مقدار ویتامین و مواد معدنی که کودک نیاز دارد بسته به سن، جنس، اندازه و نمودار رشدی او متفاوت است. به گفته کارشناسان بهداشت کودکان ۲ تا ۸ ساله روزانه ۱۰۰۰ کالری، ۹ تا ۱۳ ساله به ۱۴۰۰ تا ۲۶۰۰ کالری نیاز دارند البته این مقدار هم با توجه به سن و میزان فعالیتشان تغییر می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای کمک به فرزندتان انجام دهید این است که روی سلامتی او تمرکز کنید نه وزنش. احساسات کودک شما در مورد خودش اغلب بر اساس احساسات شما نسبت به او شکل می‌گیرد. اگر فرزندتان را با هر وزنی بپذیرید، به احتمال زیاد نسبت به خودش احساس بهتری خواهد داشت. از سرزنش فرزندتان، خودتان یا دیگران بپرهیزید.
دفعات چرت زدن کودکان منعکس‌کننده نیاز‌های شناختی آنان است. به عبارت دیگر، برخی از نوزادان اطلاعات را در طول خواب به‌طور موثرتری تلفیق می‌کنند و در نتیجه چرت‌های کمتری دارند.
یکی از بهترین و مؤثرترین راه‌ها برای بهبود بیش فعالی، بازی است. بیشتر کودکان، به‌ویژه آن‌هایی که ADHD دارند، برای پرانرژی و فعال بودن به فضای فیزیکی نیاز دارند تا بتوانند آزادانه بدوند و انرژی‌شان را تخلیه کنند. علاوه بر این، برخی بازی‌های ساختاری که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌تواند به کودک بیش‌فعال کمک کند تا انرژی خود را به شیوه‌ای مثبت متمرکز کند و به او فرصتی دهد تا انرژی اضافی خود را بسوزاند.
متخصصان پیشنهاد می‌کنند که کودکان بین ۱ تا ۳ سال می‌توانند هر هفته یک الی ۲ وعده از بهترین انواع ماهی استفاده کنند. ماهی خوب و معمولی هم فقط باید یک بار در هفته استفاده شود؛ به طور مثال ماهی سالمون بهترین نوع ماهی است و می‌توانید دو بار در هفته از آن به کودک خود بدهید، زیرا سطح جیوه آن بسیار کم است؛ اما ماهیِ تن یک نوع ماهی خوب و معمولی محسوب می‌شود و به اندازه یک بار در هفته باید آن را محدود کنید. از طرفی نباید از ماهی‌های بزرگ به کودک خود بدهید، زیرا جیوه بالایی دارد.
یک متخصص کودکان گفت: علائم آلرژی که ما در کودکان مشاهده می‌کنیم حاصل تولید هیستامین و بروز واکنش‌های حساسیتی ناشی از آن در بدن است.
کودکان نیز همانند بزرگسالان ممکن است دوره‌های سختی را تجربه کنند که مراجعه به یک متخصص سلامت روان می‌تواند به آن‌ها برای مقابله با این چالش کمک کند.
انجمن روان‌پزشکی آمریکا اعلام کرده حدود ۶۰ درصد از کودکان جوامع شرقی خجالتی‌اند و ۱۵ درصد از نوزادان به طور ذاتی با گرایش به کمرویی متولد می‌شوند؛ والدین چه کنند؟
توصیه می‌شود بعد از یک‌سالگی کودک را نزد دندانپزشک ببرید. در اولین ویزیت، دندانپزشک نحوهٔ درست مسواک‌زدن و تکنیک‌های نخ دندان کشیدن را توضیح می‌دهد و یک معاینهٔ کلی از دهان و دندان کودک به عمل می‌آورد. این ویزیت‌ها کمک می‌کنند اگر مشکلی وجود دارد زودتر شناسایی شود و ضمناً ترس کودک از دندانپزشکی بریزد.
به گفته پوتنزا، وقتی محققان دور اول داده‌های کودکان ۹ و ۱۰ ساله را بررسی کردند، به رابطه بین میزان بالای استفاده از صفحه نمایش و اختلالات خلقی و همچنین رفتار‌های «برونی‌سازی» مانند پرخاشگری و نظم پی بردند.
از شیر گرفتن نوزاد یکی از اتفاقات مهم در زندگی کودکان است. نتایج تحقیقات امروزی نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از والدین غذا‌های جامد را خیلی زود به نوزادان خود می‌دهند شاید به این دلیل باشد که کمتر کسی بداند بهترین زمان برای از شیر گرفتن نوزاد چه وقتی است.
معده درد در کودکان می‌تواند به دلایل مختلفی مانند خوردن بیش از حد، نیاز به دستشویی رفتن اضطراب یا نگرانی در مورد یک رویداد اتفاق ایجاد شود. با این حال، اگر کودک شما مکررا از درد معده شکایت می‌کند، دانستن بهترین راه‌های کمکی و زمان تماس با پزشک می‌تواند دشوار باشد.
شایع‌ترین مشکلی که می‌تواند به واسطه نشستن در وضعیت W شکل بگیرد، در رفتگی است. همچنین، این وضعیت می‌تواند موجب کوتاه و سفت‌تر شدن عضلات شود، که در نتیجه آن، توسعه مهارت‌های حرکتی، تعادل و هماهنگی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. نشستن در وضعیت W می‌تواند بر عضلات تنه تاثیرگذار باشد، زیرا آن‌ها تضعیف می‌شوند و توسعه نیافته باقی می‌مانند.
در این مطالعه دانشمندان برای آزمایش فرضیه خود از موش‌های اصلاح ژنتیکی شده استفاده کردند. آن‌ها کشف کردند که موش‌های تحت تست رویانی که عمدتاً مواد ژنتیکی مادری دریافت می‌کردند جمجمه و مغز بزرگتری داشتند در حالی که بدنشان کوچک‌تر بود. آن‌هایی که مقادیر نامتناسبی مواد ژنتیکی پدری دریافت کرده بودند نیز بدنی بزرگ‌تر، اما جمجمه و مغز کوچک‌تری داشتند.
یک متخصص کودکان گفت: اگر کودک شما تب دارد، در بیشتر موارد به این معناست که او احتمالاً به سرماخوردگی و یا عفونت ویروسی دیگری مبتلا شده است، ذات‌الریه، عفونت ادراری، گوش و یا عفونتی جدی‌تر مانند عفونت باکتریایی خون یا مننژیت نیز ممکن است باعث تب شوند.
آیا تا کنون از خود پرسیده‌ایم که به چه حقی کودکانگی فرزندان این ملت را نقض می‌کنیم؟ و چرا اصلا به خود اجازه می‌دهیم وارد حریم رویا‌های کودکانه فرزندان این مرز و بوم شویم؟ واقعا با کدام اصل اخلاقی می‌خواهیم به آیندگان بگوییم که این جامعه سیاست‌زده، تشنه تراشیدن پیچیده‌ترین موضع‌گیری‌ها سیاسی به کودکان زیر ۱۰ سال بوده است؟ چگونه به تاریخ پاسخ دهیم که برخی‌ها تلاش کرده‌اند، اعتراض را به مدارس ابتدایی یعنی به میان کودکان زیر ۱۱ سال بکشانند و ما نیز به پای دیدن فیلم‌هایی از کنش سیاسی این کودکان نشسته‌ایم؟ چه کسی و کدام اصل اخلاقی به ما اجازه می‌دهد که کودکان را با آموزش‌های از قبل خود، به پای دوربین‌ها بکشانیم؟
معاون بیمارستان روانپزشکی روزبه با تاکید بر اینکه موضوع که سلامت روان در ایران و جهان مورد غفلت قرار می‌گیرد، گفت: آن اندازه که برای سلامت جسم خود اهمیت قائل هستیم، برای سلامت روان اهمیت قائل نیستیم. به همه پارامتر‌های زندگی از قبیل منزل مسکونی، خوراک، پوشاک و... بیش از سلامت روان اهمیت می‌دهیم. پیش از این بودجه سلامت روان از کل بودجه بهداشت سهم ۴ تا ۵ درصدی داشت، اکنون از عدد دقیق سهم سلامت روان مطلع نیستم، اما می‌دانم که این بودجه باز هم سهم ناچیزی دارد.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اگر کودکان در ورزش‌های چند جهته مانند فوتبال یا بسکتبال به جای فعالیت‌های یک جهتی مانند دویدن شرکت کنند، استخوان‌های سالم‌تری خواهند داشت.
فرناز رضایی، روان‌شناس کودک؛ با اشاره به شرایط جامعه که در اغلب موارد رسانه‌های داخلی و خارجی به اخبار مربوط به اعتراضات خیابانی می‌پردازند یا صحبت‌هایی از این اتفافات در میان بزرگ‌تر‌ها وجود دارد که هر‌کدام به شکلی بر روحیه کودکان اثر خواهد داشت، می‌گوید: این اتفاقاتی که به‌تازگی در جامعه پیش آمده، تنش بین افراد را بالا برده؛ بنابراین اینکه بچه‌ها در این فضا، اضطرابی را تجربه خواهند کرد، خیلی موضوع غیر‌طبیعی نخواهد بود؛ اما موضوع مهم این است که همین مسائل می‌تواند بیشترین آسیب را برای کودک داشته باشد و خود را به شکل‌های مختلف هم بروز بدهد.
گوشی‌های تلفن همراه هوشمند در میان کودکان تقریبا جهانی شده‌اند به طوری که ۹۱ درصد از کودکان ۱۱ساله صاحب آن هستند. اما آیا کودکان بدون گوشی تلفن همراه چیزی را از دست می‌دهند یا مزایای شگفت‌انگیزی را تجربه می‌کنند؟
مریم شعبان؛ متخصص تغذیه گفت: شاخص توده بدنی یک راهنمای آماری وزن نسبت به قد، و معیار پذیرفته شده اضافه وزن و چاقی است، پزشک کودک شما می‌تواند با استفاده از این شاخص، نمودار رشد و در صورت لزوم، از طریق دیگر آزمایش‌ها مشخص کند که آیا کودک اضافه وزن و مشکلات متعاقب آن را دارد یا خیر.
دکتر کاظم رهنما، رئیس بیمارستان طبی کودکان گفت: در برخی از موارد به‌دلیل نگرانی از وضعیت کودک بیمار، علاوه بر پدر و مادر، خواهر، برادر، عمه، خاله، دایی و حتی پدر بزرگ و مادربزرگ هم راهی بیمارستان می‌شوند. همین حضور گروهی سبب افزایش تعداد چادر‌ها می‌شود. چراکه همراه‌سرا، خویشاوند درجه یک را پذیرش می‌کند و سایر همراهان مجبورند در چادر مستقر شوند.
خروسک یک عفونت مسری و شایع در قفسه سینه است که موجب التهاب گلو شده و بر راه‌های تنفسی کودکان اثر می‌گذارد. نشانه‌های این بیماری عبارت از سرفه خشک و کوتاه، صدای خش‌دار و سختی در تنفس است.
کودکان به دلایل مختلف اضافه وزن دارند و چاق می‌شوند. شایع‌ترین علل، عوامل ژنتیکی، نداشتن فعالیت فیزیکی، الگو‌های تغذیه ناسالم و یا ترکیبی از این عوامل هستند. تنها در موارد نادر، اضافه وزن ناشی از شرایط پزشکی مانند یک مشکل هورمونی است.
ملاوردی گفت: اشتهای کودک طی دوره زیاد کردن وزن ممکن است به‌تدریج کاهش یابد، که در این صورت متخصصان می‌گویند مرکز اشتها در مغز، مقدار غذای انتخابی کودک برای خوردن را کنترل می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ