محققان نوعی ربات نرم ابداع کرده اند که برای عبور از فضا‌های کوچک به اجزاء کوچک‌تری تقسیم شده و دوباره با پیوستن اجزاء کوچک به یکدیگر به اندازه اصلی برمی گردد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با گسترش فعالیت ربات ها برای ارسال محموله و خوراکی به نظر می رسد سرقت از این ابزارها نیز افزایش یافته است.
چین به زودی به سیستم های رباتیک و پلتفرم های هوشمند اجازه می دهد تا سرویس های نگهداری برای تلسکوپ رادیویی (FAST) را فراهم کنند.
رولوت رباتیکس محصول خود به نام«هیبرید موبیلیتی ربات»(HMR) را معرفی کرد. این ربات در حقیقت یک قفس کروی شکل است که می تواند مانند مولتی کوپتر با استفاده از دو حلقه ژیروسکوپ در هر جهتی بچرخد.
یک مرکز تحقیقاتی مستقر در هنگ کنگ به نام مرکز هوش مصنوعی و رباتیک (CAIR) یک سیستم رباتیک برای جراحی مغز ایجاد کرده است که برای جراحی مغز و اعصاب کم‌تهاجمی بر هوش مصنوعی متکی است.
یک ربات جراحی برای نخستین بار عمل پیوند کبد را به طور موفقیت آمیز انجام داد.
انستیتو فناوری دانمارک(DTI) از سوی آژانس فضایی اروپا(ESA) انتخاب شده تا یک پوست هوشمند برای بازوهای رباتیک در فضا بسازد.
مدیر عامل یک شرکت فنی مهندسی فعال در ساخت تجهیزات پزشکی از ساخت ربات دستیار پزشکی کاملا ساخت داخل خبر داد و گفت: این رباتِ لیزری در دو مدل برای فیزیوتراپی و کاهش چربی ساخته شده است.
محققان دانشگاه اوزاکا می‌گویند برای حل این مشکل از توانایی حرکتی برخی حشرات چابک الهام گرفته اند. محققان با استفاده از این روش ناچار نیستند محور بدن ربات را بطور مستقیم هدایت کنند، بلکه تنها باید انعطاف را به درستی کنترل کنند.
محققان ربات‌های بسیار کوچکی ساختند که با استفاده از سامانه‌هایی نظیر ابزار سونوگرافی می‌توان آن‌ها را با سرعتی بالا به سمت هدفی در بدن هدایت کرد.
سامانه جراحی رباتیک از راه دور سینا با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در یکی از بیمارستان های کشور اندونزی به بهره برداری رسید.
محققان چینی نوعی ربات کوچک شناگر ابداع کرده اند که می تواند انقلابی در درمان سرطان ایجاد کند. این میکرو ربات با الهام از خرس آبی تولید شده است.
محققان رباتی ۴ پا ابداع کرده اند که می تواند از مسیرهای باریک گذر کند و در صورت افتادن در هوا غلت بزند و روی پاهایش فرود بیاید.
گفته شده که سامسونگ با محدودکردن طول دستورات ChatGPT به یک کیلوبایت یا ۱۰۲۴ کاراکتر، تلاش کرده است تا از بروز مشکلات مشابه در آینده جلوگیری کند.
پارگی رباط صلیبی کاپیتان تیم فوتسال بارسلونا تایید شد و این بازیکن ادامه رقابت‌های لیگ اسپانیا را از دست داد.
ژاپن به دلیل کمبود نیروی کار و چالش های ایزوله سازی مناطق حومه شهری مشغول تسهیل قوانین ترافیک خود است تا ربات های خودران تحویل کالا بتوانند در خیابان ها تردد کنند.
این ربات خودران توسط شرکت شرکت رباتیک ژاپنی SEQ SENSE توسعه یافته است یک و نیم متر ارتفاع دارد. این سری ربات‌های امنیتی مسلح نیستند، اما بر روی سر این ربات چندین دوربین کار گذاشته‌اند که قابلیت چرخش و دید ۳۶۰ درجه‌ای و کامل را به این ربات می‌دهد و سر چرخان SQ-۲ به آن کمک می‌کند تا نقشه‌های سه بعدی محیط اطراف خود را تولید کند.
علی صفایی در جریان قضاوت بازی دیروز استقلال خوزستان و استقلال ملاثانی از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد و جای خود را به داور چهارم داد.
مجری تلویزیون قطر پس از بی‌هوشی در حین پوشش مسابقات جام جهانی، درباره دلیل این اتفاق توضیح داد.
متهم گفت: مادر بچه‌ها پیشنهاد داد که آن‌ها را بدزدم و درخواست یک میلیارد تومان از خانواده داشته باشم. بعد از دریافت پول ۲۰ میلیون تومان را خودم به عنوان دستمزد بردارم و مابقی را او به فردی می‌دهد که تهدیدش می‌کند. من دارویی به بچه‌ها ندادم و آن‌ها را کتک نزدم. فقط به سفارش مادر بچه‌ها به آن‌ها داروی دیازپام دادم. مادر بچه‌ها گفت روزی سه وعده می‌توانم به آن‌ها داروی خواب‌آور بدهم تا بخوابند و کسی از ماجرا باخبر نشود.
زن کودک ربا گفت: به خاطر ۲۰۰هزار تومان اقدام به کودک ربایی می‌کردم. ابتدا اعتماد مادر کودک را جلب و سپس اقدام به کودک ربایی می‌کردم.
زن جوان ۳۸ ساله است و سابقه کلاهبرداری و سرقت دارد. او ۲ کودک را به بهانه دادن غذای نذری ربوده و پس از سرقت طلا‌های آنها، رهایشان کرده است، اما حالا در ادعایی عجیب می‌گوید که دختربچه‌ها را در حسرت مادر شدن می‌دزدیده است.
دانشجویان دانشگاه صنعتی دلفت هلند به تازگی یک ربات ماه نورد شش پا با چرخی C شکل برای جستجو در ماه طراحی کرده اند.
امیر سراج، اختر فیزیکدان جوان دانشگاه هاروارد آمریکا با ارائه طرحی عجیب قصد دارد تا یک جرم بین ستاره‌ای را با استفاده از یک آهن ربای بزرگ از دل اقیانوس خارج کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ