محققان با الهام از هزارپا رباتی با چند پا ابداع کرده اند که بدون افزودن حسگرهای اضافی می تواند مسیرهای ناهموار را با چابکی بیشتری طی کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک نمونه از نادرترین مار‌های آمریکا، اخیرا در حالی پیدا شده که در تلاش برای بلعیدن یک هزارپا جانش را از دست داده است. این هزارپا‌های غول‌پیکر می‌توانند در زمان بلوغ اندازه‌ای برابر با اندازۀ این نوع مار داشته باشند.
یک نمونه از نادرترین مارهای آمریکا، اخیرا در حالی پیدا شده که در تلاش برای بلعیدن یک هزارپا جانش را از دست داده است. این هزارپاهای غول‌پیکر می‌توانند در زمان بلوغ اندازه‌ای برابر با اندازۀ این نوع مار داشته باشند.
پنکیک پرنده عجیب می توانست به بیشینه سرعت 222 کیلومتر بر ساعت دست یابد و تا 5 هزار پا (1500 متر) اوج بگیرد.
مردم همچنان که حسب دستور به صندوق‌ رای هجوم نمی‌آورد، به فرموده هم پای گیرنده‌های خاص نمی‌نشیند و با وجود صدها و هزارها شبکه و گزینه‌های دیگر؛ برای خودش، هم شأن انتخاب و هم حق انتخاب قایل است.
در خاطرات آیت‌الله هاشمی از وقایع کشور در تاریخ دهم اسفند ۱۳۷۳ روایت جالبی از رویت هلال ماه شوال آمده است: «آقای میرسلیم با هواپیمایی تا ارتفاع سی و پنج هزار پا هم رفته است، ولی هلال ماه شوال را ندیده است»
پارسینه نوشت: در این ویدئو مشاهده کردید که چگونه یک هزارپای غول پیکر در مبارزه با مار پیروز شده و در نهایت او را می خورد.
در خاطرات آیت‌الله هاشمی از وقایع کشور در تاریخ دهم اسفند ۱۳۷۳ روایت جالبی از رویت هلال ماه شوال آمده است: «آقای میرسلیم با هواپیمایی تا ارتفاع سی و پنج هزار پا هم رفته است، ولی هلال ماه شوال را ندیده است»
بسیاری از گونه‌ها این نام‌ها را در روزهای اولیه جمع‌آوری علمی کسب کردند که تا حدی توسط برنامه‌های استعماری گسترده‌تر قدرت‌های اروپایی در طول قرن‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ تقویت شد.
«مری لئنورا وولف شیل یکی از اتفاقاتی را که در تهران رقم خورده است اینگونه روایت می‌کند: «با این‌که تهران در ارتفاع سه هزار پا از سطح دریا قرار دارد، ولی تابش خورشید به قدری ایجاد گرما ایجاد می‌کند که باید برای فرار از آن به مناطق کوهستانی پناه برد... تا ماه آینده نیز تقریبا نیمی از جمعیت تهران به همین ترتیب به ییلاق‌های دامنه کوه مهاجرت خواهد کرد تا از شر هوای نامطبوع تهران در امان باشند، چون پایتخت مملکت در این فصل به هیچ وجه قابل زندگی نیست.»
مار تاج‌دار ریم‌راک از کمیاب‌ترین مارهای جهان است و با ابعاد کوچکی که دارد بعید است به راحتی یکی از آن‌ها را در طبیعت ببینید. این مار با طولی حدود ۱۵ تا ۲۸ سانتی‌متر در امتداد سواحل اقیانوس اطلس در ایالت فلوریدای آمریکا یافت می‌شوند.
معراج ۵۳۲ از سری پهپادهای انتحاری نیروی زمینی سپاه است که با برد ۴۵۰ کیلومتر قادر است تا ارتفاع ۱۲ هزار پا به مدت ۳ ساعت پرواز کند و با دقت بالا اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار دهد.
معراج ۵۳۲،‌ از سری پهپادهای انتحاری نیروی زمینی سپاه است که با برد ۴۵۰ کیلومتر قادر است تا ارتفاع ۱۲ هزار پا به مدت ۳ ساعت پرواز کند و با دقت بالا اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار دهد.
استقلال – ملوان امروز در استادیوم آزادی با حضور ۵ هزار تماشاگر برگزار شد. اما بعد ازاین بازی اعلام شد که ۳۰ هزار تماشاگر می‌توانند برای تشویق تیم سپاهان به استادیوم نقش جهان بیایند.
این حشره عظیم‌الجثه به عنوان بزرگترین حشره تاریخ کره زمین حتی از عقرب دریایی غول‌پیکر نیز بزرگتر بوده است. ساختار بدنی این موجود خوفناک مشابه با هزارپایان امروزی است.
دانشمندان در هفته جاری به پدیده‌ی عجیبی برخوردند: هزارپا. این موجود بی تردید به نور پاسخ می‌دهد، چرا که زمانی که مورد حمله قرار می‌گیرد خود را عقب می‌کشد یا به تکه سنگ یا دیواری پناه می‌برد. با این حال به نظر می‌رسد بسیاری از گونه‌های این موجود چشم ندارند.
از آخرین باری که تیراژ روزنامه‌ها بالای دویست هزارتا بود زمان زیادی می‌گذرد. از آخرین باری که مردم برای خرید روزنامه صف می‌بستند هم خیلی گذشته است. این روز‌ها روزنامه‌نگاران به عدد ویوی محتوای تولیدی‌شان در فضای مجازی دل خوش کرده‌اند.
روزنامه رسالت نوشت: می‌طلبد نظام سلبریتی‌هایش را به تور انقلاب‌گردی ببرد. یکی راهیان نور است، یکی هم اربعین. هزارتا تور دیگر هم می‌شود تعریف کرد.
پهپاد آموزشی «شهاب» که از قابلیت شناسایی نیز برخوردار است، ۱۱ هزار پا ارتفاع پروازی داشته و مداومت پروازی آن هشت ساعت عنوان شده است.
تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی می‌گوید: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا از پنجاه هزارتا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.» این تبصره از عبارت «بدون حجاب شرعی» استفاده کرده است. یعنی اینکه زن اصلا و به‌طورکلی حجاب نداشته باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ