همچنان در حال سوختن است. خرسون، بندر حیاتی دریای سیاه و دروازه‌ای به کریمه، اولین شهر بزرگی بود که پس از شروع حمله در ۲۴ فوریه به دست نیرو‌های روسیه افتاد. این شهر با عقب نشینی نیرو‌های روسیه آزاد شد و در حال حاضر روس‌ها در نزدیک رودخانه دنیپرو، مستقر هستند.
با توجه به آمار رسمی که بیش از هزار کودک در اوکراین قربانی تهاجم روسیه شده‌اند، یک سازمان غیردولتی اقدام در حال تولید جلیقه‌های ضد گلوله و کلاه‌های محافظ است تا دیگر جان کودکان از دست نرود.
دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز در سخنانی فاش کرد: آمریکا به اوکراین برای گلوله باران نیروگاه اتمی «زاپروژیا» اطلاعات لازم را می‌دهد.
سیاری از خانه‌ها در گراکوف در درگیری‌ها به شدت آسیب دیده اند. یکی از مکان‌هایی که محل درگیری‌ها بوده، کلیسای روستا است. خرابه‌های ناشی از گلوله و شلیک توپ روی دیوار‌های کلیسا توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.
این ادعاها درحالی بیان می‌شود که پیشتر مقامات آمریکایی ادعا کردند که ارتش روسیه در مرداد ماه پهپادهای ساخت ایران را برای استفاده در میدان نبرد در اوکراین تحویل گرفته است.
مقامات اوکراین روز پنجشنبه ارتش روسیه را متهم کردند که با آتش توپخانه‌ای به شهر انرهودار که نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در آن واقع شده حمله کرده است.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد که ماکرون و پوتین در تماسی تلفنی درباره تحولات اوکراین گفتگو کردند.
در بحبوحه ترس از وقوع فاجعه به دلیل گلوله باران مجدد در روز‌های اخیر که روسیه و اوکراین یکدیگر را مقصر می‌دانند، توجه زیادی به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در جنوب اوکراین معطوف شده است.
روز شنبه، ویتالی گور، معاون رئیس شهر نوا کاخوفکا واقع در منطقه خرسون که از سوی روسیه منصوب شده است، هنگام خروج از آپارتمانش مورد اصابت گلوله قرار گرفت. به گزارش رسانه‌های روسی، وی در مسیر انتقال یافتن به بیمارستانی در شبه جزیره کریمه جان باخت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ