سومری‌ها در وهله نخست به این دلیل عدد ۶۰ را ترجیح می‌دادند که خیلی آسان بخش‌پذیر بود. عدد ۶۰ و مضرب‌هایش هم باقی‌مانده‌های کم‌تری داشتند و هم باقی‌مانده‌های‌شان دهگان‌های تکراری (مثل ۱/۳ =۰.۳۳۳.)، مفهومی که آن زمان سومری‌ها نمی‌توانستند درک کنند، نداشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ما در زمانی زندگی می‌کنیم که میلیاردر‌ها موشک‌های فضایی خصوصی می‌سازند و افراد مشهور را به مدار می‌فرستند. همان‌قدر که کاوش در فضا فوق‌العاده است، چیزی نزدیک‌تر به خانه وجود دارد که احتمالاً ابتدا باید کاوش آن را به پایان برسانیم، اقیانوس.
اراکی با اشاره به اینکه بی خرد‌های غربی، زنان شهوتران، آلوده دامن، بی حیثیت و برده گونه زندگی کردن را به عنوان الگو برای جوانان ما مطرح می‌کنند، گفت: زنانی که اسلام پرورش داده زنانی همچون حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) هستند که در عالم نمونه و بی مثالند و دختران و زنان ما برای رسیدن به سعادت حقیقی باید از رفتار، منش و سیره این بانوان بزرگ عالم هستی الگو بگیرند.
این مطالعه که در «Nature» منتشر شده است، به دنبال مزیت کوانتومی نیست (به این معنا که رایانه‌های کوانتومی می‌توانند مشکلات را سریع‌تر از رایانه‌های معمولی حل کنند.) بلکه نشان می‌دهد که رایانه‌های کوانتومی امروزی، حتی زمانی که چندان کامل نباشند، ممکن است زودتر از حد انتظار به بخشی از تحقیقات علمی و شاید ابزار زندگی ما تبدیل شوند. به عبارت دیگر، ما اکنون وارد حوزه ابزار کوانتومی شده‌ایم.
حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور گفت: حال که ما تمام بخش ها زندگی مردم را در این فضا تعریف کردیم هر اخلالی در این فضا ایجاد مشکل می کند.
حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور گفت: حال که ما تمام بخش ها زندگی مردم را در این فضا تعریف کردیم هر اخلالی در این فضا ایجاد مشکل می کند.
حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور گفت: حال که ما تمام بخش ها زندگی مردم را در این فضا تعریف کردیم هر اخلالی در این فضا ایجاد مشکل می کند.
رئیس پیشین سازمان فناوری اطلاعات گفت: حاکمیت امروز ما باید یاد بگیرد که خواسته‌هایش در گذشته واجد معنا بوده، اما امروز دیگر با روح زمانه همخوان نیست. دیگر با خواسته‌های نسل جوان، خواسته‌های مردم همخوانی ندارد و اگر بخواهد همچنان لجاجت کند، بدتر خواهد شد و اگر هم می‌خواهد آن اتفاق پیش نیاید باید همراهی بوجود بیاید.
تصاویر به جا مانده از دوره قاجار نه تنها به ما اطلاعاتی از نحوه پوشش، آیین و رسوم و زندگی مردمان آن دوره می‌دهد که در مواردی که تصاویر با کیفیت بیشتری وجود دارد، حتی می‌شود از تصاویر به وضعیت سلامت و وجود بیماری‌های مختلف در مردمان آن دوره پی برد.
کمتر کسی از ما هست که، داوطلبانه، در جست‌وجوی زندگی خوب از تعلقاتش دل بکند، اما زیاد پیش می‌آید که دنبال تجربه‌های منفیِ خفیف‌تری برویم، هم تاحدی به‌خاطر تأثیر متحول‌کننده‌شان و هم تاحدی به این خاطر که شاید فقط بخواهیم بعد‌ها هم آن تجربه‌ها را داشته باشیم. می‌خواهیم آن‌ها را در حافظه ذخیره کنیم تا در آینده مصرفشان کنیم. سنکا، فیلسوف رواقی رومی، می‌گوید «چیز‌هایی که زمانی تحملشان دشوار بوده به‌خاطرآوردنشان شیرین است». چنین تجربه‌هایی بخشی از همان چیزی هستند که ما اسمش را زندگی معنادار می‌گذاریم.
بدن ما پیر می‌شود و مغز ما نیز پیر می‌شود این موضوع برای همگان ما روشن است. پس چه زمانی مغز ما در تیزترین موقعیت به سر می‌برد؟ و چه زمانی شروع به زوال می‌کند؟
وقتی کودک بودیم، بسیاری از ما این تصور را داشتیم که تابستان یا دوره‌های دیگر از زندگی نسبت به بزرگسالی طولانی‌تر از گذشته است. در حال حاضر گروهی از محققان به طور تجربی بررسی کرده‌اند که آیا درک زمان با افزایش سن تغییر می‌کند و اگر چنین است، چگونه و چرا تغییر می‌کند؟
کارشناس حقوق محیط‌زیست گفت: اگر روزی فرضا سفیدرود فروخته شد، امکان دفاع از آن چگونه فراهم است؟ ما در یک موقعیت بر مدار حقوق زندگی نمی‌کنیم و من به اجرای این لایحه و واگذاری سند مالکیت به وزارت نیرو خیلی خوش‌بین نیستم. چه تضمینی وجود دارد که این عرصه‌ها مورد بهره‌برداری شخصی قرار نگیرد، زمانی که موجودیت قانونی وجود ندارد؟
مخابرات و اینترنت نسل پنجم (۵G) زندگی ما را متحول کرد. ما توانستیم فیلم‌های با کیفت ۴K را روی تلفن همراه خود ببینیم، راحت‌تر کار از راه دور انجام دهیم و همچنین داده‌های حجیم را در مدت زمانی کوتاه‌تر انتقال دهیم. اما در واقع زندگی آینده ما با اینترنت ماهواره‌ای، واقعیت مجازی، وسیله‌های نقلیه خودکار، خانه‌های هوشمند و توسعه بسیاری فناوری‌های دیگر گره خورده است. چنین پیشرفت‌هایی نیازمند جابجایی حجم بسیار بالاتری از داده و در نتیجه سرعت انتقال بالاتر خواهد بود.
اطلاعات نوشت: آیا واقعاً گره‌گشایی از غنچه‌ی فروبسته‌ی عیش و زندگی مردم، این اندازه طلسم و پیچیده است که باید خود را برای نهادی دائمی به نام «مذاکرات و رفت و آمدها» تا همیشه‌ی ایام راضی کنیم و بگوییم: «ما خودمان انتخاب کرده‌ایم که این‌گونه زندگی کنیم؟!» دود سفید پایان مرضیّ‌الطّرفین مذاکرات برجامی چه زمانی از سقف زمان و انتظار زبانه خواهد کشید؟
اگر دولت و وزرا و تصمیم‌سازان بتوانند تورم را روی ده درصد بیاورند و روی همین نرخ نگه دارند، افزایش حقوق را هم ده درصد بدهند؛ آن زمان هیچکس اعتراضی ندارد؛ اما، چون نمی‌توانند تورم را کنترل کنند، باید براساس تورم مزد را افزایش دهند. ما بازنشستگان حمایت قاطع خود را از نمایندگان کارگری شورایعالی کار که قرار است برای دستمزد چانه‌زنی کنند، اعلام می‌کنیم و همه‌جانبه پشت آن‌ها ایستاده‌ایم تا بتوانند در جایگاهی که دارند براساس قانون، نظریات خود را به کرسی بنشانند.
گلب زیلبرشتاین محقق درباره بررسی نسخه خطی «مرشد و مارگاریتا» از بولگاکوف می‌گوید: «ما اثرات مورفین و پروتئین‌های پاتولوژی کلیه را در صفحات این کتاب خطی پیدا کردیم.» این مسئله نشان می‌دهد که او در زمان نوشتن این رمان تحت‌تأثیر دارو‌های مسکن برای رفع درد کلیه بوده است.
روزنامه اعتماد نوشت: خواهر خدانور گفت: خدانور دو، سه ماه قبل از اینکه کشته شود، دستگیر شده بود. تازه از زندان آزاد شده بود که این اتفاق برایش افتاد. عکسی هم که از خدانور منتشر شده مربوط به زمانی است که در کلانتری بود. پس از یکی، دو ماه هم با قید وثیقه آزاد شد. ما هم درست نمی‌دانیم به چه دلیل زندان رفته بود. وقتی هم که از زندان آزاد شد همان روزی که معروف به جمعه خونین زاهدان است، خدانور هم کشته می‌شود. البته اول تیر می‌خورد و چند روزی در بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان بستری می‌شود بعد هم می‌میرد. پس از آن هم عکسش زمانی که در کلانتری به میله پرچم دستبند زده شده بود، پخش شد.
سرپرست شرکت دخانیات تهران، با بیان اینکه زندگی میرزا کوچک خان در سه کلمه دینداری، وطن‌خواهی و مردم‌باوری خلاصه می شود، گفت: همه ما در وجود خود می‌توانیم میرزایی از آزادگی و غیرت داشته باشیم.
زن جوان گفت: ساعت ۸ و نیم شب بود که زنگ در خانه‌مان را زدند. ما در طبقه دوم برجی در زعفرانیه زندگی می‌کنیم. پشت در سرایدار ساختمان بود که برای گرفتن زباله آمده بود. از آنجایی که هر شب در همین بازه زمانی او به مقابل آپارتمان می‌آمد، در را باز کردم. اما به محض باز کردن در، ناگهان چهار مرد که صورت‌هایشان را با نقاب پوشانده بودند به همراه سرایدار در مقابل درظاهر شدند.
متهم گفت: پدرم خیلی مادرم را اذیت می‌کرد اختلاف زیادی با هم داشتند. اصلاً به مادرم توجهی نداشت و رفتار او هر روز سرد‌تر می‌شد، برای یافتن علت این رفتار او را تحت نظر قرار دادم و متوجه شدم پدرم بی‌خبر از ما، زنی را موقت به عقد خود درآورده است. از این ماجرا خیلی ناراحت شدم و عصبانیتم زمانی بیشتر شد که فهمیدم پدرم می‌خواهد مادرم را پس از سال‌ها زندگی طلاق بدهد. مادرم نیز بشدت از این موضوع ناراحت بود.
سوزش مقعد عارضه مرسومی است. این مشکل می­تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از بهداشت گرفته تا تغذیه و مسائل مربوط به رابطه جنسی. شما نیز در برهه­ای از زندگی خود ممکن است گرفتار آن شده باشید. در اغلب موارد جای هیچگونه نگرانی نیست چون این مشکل خفیف، به‌سرعت برطرف می­شود. زمانی که مشکل شما ادامه­ دار یا حاد باشد، باید برای حل معضل خود حتما به متخصص داخلی مراجعه کنید. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر درباره این عارضه را دارید، پیشنهاد می­کنم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
بچه‌ها زمانی که در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفتند، بدون هیچ ترس و اضطرابی عنوان کردند: پدرمان تاجر و ورزشکار معروفی است و ما در یکی از کشور‌های اروپایی به دنیا آمده‌ایم. پدرمان مرد خوبی است و مادرم نباید از او شکایت می‌کرد و او را به زندان می‌انداخت. از کار مادرمان بشدت ناراحت هستیم و به خاطر رفتارهایش دل‌مان نمی‌خواهد با او زندگی کنیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: به میزان کالری مورد نیاز روزانه بدن متابولیسم پایه گفته می‌شود بدن ما حتی هنگام استراحت با انجام عملکرد‌های اساسی برای حفظ زندگی، کالری می‌سوزاند. در هنگام ورزش به آنزیم‌های کبدی کمک می‌کنیم که فعال شوند و چربی‌ها را به سلول بفرستند تا سوخته شوند بدین ترتیب چربی‌های موجود در کبد به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند.
رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: اتباع افغانی مقیم ایران که به صورت قانونی در ایران زندگی می‌کنند، بدون ویزا می‌توانند از مرز شلمچه برای سفر به عراق تردد کنند، اما اتباع پاکستانی و افغانستانی غیر مقیم ایران که برای زیارت قصد سفر به عراق را دارند طبق آن چیزی که مقامات عراقی به تازگی به ما اعلام کرده اند آن‌ها نمی‌توانند از طریق خطوط زمینی از مرز ایران وارد عراق شوند و باید از مرز هوایی وارد این کشور شوند و امکان ورود زمینی به عراق از طریق مرز ایران را ندارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ