آمپول نوروبیون را برای بیماری‌های سیستمیک عصبی به دلیل کمبود شدید ویتامین B ۱، B ۶ و B ۱۲ استفاده می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: مصرف هرگونه داروی گیاهی باید با تجویز و تحت نظر متخصصین مربوطه انجام گیرد تا از تداخلات دارویی و عوارض جانبی پیشگیری گردد.
بادام یک آجیل سالم است. در مورد فواید سلامتی بادام بسیار گفته و نوشته شده است. با این حال، آیا می‌دانید در صورت مصرف بیش از حد، بادام می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند؟
رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات و پرچرب کتوژنیک، در کاهش وزن سریع مؤثر است، اما لازم است بدانید این رژیم با عوارض جانبی زیادی همراه است. این رژیم برای همه افراد مناسب نیست؛ بخصوص کسانی که مشکلات کلیوی یا کبدی دارند.
سازمان غذا و داروی آمریکا به قدری نگران این عوارض جانبی بود که روی بسته لکمبی برچسب «اخطار» به معنی احتمال وجود داشتن بالاترین سطح عوارض را زده است.
زیاده‌روی در مصرف انواع پنیر می‌تواند عوارض جانبی زیادی داشته باشد و سلامت بدن را تحت تأثیر قرار دهد.
هزاران ترکیب با استفاده از یک آزمایش غربالگری با کارایی بالا که معمولا در فرآیند‌های کشف دارو استفاده می‌شود، غربالگری شدند. پرووساید به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل شناخته شد و مشخص شد که دارای خواص ضد ویروسی برای طیف گسترده‌ای از ویروس‌ها برای جلوگیری از تکثیر ویروس‌های عفونی با حداقل عوارض جانبی است.
کافئین موجود در چای و قهوه می‌تواند عوارض جانبی دیگری هم داشته باشد که شامل افزایش ضربان قلب و تپش قلب، اضطراب، بی‌قراری، بی‌خوابی، مشکلات گوارشی مثل تهوع و اسهال، اختلالات خواب، فشارخون بالا و حتی وابستگی به کافئین می‌شود.
دانیل کرامبل اسمیت، RDN، متخصص تغذیه در Top Nutrition Coaching گفت: «ترکیب برخی مکمل‌های غذایی و دارو‌ها می‌تواند منجر به اثرات مضر مختلفی از جمله کاهش اثربخشی دارو، افزایش خطر سمیت دارو، و عوارض جانبی غیرمنتظره شود.» اگر دارو‌ها و مکمل‌هایی مصرف می‌کنید، در اینجا ترکیب‌های بالقوه خطرناکی وجود دارد که کارشناسان می‌گویند باید از آن‌ها آگاه باشید و از آن‌ها اجتناب کنید.
باید بدانید که معمولا عوارض جانبی استفاده از روغن کرچک مربوط به سلامت پوست و دستگاه گوارش است
خیلی‌ها لیزر بدن را مؤثر و بی‌ضرر می‌دانند؛ چون به نظر آنها این شیوه حذف موهای زائد هیچ خطر بلندمدتی برای سلامتی ندارد. اما برخی از افراد ممکن است بعد از مراحل درمان با لیزر، دچار عوارض جانبی موقتی شوند. توصیه می‌کنیم قبل از درمان با لیزر، با متخصص پوست مشورت کرده و تست انجام دهید.
علاوه بر میوه‌های سمی، شیره درخت مانچینیل نیز به همان اندازه خطرناک است. شیره حاوی ترکیبی قوی از ترکیبات سمی است که می‌تواند باعث سوختگی شدید، تاول و حتی آسیب دائمی چشم شود. ایستادن در زیر درخت در هنگام بارندگی می‌تواند منجر به تماس ناشی از قطرات باران با شیره شود و خطر عوارض جانبی را تشدید کند.
دانیل کرامبل اسمیت، متخصص در رژیم تغذیه گفت : «برخی مکمل‌ها می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و منجر به کاهش اثربخشی، افزایش خطر عوارض جانبی یا آسیب احتمالی به سلامتی شما شوند.»
مکمل‌های ب ۱۲ در اشکال مختلفی مثل کپسول، قرص، آمپول، قرص‌های ژلاتینی، قطره و حتی اسپری به بازار عرضه می‌شوند. چنانچه کمبود نداشته باشید، مصرف این مکمل‌ها ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی زیر شود.
دستگاه NDES وقتی به‌طور دقیق به تومور وارد می‌شود، از بدن در برابر مواجهه با دارو‌های ضدسرطان محافظت می‌کند. درنتیجه عوارض جانبی کمتری به‌وجود می‌آید و سلامت بیمار حفظ می‌شود.
در طول چرخه قاعدگی هورمون‌های بسیاری در بدن دچار تغییر می‌شوند که همین موضوع اثرات مشخصی بر احساسات، علائم روحی و هچنین عوارض جانبی دیگر را به همراه دارد.
درحالیکه آنتی بیوتیک‌ها در تلاش برای مقابله با هجوم باکتریایی هستند، اما می‌توانند موجب عفونت مخمر هم شود چراکه با تغییر در محیط میکروبیوم‌های روده منجر به ناراحتی‌های گوارشی می‌شوند. حتی در زنان می‌توانند منجر به عفونت واژینال شوند. همچنین میزان ویتامین B بدن را کاهش می‌دهند. از اینرو داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل با وجود میوه و سبزیجات زیاد می‌تواند به بدن در مقابله با عوارض جانبی مصرف دارو کمک کند.
همان‌طور که گفته شد، جینسینگ انواع گوناگونی دارد که دو نوع آن در جهان به شهرت رسیده‌اند: جینسینگ آمریکایی و جینسینگ آسیایی که به آن پاناکس آسیایی و پاناکس کوینکوفولیوس هم گفته می‌شود. با این حال انواع مختلف دیگری نیز وجود دارد که در نقاط مختلف کاشته می‌شود
برای کاهش قند خون، کنترل و پایین نگه داشتن آن روش‌های طبیعی وجود دارد که می‌توانید با انجام آن‌ها بدون ضرر و عوارض جانبی برای بدن، قندخون خود را پایین بیاورید. در ادامه با روش‌های طبیعی پایین آوردن قند خون آشنا شوید.
کیت تعیین نیاز به شیمی‌درمانی در سرطان پستان با هدف کاهش هزینه و عوارض جانبی نامطلوب شیمی‌درمانی توسط محققان کشور تولید شد.
مطالعات نشان داده‌اند که دارو‌های ضدسرفه و سرماخوردگی علائم این بیماری‌ها را متوقف نمی‌کنند یا سرفه را ساکت نمی‌کنند و حتی ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی جدی مانند ضربان قلب سریع و تشنج در کودکان شوند.
خشک شدن بینی به دلایل مختلفی از جمله از دست دادن آب بدن، اثرات سیستم‌های تهویه و عوارض جانبی برخی از داروها می تواند ایجاد شود و علائمی مانند التهاب بینی، خارش، خس خس سینه، ورم و خون دماغ به همراه داشته باشد.
محققان شایع‌ترین عوارض جانبی مرتبط با تزریق را شامل ۳۳ درصد علائم مشابه آنفلوانزا و ۳۶ درصد خستگی مشاهده کردند.
دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است به‌طور موقت یا مزمن بزاق بیش از حد را تجربه کنید. دلایلی برای ترشح بیش از حد بزاق، از جمله ترشح بیش از حد آب دهان هنگام خواب، آلرژی‌های فصلی، عفونت‌های تنفسی، عوارض جانبی دارو یا نتیجه سکته مغزی یا سایر اختلالات عصبی وجود دارد.
گروهی از محققان ایرانی و همکارانشان یک نانو جاذب مبتنی بر سلولز ابداع کرده اند که عوارض جانبی داروهای شیمی درمانی در بدن مبتلایان به سرطان را کاهش می دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ