مخابرات و اینترنت نسل پنجم (۵G) زندگی ما را متحول کرد. ما توانستیم فیلم‌های با کیفت ۴K را روی تلفن همراه خود ببینیم، راحت‌تر کار از راه دور انجام دهیم و همچنین داده‌های حجیم را در مدت زمانی کوتاه‌تر انتقال دهیم. اما در واقع زندگی آینده ما با اینترنت ماهواره‌ای، واقعیت مجازی، وسیله‌های نقلیه خودکار، خانه‌های هوشمند و توسعه بسیاری فناوری‌های دیگر گره خورده است. چنین پیشرفت‌هایی نیازمند جابجایی حجم بسیار بالاتری از داده و در نتیجه سرعت انتقال بالاتر خواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گروهی از دانشمندان به رهبری یک محقق ایرانی در دوبلین دریافته‌اند که کار گروهی لزوماً همیشه بهترین راه برای انجام کارها نیست.
گروهی از محققان به رهبری یک پژوهشگر ایرانی موفق به آنالیز شیمیایی تک سلول انسانی شدند. این روش به تشخیص زودهنگام سرطان و درمان سریع تر آن کمک می کند.
بررسی تأثیر فعال‌سازی و افزودن نانوذرات سیلان بر خواص فیزیکی و محیط زیستی نمونه باطله‌های سولفیدی معدنی به‌منظور سیمانی‌شدن طرحی است که عالیه ساعدی در قالب رساله آن را به پایان رسانده است.
محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی یک وصله بی سیم برای رصد عرق بدن و تشخیص نوعی پروتئین نشانگر التهاب ساخته اند که برای نظارت بر بیماران مبتلا به انسداد ریه و نارسایی قلبی کارآمد است.
دکتر سودابه داوران که پیش از این اولین زن در دنیا بود که مدال علمی یونسکو در نانوتکنولوژی را دریافت کرده بود، در موفقیت جدید خود مدال طلای آکادمی مخترعان اروپا را کسب کرد.
مدال طلای آکادمی مخترعان اروپا در جشنواره «Teknofest ۲۰۲۳» که در اردیبهشت امسال در استانبول برگزار شد به یک محقق ایرانی رسید.
محققان انستیتو فناوری کالیفرنیا با همکاری یک پژوهشگر ایرانی به عنوان بخشی از یک پروژه برق فضایی خورشیدی آزمایشی، برق خورشیدی را به طور بی سیم از فضا به زمین منتقل کردند.
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگران ایرانی و با کمک پرینتر سه بعدی ارزان قیمت روشی نوینی برای توسعه وصله های ریز سوزن ابداع کرده اند که چند دارو را از طریق پوست به بدن منتقل می کند.
گروهی از محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی ابزاری ابداع کرده اند تا سلول های سرطانی سرگردان در جریان خون را ردیابی کند. این روش برای شناسایی سرطان کم تهاجمی تر است.
بسیاری از افرادی که از لنزهای چشمی استفاده می کنند با مشکل خشکی چشم روبرو می شوند. گروهی از محققان با همکاری علی خادم حسینی یک لنز آزمایشی ابداع کرده اند که از این امر جلوگیری می کند.
گروهی از محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی یک دستگاه خوانش داده های الکتروشیمیایی ابداع کرده اند که داده های عملیات حسگرهای زیستی الکتروشیمیایی را روی موبایل نمایش می دهد.
امیر شیخی محقق ایرانی با همکاری گروهی از پژوهشگران دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا یک وصله  ریز سوزن جدید ابداع کرده است که به شیوه ای کارآمدتر از بانداژهای معمولی از خونریزی زخم جلوگیری می کند.
گروهی از محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی با کمک زبان مصنوعی روی شکلات تحقیقی انجام داده اند تا نوعی از این ماده غذایی را تولید کنند که چربی کمتری دارد و سالم تر است.
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگر ایرانی یک واکسن نانودیسک برای مقابله با سلول های بنیادی سرطانی ابداع کردند که با متاستاز و عود کردن بیماری مقابله می کند.
نتایج پژوهشی جدید پیرامون ارزیابی چرخه زندگی (LCA) تولید آب صنعتی و آشامیدنی با استفاده از شیرین‌سازی آب دریا توسط انتشارات الزویر منتشر شد.
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگری ایرانی آزمایشی انجام داده اند تا با کمک انرژی خورشیدی و زیست توده نیاز گرمایشی یک خانه یک طبقه را تامین کنند.
گروهی از پژوهشگران استرالیایی به رهبری محقق ایرانی گجتی پوشیدنی ابداع کرده اند که به غریق نجات ها کمک می کند به سرعت فرد غرق شده را نجات دهند.
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگر ایرانی ابزاری ساخته اند که یک شکاف امنیتی در وای فای را شناسایی می کند.
گروهی از محققان با همکاری حامد آرامی یک پژوهشگر ایرانی ایمپلنت مغزی جدیدی را برای از بین بردن تومور طراحی کرده اند.
محقق ایرانی با همکاری پژوهشگران دیگر یک درمان مهندسی ژنتیک برای بیماری اچ آی وی روی افراد آزمایش می کند.
گروهی از محققان ایرانی از یک ربات مجهز به واقعیت مجازی و آلات موسیقی مجازی برای آموزش به کودکان مبتلا به اوتیسم استفاده کردند و شاهد تغییرات اندکی در ارتقای توان موسیقایی آنها بودند.
هادی قاسمی محقق ایرانی دانشگاه هیوستون ترکیبی جدید ابداع کرده که با اسپری کردن آن روی بال هواپیماها روند یخ زدایی در هوای سرد به سرعت و دقت انجام می‌شود.
محمد سمیع‌زاده نیکو، دانشجوی دکتری الکترونیک دانشگاه پلی‌تکنیک لوزان در سوئیس، طی مشاهده‌ای تصادفی متوجه شد اکسید وانادیوم رفتاری شبیه به نورون‌ها دارد.
تحقیقی جدید نشان می دهد فناوری که «امید ویسه» پژوهشگر ایرانی برای سرطان تخمدان ابداع کرده بود، قادر به درمان نوع بدخیمی از سرطان دیگر در موش ها است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ