سرویس ملی بهداشت (NHS) در انگلستان، روزانه ۲۵۰۰ کالری برای مردان و ۲۰۰۰ کالری برای زنان جهت رسیدن به وزن مناسب توصیه را می‌کند. این مقدار بر اساس توصیه سازمان بهداشت آمریکا، ۲۷۰۰ کالری برای مردان و ۲۲۰۰ کالری برای زنان توصیه شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هر قاشق عسل حدود ۶۵ کیلوکالری انرژی دارد و بنابراین میزان مصرف عسل باید برای هر فرد متناسب با کالری روزانه مورد نیازش باشد. با وجود این، مصرف روزانه دو قاشق مرباخوری عسل بلامانع است؛ انجمن قلب آمریکا نیز توصیه می‌کند که مردان تا حداکثر ۹ قاشق کوچک چای خوری (۳۶ گرم) و زنان تا حداکثر ۶ قاشق چای‌خوری در طول روز می‌توانند عسل مصرف کنند.
آنچه باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود، دریافت مقدار کالری یا انرژی بیشتر از میزان نیازمندی بدن در دوره زمانی نسبتا طولانی است؛ بنابراین آنچه در واقع سبب افزایش وزن می‌شود، عدم تعادل انرژی وارد شده به بدن (از طریق خوراکی و آشامیدنی) و انرژی مصرف شده در بدن (سوخت انرژی متابولیسم پایه و انرژی لازم برای فعالیت‌های روزمره و یا ورزشی) است.
در یک مطالعه، ۱۴ مرد دارای اضافه وزن که ۲۵ درصد کالری خود را از پروتئین به مدت ۱۲ هفته مصرف کردند، در مقایسه با گروهی که پروتئین کمتری مصرف کردند، ۵۰ درصد کاهش میل به میان وعده در اواخر شب را تجربه کردند. علاوه بر این، کسانی که پروتئین دریافتی بیشتری دارند، سیری بیشتر در طول روز و افکار وسواس گونه گرسنگی کمتری را در مورد میل غذا گزارش کردند.
گاهی افراد توجهی به کالری غذا‌ها نمی‌کنند و در دوران کاهش وزن خود به سراغ مواد غذایی فرآوری شده و پرکالری می‌روند و متوجه این نیستند که همین مواد غذایی، در میزان کم هم اثر منفی در رژیم لاغری آن‌ها دارد.
این غذا برای ۴ نفر در نظر گرفته شده و میزان کالری هر پرس آن برابر با ۵۹۴ کیلو کالری است. میزان هیدرات کربن دریافتی از طریق این غذا ۹۲ گرم است.
▫️اگر می‌خواهید میزان کالری دریافتی بدنتان را برای کاهش وزن کنترل کنید، بهتر است بدانید یک کف دست از نان مورد نظرتان چند کالری دارد زیرا انتخاب اول شما در کنار بسیاری از غذاها نان است./ همشهری
یک فنجان نخودفرنگی ۱۱۷ کالری دارد، در حالی که همین میزان حاوی حدود ۸ گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین است که مصرف منظم آن به کاهش وزن کمک می‌کند. لوبیا، عدس و نخود نیز مانند نخودفرنگی در کاهش وزن نقش مثبتی دارند.
پیاز یک ماده‌ی غذایی مفید برای بیماران مبتلا به دیابت است. به عقیده‌ی برخی از متخصصان نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد، زیرا حاوی میزان قابل ملاحظه‌ای گلوسید است. اما همین پیاز تری گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد. همان کاری که انسولین به ویژه در افراد مبتلا به اضافه وزن انجام نمی‌دهد. واقعیت این است که پیاز حاوی ماده‌ای به نام گلوکوکینین است که حرف و حدیث زیادی در مورد آن وجود دارد. به عقیده‌ی برخی از متخصصان این ماده میزان قند خون را کاهش می‌دهد.
اگر نگران میزان کالری و یا قند مصرفی در رژیم غذایی خود هستید، در اینجا لیستی از میزان قند و کالری موجود در میوه‌ها برای شما لیست شده است.
در نخستین روز کاری مرکز مبادله ارز و طلا در مجموع ۵۰۶ میلیون دلار حواله عرضه شد که از این میزان ۳۹۱.۶ میلیون دلار مورد معامله قرارگرفت.
بر اساس دستورالعمل‌های غذایی ۲۰۲۰-۲۰۲۵، میزان کالری توصیه شده برای زنان بالغ از ۱۶۰۰ کالری در روز تا ۲۴۰۰ کالری در روز متغیر است. برای مردان، مقدار کمی بالاتر است و از ۲۲۰۰ تا ۳۲۰۰ کالری در روز متغیر است.
رژیم‌های کاهش وزن به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ در رژیم‌های بسیار کم کالری که در مواردی نادر، بیمار تحت نظر و حتی در حالت بستری به ناچار تحت این رژیم قرار می‌گیرد، میزان کالری دریافتی فرد بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ کیلو کالری است. این گونه رژیم‌ها معمولا خطر ایجاد سنگ کیسه صفرا، ریزش مو و مشکلات پوستی و گوارشی، افسردگی، عصبانیت و کمبود مواد مغذی و ریزمغذی‌ها را به همراه دارد.
تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز (سه شنبه) میزبان عرضه ۹۰ هزار و ۴۸۶ تن مواد پلیمری، قیر، لوب کات و PDA TAR است.
شما می‌توانید با انجام چند ترفند ساده مقدار قابل توجهی از کالری را از میزان روزانه خود حذف کنید. برای مثال، در مورد قهوه به جای قهوه‌های شیری مانند لاته و قهوه‌های سفید با خوردن قهوه سیاه با مقداری شیر حدود ۱۰۰ کالری صرفه جویی کنید.
تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز میزبان عرضه ۱۸۴ هزار و ۷۲۹ تن مواد پلیمری، مواد شیمیایی، وکیوم باتوم و قیر است.
تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز میزبان عرضه ۱۸۴ هزار و ۷۲۹ تن مواد پلیمری، مواد شیمیایی، وکیوم باتوم و قیر است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: به میزان کالری مورد نیاز روزانه بدن متابولیسم پایه گفته می‌شود بدن ما حتی هنگام استراحت با انجام عملکرد‌های اساسی برای حفظ زندگی، کالری می‌سوزاند. در هنگام ورزش به آنزیم‌های کبدی کمک می‌کنیم که فعال شوند و چربی‌ها را به سلول بفرستند تا سوخته شوند بدین ترتیب چربی‌های موجود در کبد به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند.
استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با مصرف میزان اندکی از بعضی از انواع مواد غذایی کالری بسیاری به دست می‌آید که اصطلاحاً می‌گوییم دانسیته کالری آن زیاد است؛ بالاترین دانسیته کالری غذایی مربوط به چربی‌هاست؛ هر گرم چربی ۹ کیلو کالری انرژی دارد در صورتی که هر گرم پروتئین یا نشاسته ۴ کیلو کالری انرژی دارد.
مقدار ویتامین و مواد معدنی که کودک نیاز دارد بسته به سن، جنس، اندازه و نمودار رشدی او متفاوت است. به گفته کارشناسان بهداشت کودکان ۲ تا ۸ ساله روزانه ۱۰۰۰ کالری، ۹ تا ۱۳ ساله به ۱۴۰۰ تا ۲۶۰۰ کالری نیاز دارند البته این مقدار هم با توجه به سن و میزان فعالیتشان تغییر می‌کند.
هیچ غذایی به خودی خود باعث سوزاندن چربی یا ذخیره کمتر چربی نمی‌شود، اما اگر بخواهیم غذای «چربی‌سوز» را به معنای درست به کار ببریم، منظورمان غذایی است که به شما کمک می‌کند میزان کالری مصرفی‌تان را کاهش دهید و به این ترتیب وزنتان را کم کنید.
یافته‌ها نشان دادند شرکت کنندگانی که ۲۰ درصد یا میزان بیش‌تری از کالری روزانه‌شان را از غذا‌های فوق فرآوری شده دریافت می‌کردند در مقایسه با افرادی که رژیم‌های غذایی حاوی غذا‌های فرآوری شده اندکی بودند کاهش بسیار سریع‌تری در عملکرد شناختی طی ۶ تا ۱۰ سال داشتند.
آجیل کالری زیادی دارد و باید به میزان مصرف خود توجه داشته باشید. کافی است که از یک مشت آجیل در طول روز به عنوان میان وعده استفاده کنید که در غیر اینصورت اگر مصرفتان بیشتر شود، خطر افزایش کالری در بدن بالا می‌رود که احتمال اضافه وزن افزایش پیدا می‌کند. در مورد میزان آجیلی که در طول روز استفاده می‌کنید، دقت کنید، زیرا کالری‌اش بسیار بالاست.
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی تندگویان (شگویا) با حضور ۸۵.۵۳ درصد سهامداران امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد. گزارش کامل نبض بورس از این مجمع را بخوانید.
ما محصولات پتروشیمی را تولید می‌کنیم و خام به دنیا می‌فروشیم، در حالی که بیش از هفت هزار کالای پایین دستی از این مواد تولید می‌شود؛ لذا باید در کنار احداث پتروشیمی، به میزان ده برابر در صنایع پایین دستی سرمایه‌گذاری کرد. ما کار سخت را انجام می‌دهیم، اما کار آسان را که ثروت بیشتری دارد از دست می‌دهیم که پژوهشگران و دانشگاه‌ها می‌توانند در این خصوص راه حل ارایه دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ