دامغان - مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از راه اندازی نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی در دامغان خبر داد و گفت: این نیروگاه به صورت خانگی و با تسهیلات بانکی احداث و افتتاح شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سمنان- با حضور وزیر صمت نیروگاه تولید برق خورشیدی در سمنان به افتتاح رسید که بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۱۰ نفر را فراهم کرده است.
وزیر نیرو گفت: با افتتاح نیروگاه چمشیر برق شهری ۵۰۰ هزار نفری تامین می‌شود که با انرژی پاک بدون مصرف سوخت فسیلی امکان تولید برق را فراهم کرده است.
مدیرعامل سازمان انرژی های تجدیدپذیر گفت: مجوز ۴هزار مگاواتی خورشیدی اخذ شده و برای ۳ هزار مگاوات مناقصه برگزار شده است.
سنندج- برنامه توسعه نیروگاه های تولید برق خورشیدی در کردستان به دلیل فقدان برنامه های موثر حمایتی و قیمت پایین برق تولیدی با اقبال مواجه نبوده است.
رئیس سازمان انرژی­‌های تجدیدپذیر با اشاره به اینکه به زودی ساخت ۶ هزار مگاوات تجهیزات خورشیدی در سال آغاز خواهد شد، گفت: توسعه ۱۵۰۰ مگاواتی تجهیزات نیروگاه خورشیدی در دستور کار قرار دارد.
وزیر نیرو از برنامه ریزی برای سرمایه گذاری به منظور احداث نیروگاه ۴۰۰۰ مگاواتی خورشیدی خبر داد.
شاهرود- فرماندار شاهرود گفت: تاکنون ۲۰ نیروگاه خورشیدی به همت بسیج سازندگی و برای خانواده های نیازمند در سراسر شهرستان راه اندازی شده است.
کشور اردن بزرگترین نیروگاه خورشیدی خود را با ظرفیت تولید ۲۰۰ مگاوات راه‌اندازی کرد.
دامغان- وزیر نیرو با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی دامغان که امروز به برکت دهه فجر افتتاح شد، توان تامین برق مصرفی خانوارهای شهرستان را دارد، گفت: ۶۰ درصد برق دامغان از این طریق تامین می‌شود.
دامغان- نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی مراسمی با حضور وزیر نیروی کابینه سیزدهم نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی پاسارگاد در جنوب شهرستان دامغان به بهره‌برداری رسید.
نیروگاه خورشیدی دامغان با وسعتی معادل پارک شهر تهران آماده تولید سالانه 18 میلیون کیلووات ساعت برق پاک به شبکه است.
شهردار منطقه ۶ تهران از کسب عنوان اولین ایستگاه دوستدار محیط زیست و تجهیز آن به نیروگاه خورشیدی خبر داد.
امارات متحده عربی، اردن، مصر و بحرین بیش از دو سال پیش حرکت به سمت عادی‌سازی روابط با سوریه گام برداشتند. امارات متحده عربی در این زمینه پیش‌قدم شد و متعهد شد که مدت کوتاهی پس از اعزام وزیر‌خارجه خود به دمشق، یک نیروگاه خورشیدی در سوریه می‌سازد. بحرین هم دوباره سفیر خود را به سوریه فرستاد. مصر هم بر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد.
سخنگوی سازمان ساتبا از آغاز عملیات احداث ۴۰۰۰ سامانه خورشیدی از طرح حمایتی خبر داد و گفت: بر این اساس عملیات احداث ۴۰۰۰ نیروگاه خورشیدی با افتتاح ۲۰ سامانه به صورت نمادین، آغاز می‌شود.
سخنگوی سازمان ساتبا از احداث ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی در صورت صدور مجوز از سوی شورای عالی اقتصاد خبر داد و گفت: نصب ۱۵ هزار پنل خورشیدی در ۱۲ استان کشور به توافق رسیده است.
در راستای توسعه مناطق کم برخوردار کشور، بانک سپه با اختصاص 12 هزار میلیارد ریال، از احداث و ایجاد نیروگاه های خورشیدی حمایت می کند.
محمدنژاد سیگارودی شرایط واگذاری و نرخ خرید تضمینی احداث ۵۵۰ هزار نیروگاه خورشیدی ۵کیلوواتی برای حمایت از خانوارهای مناطق محروم کشور را اعلام کرد.
هر ماهواره می‌تواند حدود ۲ گیگاوات برق را به شبکه انتقال دهد که هر ماهواره را از نظر توان خروجی با یک نیروگاه هسته‌ای قابل مقایسه می‌سازد.
در شصت و یکمین جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی با کلیات طرح پیشنهادی ساخت نیروگاه خورشیدی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین موافقت شد.
قطر نخستین نیروگاه خورشیدی خود را که بزرگترین نیروگاه خورشیدی در منطقه است، افتتاح کرد.
عضو هیأت مدیره انجمن سازندگان و تامین‌کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: تاکنون ۴۰۰۰ نیروگاه نصب شده و اقساطی که برای بازپرداخت این وام در نظر گرفته شده هفت ساله است.
۱۸۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی خانگی در هرمزگان برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به بهره برداری رسید.
توسعه  ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی بزرگ مقیاس، متناظر با معنی کاهش مصرف گاز طبیعی سالیانه ۲۰۸۰ میلیون مترمکعب و اشتغال حدود ۱۹۶۰۰۰ نفر-سال می‌باشد.
وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های پزشکی، دارو، کشاورزی، آموزش پزشکی، شیلات و ... خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تعدادی بورسیه برای دانشجویان زنگباری در ایران داشته باشیم، همچنین در حوزه تولید برق و استفاده از انرژی خورشیدی، ایران دارای تکنولوژی بالایی است و در حال حاضر تنها یک شرکت ایرانی مشغول ساخت نیروگاه سه هزار مگاواتی در جنوب عراق است که فاز اول آن تمام شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ