فردا پنجشنبه همزمان با سفر "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو به استان کرمان و نیروگاه گازی مهتاب کویر در شهرستان زرند افتتاح می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: سومین واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی سبلان با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیون یورو به شبکه سراسری برق کشور متصل و وارد چرخه تولید انرژی شد.
سمنان- با حضور وزیر صمت نیروگاه تولید برق خورشیدی در سمنان به افتتاح رسید که بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۱۰ نفر را فراهم کرده است.
وزیر نیرو گفت: با افتتاح نیروگاه چمشیر برق شهری ۵۰۰ هزار نفری تامین می‌شود که با انرژی پاک بدون مصرف سوخت فسیلی امکان تولید برق را فراهم کرده است.
آژانس بین المللی انرژی اتمی طرح ژاپن برای رهاسازی آب رادیواکتیو از نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی به اقیانوس را تایید کرده است، اما برخی از محققان این رویکرد را زیر سوال می برند.
کرمان- همزمان با سفر رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به استان کرمان واحد گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی فولاد بوتیا به ظرفیت ۳۱۲ مگاوات افتتاح شد.
امروزه جهان به علت وجود مشکلات زیادی که در تامین انرژی وجود دارد، به سمت راه‌های جدید تولید انرژی از جمله ساخت نیروگاه‌های کوچک هسته‌ای حرکت می‌کند.
پیشاهنگ گفت: با انجام بی‌وقفه فعالیت‌های تعمیراتی در ماه‌های گذشته، تمامی واحدهای نیروگاهی برای تامین انرژی پایدار شبکه سراسری در روزهای اوج مصرف برق تابستان آماده هستند.
ویدئو‌های تایید نشده‌ای در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند که حاکی از انفجاری مهیب در سد نیروگاه برق‌آبی "کاخوفکا" در منطقه خرسون واقع در جنوب اوکراین است و در حال حاضر آب سد در حال سرازیر شدن به مناطق اطراف است.
مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان از وارد مدار شدن واحد یک بخار این نیروگاه، پس از اتمام تعمیرات بویلر شماره یک و اتصال به شبکه سراسری برق خبر داد.
منصور بیجار بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح ملی که از مهر ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد شامل سامانه آبگیر و تأسیسات شیرین سازی و نمک زدایی برای ظرفیت نهایی۲.۴ میلیون متر مکعب در روز آب شیرین، سامانه انتقال آب به طول خط ۷۱۸ کیلومتر در سیستان و بلوچستان برای ظرفیت ٢٨٠ میلیون متر مکعب در سال، اجرای مسیر و تونل برای احداث سه خط لوله برای ظرفیت نهایی انتقال ٨٠٠ میلیون متر مکعب آب در سال و احداث نیروگاه سیکل ترکیبی یک‌هزار مگاواتی برای تأمین انرژی بوده است.
واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید ۱۰۰۰ مگاوات الکتریکی، از زمان شروع بهره‌برداری صنعتی در سال ۱۳۹۲ تاکنون با رسیدن به مرز تولید ۵۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تامین مطمئن بخشی از انرژی الکتریکی موردنیاز کشور به ویژه در استان‌های جنوبی و کاهش خاموشی ایفا کرده است.
اندیمشک- واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی دوکوهه اندیمشک، هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.
نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان، گفت: قرار است در این سفر پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی دو کوهه با هدف تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق افتتاح شود.
به گفته مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی، با راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه برق مورد نیاز ۶۰۰ هزار خانوار تامین می‌شود.
یک مقام مسئول وزارت نیرو گفت: توان عملی ۲۸۶ واحد نیروگاهی کشور با اجرای طرح‌های ارتقای توان واحدهای گازی و سیکل ترکیبی و رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری حدود یک‌هزار و ۳۵ مگاوات افزایش یافت.
اصفهان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: نیروگاه برق‌آبی زاینده‌رود در مدار تولید قرار گرفت.
دومین واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی پارس‌جنوبی به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل و وارد چرخه تولید انرژی شد.
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: سومین واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی ارومیه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۸ میلیون یورو به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.
دامغان - مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از راه اندازی نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی در دامغان خبر داد و گفت: این نیروگاه به صورت خانگی و با تسهیلات بانکی احداث و افتتاح شده است.
دامغان- نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی مراسمی با حضور وزیر نیروی کابینه سیزدهم نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی پاسارگاد در جنوب شهرستان دامغان به بهره‌برداری رسید.
اصفهان-مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: با توجه به مازاد ظرفیت تولید برق در کشور، وزارت نیرو برق مورد نیاز اصفهان را از شبکه سراسری جایگزین و به مدت ۲ ماه نیروگاه شهید منتظری را خاموش کند.
دومین واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی عسلویه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: در حال حاضر بیش از هفت هزار مگاوات واحد گازی قابلیت تبدیل به سیکل‌ترکیبی دارند.
معاون راهبری تولید برق حرارتی گفت: توان عملی ۲۸۶ واحد نیروگاهی کشور با اجرای طرح‌های ارتقای توان واحدهای گازی و سیکل‌ترکیبی و رفع محدودیت‌ نیروگاه‌های بخاری یک‌هزار و ۱۱۳ مگاوات افزایش یافت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ