استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با مصرف میزان اندکی از بعضی از انواع مواد غذایی کالری بسیاری به دست می‌آید که اصطلاحاً می‌گوییم دانسیته کالری آن زیاد است؛ بالاترین دانسیته کالری غذایی مربوط به چربی‌هاست؛ هر گرم چربی ۹ کیلو کالری انرژی دارد در صورتی که هر گرم پروتئین یا نشاسته ۴ کیلو کالری انرژی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چطور میزان قند در رژیم غذایی خود را کاهش دهیم؟ کارشناسان می‌گویند برچسب‌های تغذیه‌ای را قبل از انتخاب مواد غذایی بررسی کنید و از نام‌های مختلف قندهای افزوده مانند ساکارز، شربت ذرت با فروکتوز بالا، دکستروز و مالتوز آگاه باشید.
مصرف بیش از حد قندهای افزوده ممکن است خطر سنگ کلیه را افزایش دهد. قندهای افزودنی در بسیاری از مواد غذایی فرآوری شده، به ویژه نوشیدنی های شیرین شده با شکر، آب نبات، بستنی و کیک ها فراوان هستند.
کارشناس تغذیه بیان کرد: در دنیا صد‌ها کپک وجود دارد با مصرف مواد غذایی بخشی از کپک‌ها را وارد بدن می‌کنیم که بسیاری از این کپک‌ها بیماری‌زا نیستند، اما اگر مقدار زیادی از کپک‌ها مصرف شود می‌توانند خطر ساز باشند به عبارتی بدن انسان می‌تواند تا حدودی در مقابل کپک‌ها مقاومت کند، اما برخی از کپک‌ها خطرناک و یا کشنده هستند و حتی با یک بار مصرف هم مشکل ایجاد، پس بهتر است احتیاط شود.
اوایل سال جاری انجمن سرطان آمریکا گزارش داد که تعداد افراد زیر ۵۵ سال مبتلا به سرطان کولورکتال (روده بزرگ) در مقایسه با یک دهه قبل دو برابر افزایش یافته است. در همین حال، آژانس تحقیقات سرطان (IARC) قصد دارد شیرین کننده مصنوعی آسپارتام را به عنوان یک سرطان زای احتمالی معرفی کند.
کلسیفیکاسیون تجمع بیش از حد کلسیم در شریان‌ها، کلیه‌ها یا پریکارد (غشایی که قلب را در بر می‌گیرد) است و می‌تواند خطرناک باشد. کلسیم یکی از فراوان‌ترین مواد معدنی در بدن است که در استخوان‌ها، دندان‌ها و جریان خون وجود دارد.
یکی از مشکلات اساسی در تهیه انواع شور و ترشی، کپک‌ها هستند، اما زیاد نگران نباشید، چون با دانستن برخی ترفند‌ها می‌توانید از کپک زدن انواع ترشی جلوگیری کنید. کپک‌هایی که روی ترشی تشکیل می‌شوند، سم خطرناک مایکوتوکسین تولید می‌کنند که باعث نرم شدن مواد غذایی و تغییر طعم و رنگ آن‌ها می‌شوند. این سم می‌تواند باعث بروز مسمومیت غذایی هم شود. در اینفوگرافیک زیر با روش‌هایی برای کپک نزدن ترشی آشنا می‌شوید.
آسم یک بیماری ریوی است که باعث ایجاد اختلال در تنفس می‌شود.
برخی از مواد غذایی به هیچ عنوان نباید با نوشابه مصرف شوند چراکه می‌توانند شما را قربانی سوءهاضمه یا اختلالات درونی خطرناک کند.
در حالت ایده‌آل، بهترین راه برای جلوگیری از اثرات نامطلوب قند بر روی بدن شما، کاهش مصرف مواد قندی است با این حال، برای کسانی که رژیم غذایی مملو از قند و پر از شیرینی‌ها و نوشابه‌ها دارند، کنار گذاشتن شکر ممکن است کار دشواری باشد.
کوآنزیم کیوتن که به CoQ ۱۰ نیز معروف است، ترکیبی است که به تولید انرژی در سلول‌ها کمک می‌کند.
طبق اطلاعات سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها، اگر بعضی از غذا‌ها را در طبقه بالای فریزر قرار دهید، باعث آسیب به بدن می‌شوید و همین اشتباه ساده در نگهداری از ماده غذایی باعث پخش شدن باکتری خطرناک و ابتلا به بیماری‌های جدی می‌شود، اما به نظر شما کدام غذا است که هرگز نباید آن را در طبقه بالای فریزر بگذاریم؟ برای اطلاع از پاسخ با ما در این بخش همراه باشید.
شستن برخی مواد خوراکی پیش از اینکه پخته شود بسیار خطرناک است. مواد غذایی که باید ابتدا بپزید و بعد بشویید را در ادامه بشناسید.
کارشناسان تاکید می‌کنند، اعتیاد به مواد غذایی ناسالم به همان اندازه اعتیاد به الکل، تنباکو یا مواد مخدر خطرناک است و باید در همین لیست قرار بگیرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص تاثیر تغذیه سالم در پیشگیری از سرطان، توضیحاتی ارائه داد.
کارشناس برنامه با تاکید بر اینکه محتوای انرژی انواع شیرینی‌ها بسیار بیشتر از دیگر خوراکی‌هاست، گفت:میزان انرژی موجود در سبزی‌ها و میوه‌ها، یک دهم انواع شیرینی‌هاست.
برخی از مواد غذایی با گرم کردن دوباره تبدیل به سمی خطرناک برای بدن می شوند، این غذاها نباید دو بار گرم شوند و گرم کردن دوباره آن ها خطرات جدی به همراه دارد.
فصل زمستان سبزیجات مخصوص به خود دارد که مصرف این سبزیجات به دلیل میزان بالای مواد مغذی برای همه افراد از جمله کودکان نیز توصیه می‌شود.
ممکن است مواد غذایی‌ای که می‌خورید باعث ایجاد چربی احشایی شوند چربی خطرناکی که در عمق شکم شما پنهان شده و اطراف اندام‌های حیاتی تان می‌پیچد. در اینجا ما آن مواد غذایی را بر اساس میزان مضر بودن شان برای شما رتبه بندی کرده ایم.
بسیاری از ما به دنبال کم کردن وزن خود هستیم و مردم گذشته هم از این قاعده مستثنی نبودند. در این رژیم غذایی قرصی حاوی یک تخم کرم نواری را می‌بلعیدند. بعد از آن، کرم نواری گوارش و توانایی بدن در جذب مواد مغذی را مختل می‌کرد. این شیوه بسیار خطرناک بود و عوارض جانبی زیادی داشت.
مواد غذایی که آهن بدن‌تان را تامین می‌کند
تنوع محصولات غذایی و گوناگونی شکل و رنگ آن‌ها بسیاری افراد را تشویق به مصرف بی حد و اندازه آن‌ها می‌کند. بدن نیز در اثر بروز کمبود‌ها و کاستی‌های در سطح مواد موجود در آن گاهی رغبت و میل بیشتری را به مصرف برخی مواد غذایی از خود نشان می‌دهد که این می‌تواند زنگ خطر و روندی غیر طبیعی باشد.
مواد غذایی که صورت‌تان را زیبا می‌کنند
از نظر جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آلرژی مواد غذایی بیش تری حاوی هشدار‌های آلرژی هستند و رستوران‌های بیش تری از خطرات آلرژی آگاه هستند، اما وضعیت هنوز هم می‌تواند خطرناک باشد. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده نیمی از واکنش‌های آلرژیک کشنده غذایی ناشی از رستوران‌ها و سرویس‌های غذایی هستند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اینکه کمک تسلیحاتی به کی یف، اروپا را به طرف نزاع در اوکراین تبدیل کرده است، اعلام کرد که آمریکا در مسیر صادرات مواد غذایی و کود روسیه مانع تراشی می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ