به تازگی یک ربات ۴ پا به نام XGO2 ابداع شده که در حقیقت نخستین مینی ربات با یک بازوی رباتیک است. این ربات را می توان روی میز قرار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با گسترش فعالیت ربات ها برای ارسال محموله و خوراکی به نظر می رسد سرقت از این ابزارها نیز افزایش یافته است.
چین به زودی به سیستم های رباتیک و پلتفرم های هوشمند اجازه می دهد تا سرویس های نگهداری برای تلسکوپ رادیویی (FAST) را فراهم کنند.
ربات چهارپا هوشمند Go۲ محصول شرکت Unitree می‌تواند برقصد، روی دست‌هایش بایستد و پاهایش را در هوا تکان دهد و حتی مثل دوست کوچولوی واقعی شما برای خوشامدگویی به سمتتان بشتابد.
رولوت رباتیکس محصول خود به نام«هیبرید موبیلیتی ربات»(HMR) را معرفی کرد. این ربات در حقیقت یک قفس کروی شکل است که می تواند مانند مولتی کوپتر با استفاده از دو حلقه ژیروسکوپ در هر جهتی بچرخد.
یک مرکز تحقیقاتی مستقر در هنگ کنگ به نام مرکز هوش مصنوعی و رباتیک (CAIR) یک سیستم رباتیک برای جراحی مغز ایجاد کرده است که برای جراحی مغز و اعصاب کم‌تهاجمی بر هوش مصنوعی متکی است.
یک ربات جراحی برای نخستین بار عمل پیوند کبد را به طور موفقیت آمیز انجام داد.
انستیتو فناوری دانمارک(DTI) از سوی آژانس فضایی اروپا(ESA) انتخاب شده تا یک پوست هوشمند برای بازوهای رباتیک در فضا بسازد.
مدیر عامل یک شرکت فنی مهندسی فعال در ساخت تجهیزات پزشکی از ساخت ربات دستیار پزشکی کاملا ساخت داخل خبر داد و گفت: این رباتِ لیزری در دو مدل برای فیزیوتراپی و کاهش چربی ساخته شده است.
محققان ربات‌های بسیار کوچکی ساختند که با استفاده از سامانه‌هایی نظیر ابزار سونوگرافی می‌توان آن‌ها را با سرعتی بالا به سمت هدفی در بدن هدایت کرد.
سامانه جراحی رباتیک از راه دور سینا با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در یکی از بیمارستان های کشور اندونزی به بهره برداری رسید.
محققان چینی نوعی ربات کوچک شناگر ابداع کرده اند که می تواند انقلابی در درمان سرطان ایجاد کند. این میکرو ربات با الهام از خرس آبی تولید شده است.
محققان رباتی ۴ پا ابداع کرده اند که می تواند از مسیرهای باریک گذر کند و در صورت افتادن در هوا غلت بزند و روی پاهایش فرود بیاید.
گفته شده که سامسونگ با محدودکردن طول دستورات ChatGPT به یک کیلوبایت یا ۱۰۲۴ کاراکتر، تلاش کرده است تا از بروز مشکلات مشابه در آینده جلوگیری کند.
ژاپن به دلیل کمبود نیروی کار و چالش های ایزوله سازی مناطق حومه شهری مشغول تسهیل قوانین ترافیک خود است تا ربات های خودران تحویل کالا بتوانند در خیابان ها تردد کنند.
پژوهشگران بر این باورند که یافته‌های آنها نشان می‌دهند ChatGPT ممکن است به یک فناوری ارزشمند در آموزش پزشکی تبدیل شود. آنها نوشتند که ربات هوش مصنوعی، توانایی جزئی برای آموزش پزشکی با ارائه مفاهیم بدیع و غیر واضح دارد که ممکن است در حوزه آگاهی یادگیرندگان نباشند.
افراد مبتلا به نوعی بیماری تخریب کننده شبکه عصبی بدن می‌توانند با استفاده از یک ربات پوشیدنی دست‌های خود را حرکت دهند.
دانشمندان «دانشگاه تامپره» (Tampere University) فنلاند، یک ربات چهار میلی‌متری ساخته‌اند که از انرژی باد و نور برای پرواز کردن در هوا استفاده می‌کند.
محققان یک ربات تغییر شکل دهنده ابداع کرده اند که می تواند به حالت مایع دربیاید و به نقاط غیر قابل دسترسی نفوذ کند.
محققان یک ربات تغییر شکل دهنده ابداع کرده اند که می تواند به حالت مایع دربیاید و به نقاط غیر قابل دسترسی نفوذ کند.
سنتی‌وی (SentiV) یک ربات بازرس مجهز به حسگر‌ها و دوربین‌های مختلف است که می‌تواند به دستیار جدید کشاورزان تبدیل شود.
این ربات چهارپا که در موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره توسعه یافته است، دارای پاهای مغناطیسی است که در صورت نیاز نیروی مغناطیسی آن‌ها فعال و غیرفعال ‌می‌شود.
این ربات چهارپا که در موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره توسعه یافته است، دارای پا‌های مغناطیسی است که در صورت نیاز نیروی مغناطیسی آن‌ها فعال و غیرفعال می‌شود. فعال و غیرفعال کردن نیروی مغناطیس به ربات اجازه می‌دهد تا یک پای خود را به دیوار یا سقف متصل نگه دارد و پای دیگر را به سمت نقطه دیگر هدایت کند.
محققان به تازگی با طراحی نوعی مدل یادگیری جدید، توانسته اند نقش دروازه بانی را به یک ربات چهارپا بسپارند.
دروازه‌بانی با استفاده از یک ربات چهارپا کار چالش برانگیزی است، زیرا نیازمند ترکیب حرکات دینامیکی زیاد با دریافت دقیق و سریع توپ است. ربات باید در برابر توپ به سرعت در زمانی کوتاه‌تر از یک ثانیه واکنش نشان دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ