وزیر نیرو گفت: با افتتاح نیروگاه چمشیر برق شهری ۵۰۰ هزار نفری تامین می‌شود که با انرژی پاک بدون مصرف سوخت فسیلی امکان تولید برق را فراهم کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سمنان- با حضور وزیر صمت نیروگاه تولید برق خورشیدی در سمنان به افتتاح رسید که بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۱۰ نفر را فراهم کرده است.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت : اولین واحد از نیروگاه ۱۷۶ مگاواتی چمشیر به ظرفیت ۵۵ مگاوات به تولید برق کشور اضافه شد.
سد و نیروگاه «چم شیر» به عنوان بزرگ‌ترین پروژه برق - آبی کشور بوده و هدف آن ذخیره بیش از ۲.۳ میلیارد مترمکعب آب همراه با بهبود کیفیت و کنترل سیلاب‌های رودخانه زهره و نیز تولید ۴۸۲ گیگاوات ساعت انرژی برق‌- آبی در سال است. ساخت این سد بر روی رودخانه زهره از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است، اما از دو سال پیش هشدار‌های بسیاری از سوی فعالین محیط زیستی و سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به مخاطرات آبگیری این سد داده شده بود.
آژانس بین المللی انرژی اتمی طرح ژاپن برای رهاسازی آب رادیواکتیو از نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی به اقیانوس را تایید کرده است، اما برخی از محققان این رویکرد را زیر سوال می برند.
امروزه جهان به علت وجود مشکلات زیادی که در تامین انرژی وجود دارد، به سمت راه‌های جدید تولید انرژی از جمله ساخت نیروگاه‌های کوچک هسته‌ای حرکت می‌کند.
پیشاهنگ گفت: با انجام بی‌وقفه فعالیت‌های تعمیراتی در ماه‌های گذشته، تمامی واحدهای نیروگاهی برای تامین انرژی پایدار شبکه سراسری در روزهای اوج مصرف برق تابستان آماده هستند.
واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید ۱۰۰۰ مگاوات الکتریکی، از زمان شروع بهره‌برداری صنعتی در سال ۱۳۹۲ تاکنون با رسیدن به مرز تولید ۵۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تامین مطمئن بخشی از انرژی الکتریکی موردنیاز کشور به ویژه در استان‌های جنوبی و کاهش خاموشی ایفا کرده است.
به گفته مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی، با راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه برق مورد نیاز ۶۰۰ هزار خانوار تامین می‌شود.
معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم‌شیر گچساران روز دوشنبه در حاشیه آیین آغاز عملیات آبگیری این سد گفت: مرحله نخست آبگیری با حجم ٣۵٠ میلیون متر مکعب با موفقیت انجام شد.
اصفهان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: نیروگاه برق‌آبی زاینده‌رود در مدار تولید قرار گرفت.
فردا پنجشنبه همزمان با سفر "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو به استان کرمان و نیروگاه گازی مهتاب کویر در شهرستان زرند افتتاح می‌شود.
دامغان - مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از راه اندازی نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی در دامغان خبر داد و گفت: این نیروگاه به صورت خانگی و با تسهیلات بانکی احداث و افتتاح شده است.
دامغان- نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی مراسمی با حضور وزیر نیروی کابینه سیزدهم نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی پاسارگاد در جنوب شهرستان دامغان به بهره‌برداری رسید.
فاضل، معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر نیز با بیان این‌که آبگیری سد چم‌شیر از هفته دیگر آغاز خواهد شد بیان کرد: کاوش این تپه با توجه به تراز آن با تأخیر زیر آب می‌رود بنابراین تا آن زمان، برای تکمیل مطالعات و کاوش فرصت وجود دارد.
مدیر پروژه و ناظر کاوش‌های نجات‌بخشی سد و نیروگاه «چم‌شیر» از شناسایی ۱۴۰ اثر تاریخی در ۱۶۰ محوطه باستانی کاوش شده در حوضه آبگیر سد چم‌شیر خبر داد.
مدیر پروژه و ناظر کاوش‌های نجات‌بخشی سد و نیروگاه چمشیر از شناسایی ۱۴۰ اثر فرهنگی‌ وتاریخی در محدوده سد چمشیر خبر داد.
مدیر پروژه و ناظر کاوش‌های نجات‌بخشی سد و نیروگاه چمشیر از شناسایی ۱۴۰ اثر فرهنگی‌ ـ تاریخی در محدوده سد چمشیر خبر داد.
اصفهان-مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: با توجه به مازاد ظرفیت تولید برق در کشور، وزارت نیرو برق مورد نیاز اصفهان را از شبکه سراسری جایگزین و به مدت ۲ ماه نیروگاه شهید منتظری را خاموش کند.
سرمربی استقلال ملاثانی پس از دست یافتن به رکورد ۳۱ هفته شکست‌ناپذیری، از مسئولان استان خوزستان درخواست حمایت کرد.
به دلیل عدم بارش در بهار سال آبی گذشته و همچنین تاخیر در بارش‌های سال آبی جاری در پاییز و پیش بینی بارش‌ها از نیمه آذر ماه به بعد در حال حاضر ذخیره سد زاینده رود حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب است و این شرایط را مدیریت این میزان آب در بخش‌های مختلف سخت کرده و است و به گفته کارشناسان زنگ خطر تامین آب شرب اصفهان به صدا درآمده است.
اصفهان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: به دنبال کاهش تراز و حجم مخزن سد زاینده رود، نیروگاه برق‌آبی این از مدار خارج شد.
رئیس جمهور روسیه فرمان اضافه کردن نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا به فهرست دارایی‌های فدرال این کشور را صادر کرد.
سازمان انرژی اتمی ملی اوکراین که مسئول حفاظت از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیاست، روز یکشنبه اعلام کرد به دلایل رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی، عملیات و فعالیت در نیروگاه زاپروژیا به صورت کامل متوقف شده است.
مقامات اوکراین اعلام کردند به علت رعایت اصول ایمنی و حفاظتی، فعالیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را به صورت کامل متوقف کرده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ