اصفهان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: نیروگاه برق‌آبی زاینده‌رود در مدار تولید قرار گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سمنان- با حضور وزیر صمت نیروگاه تولید برق خورشیدی در سمنان به افتتاح رسید که بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۱۰ نفر را فراهم کرده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر از مرز ۶۰ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرده است و بدین ترتیب می‌توان گفت که معادل ۹۰ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی شده است.
برنامه احداث نیروگاه های برق صنایع و معادن ‌به بیش از ۱۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسید.
تصاویری از دستگیری شهروند روس متهم به جمع آوری اطلاعات برای اوکراین؛ بر اساس پیام های تبادل شده همدستان وی قصد انجام حمله تروریستی به یک نیروگاه برق آبی در منطقه یاروسلاول را داشتند.
وزیر نیرو گفت: با افتتاح نیروگاه چمشیر برق شهری ۵۰۰ هزار نفری تامین می‌شود که با انرژی پاک بدون مصرف سوخت فسیلی امکان تولید برق را فراهم کرده است.
سد و نیروگاه «چم شیر» به عنوان بزرگ‌ترین پروژه برق - آبی کشور بوده و هدف آن ذخیره بیش از ۲.۳ میلیارد مترمکعب آب همراه با بهبود کیفیت و کنترل سیلاب‌های رودخانه زهره و نیز تولید ۴۸۲ گیگاوات ساعت انرژی برق‌- آبی در سال است. ساخت این سد بر روی رودخانه زهره از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است، اما از دو سال پیش هشدار‌های بسیاری از سوی فعالین محیط زیستی و سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به مخاطرات آبگیری این سد داده شده بود.
وزیر نیرو با بیان اینکه امروز بالغ بر ۱۳ هزار مگاوات نیروگاه برق‌آبی در ایران وجود دارد، از پیشبرد مراحل نهایی احداث نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی توسط شرکت و متخصصان ایرانی در سریلانکا خبر داد.
پارلمان اروپا به طرح ادعاهای اثبات‌نشده در خصوص انفجار نیروگاه برق‌آبی کوخوفکا پرداخت.
پیشاهنگ گفت: با انجام بی‌وقفه فعالیت‌های تعمیراتی در ماه‌های گذشته، تمامی واحدهای نیروگاهی برای تامین انرژی پایدار شبکه سراسری در روزهای اوج مصرف برق تابستان آماده هستند.
اوکراین قصد  طرح شکایت علیه روسیه در ماجرای انفجار نیروگاه برق آبی خرسون را دارد.
رئیس‌جمهور ترکیه معتقد است شفاف سازی ابعاد انفجار نیروگاه برق آبی کوخوفکا، نیازمند تحقیقات بین‌المللی است.
دبیر شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که ناتو باید مسئولیت انفجار نیروگاه برق آبی کوخوفکا را بپذیرد.
رئیس‌جمهور اوکراین امروز تهدید کرد که از روسیه در ارتباط با حادثه انفجار در نیروگاه برق آبی «کاخوفکا» به دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه شکایت می‌کند.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کی‌یف نیروگاه برق آبی «کاخوفکا» را گلوله باران کرد و عمدا سطح آب مخزن آن‌را به سطح بحرانی رساند.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: مسکو خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا خواهد شد.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در واکنش به انفجار سد برق آبی «کاخوفکا» گفت: این امر منجر به کاهش قابل توجه سطح مخزن آب مورد نیاز برای خنک کردن نیروگاه اتمی زاپروژیا شده است.
صدراعظم آلمان مدعی شد که انفجار نیروگاه برق‌آبی در خرسون مطابق با شیوه روسیه در نبرد با اوکراین است.
برخی رسانه‌ها اعلام کردند نیروگاه برق‌آبی در منطقه خرسون در جنوب اوکراین منفجر شده و هم‌اکنون جریان شدید آب در حال پیشروی به سمت مناطق مسکونی است.
ویدئو‌های تایید نشده‌ای در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند که حاکی از انفجاری مهیب در سد نیروگاه برق‌آبی "کاخوفکا" در منطقه خرسون واقع در جنوب اوکراین است و در حال حاضر آب سد در حال سرازیر شدن به مناطق اطراف است.
شرکت انتقال برق اوکراین از آسیب به نیروگاه های برق این کشور خبر داد.
تصاویری از انفجار یک پل در نزدیکی نیروگاه برق آبی خرسون را مشاهده می‌کنید.
به دلیل عدم بارش در بهار سال آبی گذشته و همچنین تاخیر در بارش‌های سال آبی جاری در پاییز و پیش بینی بارش‌ها از نیمه آذر ماه به بعد در حال حاضر ذخیره سد زاینده رود حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب است و این شرایط را مدیریت این میزان آب در بخش‌های مختلف سخت کرده و است و به گفته کارشناسان زنگ خطر تامین آب شرب اصفهان به صدا درآمده است.
اصفهان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: به دنبال کاهش تراز و حجم مخزن سد زاینده رود، نیروگاه برق‌آبی این از مدار خارج شد.
در ادامه مناقشه بر سر نیروگاه اتمی زاپروژیا در جنوب اوکراین، مقامات محلی اعلام کردند در نتیجه بمباران‌ها و حملات، خطوط انتقال برق این نیروگاه به اوکراین قطع شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ