اوکراین: اگر روسیه باشد، ۳۵ کشور المپیک را تحریم می‌کنند
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هواپیما به معنای واقعی کلمه در صد‌ها قطعه، بلکه بیشتر، متلاشی شده است. هر بخش اصلی، از کابین خلبان گرفته تا موتورها، باید حذف شود. حتی اگر هواپیما بازسازی می‌شد، احتمالاً برای پرواز تأیید مجدد نمی‌شد، زیرا ممکن است قطعات بزرگ‌تر آسیب پنهانی داشته باشند، به‌ویژه در اثر قرار گرفتن در معرض گرما، که می‌توانست آن‌ها را ضعیف کرده و یکپارچگی ساختاری هواپیمای بازسازی‌شده را به خطر بیندازد.
معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد اگر کشورهای غربی جنگنده‌های اف-16 در اختیار ارتش اوکراین قرار دهند با مشکلات و خطرات جدی روبرو خواهند شد.
معلوم نیست ولادیمیر پوتین و همفکران او در کرملین اکنون که یکسال و دو ماه از شروع جنگ اوکراین گذشته و آشکارا می‌بینند که نتوانسته‌اند به اهدافشان از این جنگ برسند، آیا به این نتیجه رسیده‌اند که در چه باتلاقی گرفتار شده‌اند یا نه؟ اگر آن‌ها متوجه این واقعیت شده باشند، اکنون زمان مناسبی است که خود و روسیه را از این باتلاق نجات بدهند.
قدرت‌های بزرگ در سطح جهانی و قدرت‌های منطقه‌ای در مناطق پیرامون خود، تمایلات هژمونیک را حفظ و برای ارتقای موقعیت خود و دستیابی به جایگاه هژمونیک تلاش می‌کنند، اما این جنگ روشن کرد که عصر هژمونی اگر به پایان نرسیده باشد، حداقل با چالش‌های بزرگی روبه روست، اما هرچه هست کنشگران اصلی در این جنگ خانمانسوز، ماهیت و محیط کنش بین‌المللی را نظامی کرده‌اند که باید بدان پرداخت.
کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا بر این باور است که اگر این بلوک امیدوار به برآوردن نیازهای جنگی کی‌یف است، باید به الگوی «اقتصاد جنگی» تغییر رویه بدهد.
یک فعال سیاسی گفت: ما باید در سیاست خارجی خود یک مقداری تغییراتی ایجاد کنیم. باید اتهام کمک به روسیه در ماجرای اوکراین را از خود بزداییم و در موضوع برجام جدیت بیشتری از خود نشان دهیم اگر این دو مشکل حل شوند، گشایش اقتصادی پیدا خواهد شد.
نایب رئیس مجلس دهم گفت: ما باید در سیاست خارجی خود یک مقداری تغییراتی ایجاد کنیم. باید اتهام کمک به روسیه در ماجرای اوکراین را از خود بزداییم و در موضوع برجام جدیت بیشتری از خود نشان دهیم اگر این دو مشکل حل شوند، گشایش اقتصادی پیدا خواهد شد.
در هفته‌های اخیر، دو موسسه امنیت سایبری گزارش دادند که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای تشدید حملات سایبری علیه اوکراین است. هفته گذشته، گروه آنالیز تهدید‌های گوگل اعلام کرد که این گروه «به‌شدت اطمینان دارد» که اگر وضعیت میدان جنگ در سال ۲۰۲۳ به نفع اوکراین باشد، مسکو «حملات مخرب سایبری خود را به‌طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.»
زیدآبادی نوشت: اگر مقصود چینی‌ها از طرح خود، لغو فوری تحریم‌ها و اعلام‌آتش‌بس در نخستین گام باشد، طبیعی است که علاوه بر متحدان غربی، دولت زلنسکی نیز به آن تن در نخواهد داد، زیرا چنین اقدامی دست روسیه را برای تقویت نظامی و اقتصادی خود برای تحکیم و تثبیت اشغال بخش‌های بزرگی از خاک اوکراین باز می‌گذارد.
رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که جنگ اوکراین «باید فورا حل و فصل شود و می‌توان آن را فورا حل کرد.» ترامپ گفت که اگر بار دیگر رئیس‌جمهوری آمریکا شود، همان شبی که دوباره پیروز شود، با ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، روسای جمهور روسیه و اوکراین تماس خواهد گرفت و خواستار نشست و حل و فصل این درگیری می‌شود.
«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ در اشتباهی عجیب وقتی از او پرسیده می‌شود که آیا اوکراین این شانس را دارد که در طولاتی مدت در امنیت باشد حال آنکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه همچنان در قدرت باشد، که وی پاسخ داد اگر پوتین سیاست‌هایش را ۳۶۰ درجه تغییر ندهد، خیر. بر اساس اصول اولیه ریاضیات، ۳۶۰ درجه با صفر درجه منطبق می‌باشد و وزیر خارجه آلمان باید به جای ۳۶۰ درجه از ۱۸۰ درجه استفاده می‌کرد.
پوتین نیز مانند لئونید برژنف در افغانستان، در اوکراین پا را فراتر گذاشته است. او و رژیمش هرگز بهبود نخواهند یافت. حتی اگر فرآیند رها شدن به طور جدی تنها زمانی که او از قدرت خارج شود آغاز شود، شکست عظیم پوتین در اوکراین می‌تواند آغازی برای پایان پوتینیسم باشد. رفتار اخیر رئیس جمهور روسیه نشان می‌دهد که حتی او نیز ممکن است این واقعیت را درک کند.
دبیرکل ناتو گفت: اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این جنگ پیروز شود به منزله ارسال پیامی برای رژیم‌های خودکامه و مستبد است که می‌توانند از طریق زور و فشار وحشیانه، به اهدافشان برسند. این خطرناک است.
یک مقام ارشد دولت روسیه هشدار داد اگر کشورهای غربی به تجهیز تسلیحاتی اوکراین ادامه دهند، مسکو این اقدام را بی پاسخ نخواهد گذاشت.
به نظر می‌رسد پوتین متقاعد شده که جنگ او علیه اوکراین ماموریتی برای احیای شرافت ملی روسیه است و این کشور را از تحقیری که پس از پایان جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دید، رهایی خواهد بخشید. پوتین در این راستا حرکت می‌کند حتی اگر مستلزم پذیرش ریسک بالایی باشد.
یک مقام ارشد پنتاگون ضمن تأکید بر ادامه حمایت آمریکا از کی یف مدعی شد که تعیین زمان مذاکره با روسیه به عهده خود اوکراینی ها است.
هنوز هم برای تغییر سیاست در قبال جنگ اوکراین فرصت دارید. اینکه از انکار تحویل دادن پهپاد به روسیه به پذیرفتن اینکه قبل از جنگ اوکراین به روسیه پهپاد داده‌ایم، تغییر موضع داده‌اید را باید به فال نیک گرفت. با همین فرمان اگر درباره سایر مطالب نیز به طرف پذیرش واقعیت‌ها به پیش بروید، بسیاری از مسائل تغییر می‌کنند.
رئیس جمهور اوکراین امروز گفت: اگر رییس جمهور روسیه در نشست گروه - ۲۰ حضور داشته باشد، من در آن شرکت نمی‌کنم.
رئیس جمهور روسیه امروز اعلام کرد: اگر اوکراین بار دیگر ضمانت‌هایش را نقض کند، از توافق غلات بیرون می آییم.
مشاور رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد صلح با این کشور با خروج نیروهای روسیه از این کشور می گذرد.
معاون شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد اگر اوکراین به دنبال تامین پایدار انرژی خود است، باید خواسته های روسیه را به رسمیت بشناسد.
روسیه هشدار داد اگر آمریکا و متحدانش سلاح‌های دوربرد و یا مخرب به اوکراین ارسال کنند، به معنای عبور از خطوط قرمز مسکو است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد اگر ردپای دولت اوکراین در حادثه قتل دختر فیلسوف مشهور روس تأیید شود، باید از این پس درباره اجرای سیاست تروریسم دولتی کی‌یف صحبت کرد.
دبیرکل ناتو تأکید کرد که کشورهای اروپایی همچنان باید به حمایت تسلیحاتی از اوکراین ادامه دهند، و اجازه ندهند روسیه در این جنگ پیروز شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ