سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران از روند گفتگوهای سیاسی و راه‌حل‌های مسالمت آمیز که وحدت ملی، ثبات و تمامیت ارضی لیبی را حفظ کند، حمایت می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و پاکستان آغاز شد.
نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان آغاز شد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: روابط ایران و الجزایر در مسیر درستی است و در گفتگوهای امروز با وزریر خارجه این کشور توافق کردیم که برای لغو روادید سیاسی و خدمت اقدام کنیم.
کنعانی گفت وزرای خارجه دو کشور در پایان گفتگوهای رسمی، در اظهاراتی رسانه‌ای به بیان نتایج گفتگوهای خود در خصوص روابط دوجانبه و نیز موضوعات مورد علاقه مشترک پرداختند.
یک مقام بلندپایه صهیونیست مدعی شد که آمریکایی‌ها آخرین تحولات گفتگو با ایران را در زمینه هسته‌ای به اطلاع تل‌آویو رسانده‌اند.
وزیر امور خارجه گفت: برگزاری گفتگوهای سیاسی برای حل و فصل اختلافات ترکیه و سوریه نتیجه روند آستانه و ابتکار ایران و سایر اعضای این توافقنامه است.
کارشناس سیاسی منطقه غرب آسیا گفت: سفر به دمشق برای گفتگو در خصوص زمینه‌ها و بسترهای اقتصادی مشترک میان ایران و سوریه است که در گفتگوها و ملاقات‌ها مقامات دو کشور، دنبال خواهد شد.
امیر عبداللهیان با اشاره به نقش عمان در تسهیل گفتگوهای ایران و عربستان و گفتگوهای منطقه‌ای و بین المللی از تلاش‌های عمان در زمینه تسهیل گفتگوهای منطقه‌ای قدردانی کرد.
مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان با معاون وزیر خارجه سوریه دیدار و بر عزم جمهوری اسلامی ایران در تداوم حمایت از گفتگوهای شکل گرفته برای حل و فصل سیاسی مسائل میان دمشق و آنکارا اشاره کرد.
شورای وزیران عربستان سعودی با برگزاری نشستی در ریاض با استقبال از تداوم گفتگوهای سازنده میان تهران و ریاض ابراز امیدواری کردند توافق جدید آثار مثبتی در دو کشور و منطقه برجای خواهد گذاشت.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که در حال حاضر گفتگوهای مهمی میان ایران و بحرین در سطح دوجانبه برای از سرگیری روابط درحال انجام است.
وزیر خارجه کشورمان گفت: ما در دولت جدید ایران ماه‌ها برای جمع بندی و رسیدن به یک توافق خوب و قوی و پایدار تلاش کرده‌ایم و اکنون هم آماده جمع بندی گفتگوها هستیم.
نخست وزیر عراق در گفتگو با یک روزنامه سعودی از برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و عربستان سعودی در بغداد در آینده نزدیک خبر داد.
وزیرامور خارجه با بیان اینکه ایران همواره از گفتگوهای منطقه ای استقبال کرده است، اظهار داشت: قطر همواره برای بازگشت طرفین برجامی تلاش می‌کند.
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز گفتگوهای سازنده ای بین مقامات ایران و آذربایجان شد، گفت: اقدام مجرمانه شخصی نمی‌تواند مخل روابط ایران و آذربایجان باشد.
رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با سفر گروسی و سایر مسئولان آژانس به ایران و روند گفتگوها و مذاکرات، گفت: تمایلی نشان داده شده و قرار است هماهنگی بعد از تعطیلات ژانویه انجام شود.
امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت: گفتگوهای ما با عربستان سعودی در مسیر خودش ادامه پیدا خواهد کرد. این طرف سعودی است که تصمیم بگیرد رفتار سازنده داشته باشد.
وزیر امور خارجه گفت: در خصوص شروع گفتگوها و تقویت همکاری‌ها با آژانس بین المللی انرژی اتمی، طی روزهای آینده هیئتی از تهران به وین اعزام خواهد شد.
پاشینیان همچنین با تایید مواضع منطقی کشورمان در گفتگوها برای بازگشت همه طرف ‌ها به برجام، افتتاح سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر قاپان را تبریک گفت و راه اندازی آن را نشانگر اراده دو کشور در توسعه روابط و همکاریهای دو جانبه خواند.
رافائل گروسی دوشنبه شب با انتشار تصویری از دیدارش با رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: من از «محمد اسلامی» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی میزبانی کردم.
دیاکو حسینی گفت: من تصور می کنم با توجه به نگاه های مختلفی که وجود دارد، احتمالا در مراحل پایانی گفتگوها هستیم اما، با توجه به نارضایتی طرف های ایرانی فکر نمی کنم در آینده‌ای نزدیک توافق رخ دهد و ما مذاکرات را همچنان خواهیم داشت.
اعضای هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران شب گذشته پس از پایان روز سوم گفتگوها، با حضور در مرکز اسلامی وین، در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شرکت کردند.
گفتگوهای رفع تحریم‌های ظالمانه امروز، شنبه، برای سومین روز متوالی و با برگزاری جلسات در سطوح مختلف، از جمله رایزنی‌های فنی و کارشناسی، ادامه دارد.
گفتگو‌ها میان نمایندگان ایران و دیگر طرف‌ها از امروز در فرمت‌های مختلف پیگیری خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ