کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا بر این باور است که اگر این بلوک امیدوار به برآوردن نیازهای جنگی کی‌یف است، باید به الگوی «اقتصاد جنگی» تغییر رویه بدهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رکود بزرگترین اقتصاد اروپا
وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه امروز تأکید کرد: قطع کامل روابط اقتصادی بین آمریکا و اروپا با چین غیرممکن است و توهمی بیش نیست.
نخست‌ وزیر چین امروز در افتتاحیه نشست مجمع جهانی اقتصاد، سیاست‌های آمریکا و اتحادیه اروپا به‌بهانه «کاهش اتکا و ریسک‌زدایی» را آماج انتقادات خود قرار داد.
به نظر می‌رسد سیاست مرتبط با ایران که امارات در حال اتخاذ آن است، بخشی از یک «سیاست همسایگی» گسترده‌تر سرمایه‌گذاری در ثبات منطقه‌ای است. از نظر امارات متحده عربی، با اتصال ایران به منطقه و جهان، تلاش‌ها برای حفظ عرضه جهانی انرژی، امنیت غذایی و زنجیره‌های تأمین بین آسیای مرکزی، اروپا و آفریقا تقویت خواهد شد. به عبارت دیگر، امارات ایران را از دریچه دستور کار ارتباطی خود می‌بیند.
تورم آلمان در ماه آوریل به ۷.۲ درصد کاهش یافت.
وزیر اقتصاد آلمان امروز خواستار تحریم صنعت هسته‌ای روسیه از سوی اتحادیه اروپا شد.
آژانس کار فدرال آلمان از افزایش میانگین بیکاری در این کشور طی ماه مارس خبر داد.
رهبر انقلاب در اولین روز از سال نو در حرم مطهر رضوی فرمودند: قبلا اروپا که نفت ما را وارد می‌کرد از ما سود بیشتری می‌برد و الان هم همین‌طور است. باید به فعالیت اقتصادی غیرنفتی بپردازیم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که ناکارآمدی تحریم ها علیه روسیه به دلیل افزایش بهای جهانی انرژی است!
آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تورم در فرانسه در ماه ژانویه نسبت به ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.
با وجود منابع جایگزین تلاش پوتین برای باج گیری از اروپا در زمینه انرژی شکست خورده است.
براساس نظرسنجی گسترده از اقتصاددانان که نشان‌دهنده تغییر موضع بزرگ در پیش‌بینی‌های اقتصاد جهانی در چند هفته گذشته است، منطقه یورو از خطر رکود قریب‌الوقوع جسته است. نظرسنجی این ماه Consensus Economics نشان می‌دهد که اکنون اقتصاددانان انتظار رشد ۱/ ۰ درصدی را در طول ۲۰۲۳ دارند. از جمله مواردی که ممکن است موجب خوش‌بینی بازار نسبت به رشد اقتصادی شده باشد می‌توان به کاهش قیمت انرژی، یارانه‌های دولتی و بازگشایی زود از موعد چین، اشاره کرد که موجب افزایش تقاضای جهانی شده است.
بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا کوچک شد
مساله اروپایی‌ها فقط کمبود عرضه نیست بلکه به دلیل اقتصاد لیبرال و قیمت‌گذاری آزاد سوخت، همزمان با کمبود عرضه با جهش چند صد درصدی قیمت سوخت روبرو هستند و این یعنی اگر پولدار نباشی حتی با وجود سوخت در اروپا با مشکل روبرو می‌شوی!
سخنگوی وزارت اقتصاد سوئیس گفت که این کشور از اعمال تحریم علیه ایران به تبعیت از اتحادیه اروپا در خصوص ناآرامی‌های جاری در ایران خودداری می‌کند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد این اتحادیه از نظر تامین انرژی به چین بیشتر از روسیه وابسته است.
صدراعظم آلمان امروز در سخنانی در پنجمین نشست اقتصاد آلمان- اوکراین ادعا کرد که برلین خواستار الحاق کی یف به اتحادیه اروپا است.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و نهمین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
وزیر اقتصاد فرانسه می‌گوید آمریکا در حالی به اروپا گاز می‌فروشد که قیمت آن ۴ برابر قیمت گاز در بازار داخلی خود این کشور است.
اقتصاددان استاندارد اند پورز گلوبال مارکت اینتلیجنس، گفت: رکود در منطقه یورو وجود دارد، زیرا شرکت‌ها از بدتر شدن شرایط کسب‌وکار و افزایش فشار قیمت‌ها مرتبط با هزینه‌های انرژی خبر می دهند.
مشاور رییس جمهور سابق: سرمای زمستان اروپا به یخبندان زمستان اقتصاد ایران پیوند نخورده / تاریخ قضاوت خواهد کرد که کدام کشور در تامین منافع مردم خود موفق بوده / یک سال از تاکتیک «طولانی کردن مذاکرات» گذشت، سال دومِ هم با تاکتیک «پرتاب توپ به زمین طرف مقابل»؛ آیا مذاکره مستقیم تنها راه حل نیست؟
اعلام دولت آمریکا مبنی بر برقراری ارتباط با کشورهای تولیدکننده گاز برای تامین گاز اروپا، مقدمه ای برای یک بحران بالقوه جدید با روسیه و نشانه ای از جنگ اقتصادی جدید علیه این کشور است.
برخی از کارشناسان اقتصادی انگلیس تخمین زده‌اند که با وضعیت کنونی قیمت‌های انرژی، روسیه می‌تواند به مدت یک سال صادرات گاز به اروپا را متوقف کند.
سهم دریا از تولید ناخالص داخلی در کشورهای ساحلی پیشرفته مانند اروپا ۵۰ درصد است، اما این رقم در کشور ایران با وجود قریب به ۶ هزار کیلومتر نوار ساحلی، تنها دو درصد است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ