واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید ۱۰۰۰ مگاوات الکتریکی، از زمان شروع بهره‌برداری صنعتی در سال ۱۳۹۲ تاکنون با رسیدن به مرز تولید ۵۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تامین مطمئن بخشی از انرژی الکتریکی موردنیاز کشور به ویژه در استان‌های جنوبی و کاهش خاموشی ایفا کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر از مرز ۶۰ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرده است و بدین ترتیب می‌توان گفت که معادل ۹۰ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی شده است.
مانور مشترک مقابله با سوانح پرتویی در نیروگاه اتمی‌بوشهر برگزار می‌شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی از جانمایی نیروگاه‌های اتمی جدید در ۵ استان ساحلی کشور خبر داد و گفت: ظرفیت تولید کیک زرد نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.
رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که نیروهای روسیه در اطراف ساختمان و تاسیسات نیروگاه اتمی زاپروژیا مواد منفجره کار گذاشته و قصد دارند حمله احتمالی را به گردن کی‌یف بیندازند.
مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی هشدار داد: ایمنی بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا به شدت نگران کننده است.
نمایندگان مجلس به شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران مجوز دادند هزینه‌های بهره‌برداری شرکت نیروگاه اتمی بوشهر را پرداخت کند.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: عملیات تجهیز کارگاه ساخت نیروگاه «کارون» آغاز شده و قراردادها برای تجهیزات سنگین مورد نیاز را با صنایع داخلی منقعد کرده‌ایم.
فعالیت بارگذاری سالانه سوخت و انجام دوره‌های بازرسی فنی و تعمیرات اساسی تجهیزات مهم واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر از 25 بهمن ماه آغاز شد.
این معافیت‌های تحریمی که بخش باقیمانده از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است، اجازه ادامه همکاری هسته‌ای ایران و روسیه در سایت‌های هسته‌ای ایران همچون فردو و نیروگاه هسته‌ای بوشهر را می‌دهد. از این‌رو، منتقدان می‌گویند که با ارائه این مجوز دولت بایدن به تهران اجازه توسعه برنامه هسته‌ای‌اش را می‌دهد و به مسکو نیز امکان بهره‌مندی اقتصادی از طریق تجارت با سازمان‌های تحت کنترل دولت، همچون روس اتم را می‌دهد.
نیروگاه اتمی «کارون» از نوع آب سبک تحت فشار (PWR) با ظرفیت تولید برق ۳۰۰ مگاوات در زمینی به مساحت تقریبی ۵۰ هکتار در مجاورت رود کارون در نزدیکی شهر دارخوین از توابع شهرستان شادگان واقع در استان خوزستان احداث خواهد شد.
عملیات احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی «کارون» با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در دارخوین از توابع شهرستان شادگان اهواز آغاز شد.
بنا بر اعلام نماینده روسیه در شورای مرکزی منطقه زاپروژیا، چند هزار نفر از کارکنان نیروگاه هسته ای زاپروژیا، تابعیت روسیه را دریافت کرده اند.
معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که مشخصات منطقه حفاظت‌شده در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا به بحث گذاشته شده است.
رئیس جمهور روسیه فرمان اضافه کردن نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا به فهرست دارایی‌های فدرال این کشور را صادر کرد.
برخی بر این باورند که به دلایلی، تشدید فضای خبری پیرامون نیروگاه زاپروژیا را باید در چارچوب پیشبرد اهداف نظامی اوکراین و روسیه تحلیل کرد تا احتمال رخداد «فاجعه هسته‌ای» مانند چرنوبیل.
براساس تأیید وزارت محیط زیست آلمان، یکی از راکتورهای نیروگاه هسته‌ای این کشور در ایالت باواریا، نشت کرده و فعالیت آن کاملا متوقف شده است.
بوشهر- معاون اجرایی رئیس جمهور از محل احداث آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد.
رئیس شرکت دولتی روس اتم امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را به سیاسی کاری در خصوص نیروگاه هسته ای زاپروژیا متهم کرد.
وزیر امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد: امیدواریم اقدامات تحریک آمیز اوکراین در نیروگاه اتمی زاپروژیا به فاجعه منجر نشود.
وزارت دفاع روسیه به دنبال بروز نگرانی هایی در خصوص حملات مکرر ارتش اوکراین به تأسیسات نیروگاه هسته ای زاپروژیا، اطمینان داد که وضعیت پرتوها هم اکنون در محدوده طبیعی قرار دارد.
نیروگاه زاپوریژیا بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در جنوب اوکراین است که تاکنون هدف چندین حمله قرار گرفته و مسکو و کی‌یف یکدیگر را متهم به این حمله می‌کنند.
در ادامه مناقشه بر سر نیروگاه اتمی زاپروژیا در جنوب اوکراین، مقامات محلی اعلام کردند در نتیجه بمباران‌ها و حملات، خطوط انتقال برق این نیروگاه به اوکراین قطع شده است.
«گوترش» امروز پس از بازدید از بندر «اودسا» بی اشاره به اقدامات تحریک آمیز کی یف در بمباران اطراف نیروگاه هسته ای «زاپوریژیا» از مسکو خواست تا این نیروگاه را از شبکه برق اوکراین قطع نکند.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز اعلام کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فورا به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین تیم تحقیقاتی اعزام کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ