وزیر امور خارجه کشورمان گفت: روابط ایران و الجزایر در مسیر درستی است و در گفتگوهای امروز با وزریر خارجه این کشور توافق کردیم که برای لغو روادید سیاسی و خدمت اقدام کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه با اشاره به سفر وزیر امور خارجه سریلانکا به ایران گفت: در دیدار امروز با همکارم آقای علی صبری، طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای، دوجانبه و بین‌الملل را مورد رایزنی قرار دادیم.
تهران و بغداد توافق کردند که در چهار استان عراق و دو استان ایران، طرح‌های آزمایشی مشترک برای مقابله با گرد و غبار را تعیین و اجرایی کنند.
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، توافق میان ایران و عربستان مبنی بر ازسرگیری روابط دیپلماتیک را یکی از عوامل تأثیرگذار بر ثبات منطقه توصیف کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط ایران و الجزایر در مسیر درستی قرار دارد.
امیرعبدالهیان گفت: روابط دو کشور در سطح مناسبی قرار دارد. ما گفتگو‌هایی را همواره داشته و این مسیر را ادامه خواهیم داد. توافق کردیم که در مسیر لغو روادید سیاسی به عنوان گام اول اقدام کنیم و در ادامه در مورد لغو روادید عادی بتوانیم توافقی را حاصل کنیم. همچنین برای پیگیری کمیسیون مشترک عالی دو کشور گفتگو‌هایی داشتیم.
وزیر امور خارجه گفت:روابط ایران و الجزایر در مسیر درستی است و دنبال توافق لغو روادید هستیم.
روسای جمهور ایران و کوبا با توجه به توانمندی‌های ایران در زمینه نانوتکنولوژی و نیز توانمندی‌های کوبا در عرصه بایوتکنولوژی، با تشکیل کارگروه مشترک همکاری‌های فناورانه موافقت کردند.
وزیر خارجه عمان تاکید کرد که روند توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان، در مراحل پایانی خود قرار دارد.
وزارت خارجه عمان اعلام کرد بلژیک و ایران با میانجی‌گری این کشور به توافقی برای مبادله زندانیان با یکدیگر دست یافتند.
وزارت خارجه عمان اعلام کرد بلژیک و ایران با میانجی‌گری این کشور به توافقی برای مبادله زندانیان با یکدیگر دست یافتند.
وزارت خارجه عمان اعلام کرد بلژیک و ایران با میانجی‌گری این کشور به توافقی برای مبادله زندانیان با یکدیگر دست یافتند.
وزرای امور خارجه ایران و دانمارک در یک گفتگوی تلفنی، در خصوص ایجاد ساز و کاری به منظور تقویت مشورت‌های کنسولی میان دو کشور توافق کردند.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و باشگاه همگرایی کریدور شمال- جنوب به سرپرستی نماینده رئیس جمهور روسیه، بر سر ساخت و خرید ۲۰ فروند کشتی جنرال کارگو توافق کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: توافق با عربستان آثار مثبتی بر ایران و منطقه داشته است و کشور لبنان نیز از تبعات مثبت آن بهره مند خواهد شد.
وزیرحمل ونقل سوریه با اعلام افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر لاذقیه و طوطوس در سوریه از برنامه‌ریزی برای افزایش مبادلات و تردد دریایی ایران وسوریه تا۱۰میلیون تن کالا در سال خبرداد.
پس از سال‌ها خصومت‌های تلخ و تشدید بحران‌ها در منطقه اکنون عصر دیپلماسی و خرد فرا رسیده است.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگویی خبر از دستیابی ایران و ایالات متحده به یک توافق برای تبادل زندانیان خبر داد و گفت: در موضوع تبادل زندانیان به یک توافق در روزهای اخیر دست یافتیم.
اگر قطعنامه جدیدی علیه ایران صادر شود، نشان‌دهنده این است که طرف مقابل نمی‌خواهد با ایران همکاری کند و یک دور جدید تنش در روابط ایجاد خواهد شد. ولی به احتمال زیاد آژانس قطعنامه جدید صادر نخواهد کرد تا اجازه دهد این روندی که شروع شده، به نتیجه برسد که در این صورت، روند مثبتی خواهد بود.
رئیس جمهور گفت: دو کشور بزرگ ایران و چین ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه ارتباطات در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند.
نماینده دائم عربستان در اتحادیه عرب در حاشیه نشست این اتحادیه در کشور الجزایر در گفتگو با شبکه الشرق گفت که ایران همسایه ما است و عربستان همواره برای رسیدن به توافق با ایران دستش به سوی این کشور دراز است؛ توافقی که به موجب آن، آن چه اقدامات بی ثبات کننده ایران در کشور‌های عربی خواند، متوقف شود.
بیانیه الجزایر نخستین تجربه تلخ ایران از توافق با آمریکا بود،توافقی مشابه برجام که با خوش‌خیالی مقامات و غفلت از سیاست‌های فریبنده ایالات متحده حاصل شد و برگ دیگری از بدعهدی‌ آنها را رقم زد.
روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه خود گفته است که آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند.
اقدام سریع بیمه معلم در حادثه متروپل آبادان
یک نماینده ادوار مجلس می گوید: ایران و آمریکا باید به فکر یک توافق جدید باشند. در عالم سیاست به‌ویژه در مناسبات بین ایران و آمریکا این گذر زمان است که موجب ریشه‌دار شدن معاهدات می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ