هزاران ترکیب با استفاده از یک آزمایش غربالگری با کارایی بالا که معمولا در فرآیند‌های کشف دارو استفاده می‌شود، غربالگری شدند. پرووساید به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل شناخته شد و مشخص شد که دارای خواص ضد ویروسی برای طیف گسترده‌ای از ویروس‌ها برای جلوگیری از تکثیر ویروس‌های عفونی با حداقل عوارض جانبی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: جمهوری اسلامی ایران متضمن موفقیت سرمایه گذاری فعالان اقتصادی خارجی در مناطق‌آزاد ۷ گانه ایران است و هرگونه سرمایه گذاری در ای
پژوهشگران دانشگاه تهران موفق به شناسایی ترکیبی شدند که با خاصیت ضدباکتریایی و خودترمیم‌شونده در التیام و ترمیم زخم‌ها کاربرد دارد.
معاون خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی با اشاره به استفاده سالانه ۲۴۰ هزار زوج نابارور از خدمات پژوهشگاه رویان از موفقیت در تجاری سازی پروژه سلول درمانی در بیماری ویتیلیگو خبر داد.
جراحی تومور مغزی یک خانم ۳۰ساله که به علت درگیری ناحیه تکلم مغز، باید ارتباط کلامی با وی حفظ می‌شد تا از آسیب رسیدن به سایر بافت‌ها جلوگیری شود، در حالت هوشیاری با موفقیت در بیمارستان شهدای تجریش انجام شد. منبع: آخرین خبر
مدیر گروه پژوهشی طراحی فرآیندهای شیمیایی جهاددانشگاهی تهران گفت: این سازمان تنها تولیدکننده ماده«کوتینگ ایجنت» در کشور است،پژوهشگران موفق شدند طی ۱۵ ماه به دانش‌فنی تولید این ماده دست یابند.
مدیرکل دفتر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی قوه قضائیه گفت: به طور میانگین میزان سرقت‌های خرد تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰ درصد نسبت به سال پیش از آن، افزایش داشته است.
تیم دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و سومین دوره المپیاد جهانی فیزیک موفق به کسب چهار نشان نقره و یک برنز شد.
تیم المپیاد ریاضی جمهوری اسلامی ایران در شصت و چهارمین دوره و تیم المپیاد زیست‌شناسی ایران در سی و چهارمین دوره المپیاد جهانی صاحب کسب مدال شدند.
سرمایه‌گذاری بر خلاف آنچه که اکثریت افراد فکر می‌کنند، اصول زیادی ندارد. شاید اگر اصول بنیادین این حرفه را یادداشت کنیم، حداکثر در یک برگه پشت و رو فضا اشغال کند.
سرمایه‌گذاری بر خلاف آنچه که اکثریت افراد فکر می‌کنند، اصول زیادی ندارد. شاید اگر اصول بنیادین این حرفه را یادداشت کنیم، حداکثر در یک برگه پشت و رو فضا اشغال کند.
تیم نوجوانان ایران با شکست یمن به نیمه نهایی جام ملت ها صعود کرد و حالا بعد از صعود به جام جهانی می تواند در اندیشه ی رفتن به روی سکوی نخست آسیا باشد.
با اعلام کمیته داوران فدراسیون جهانی تکواندو، 13 داور ایرانی دوره بین المللی کشور جمهوری آذربایجان را با موفقیت پشت سر گذاشتند.
رئیس جمهور با اشاره به تاثیرات فناوری هسته‌ای در زندگی مردم‌ به‌ویژه در حوزه‌های بهداشت و درمان، کشاورزی و صنعت، همچنین در صنایع نفت و گاز و بسیاری از بخش‌های دیگر گفت: با اراده دانشمندان کش
رئیس پیشین شاباک در اظهاراتی اعتراف کرد که اجرای عملیات نظامی ضد مقاومت در کرانه باختری کارآیی خود را از دست داده است و تنها دستاورد آن، جلوگیری از موفقیت چند عملیات مقاومت بوده است.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های‌بنیادی از اجرای 95 درصدی پروژه ژن درمانی خبر داد و گفت: ادامه حیات این پروژه که روش نوین درمان بیماری‌های صعب العلاج در آینده است، نیاز دارد.
رئیس فدراسیون جودو با تشریح آخرین وضعیت این فدراسیون و بحران هایی که پشت سر گذاشت گفت: برخی از افرادی که موفقیت های جودو را نمی دیدیدند برای ما حاشیه سازی کردند.
رئیس فدراسیون جودو با تشریح آخرین وضعیت این فدراسیون و بحران هایی که پشت سر گذاشت گفت: برخی از افرادی که موفقیت های جودو را نمی دیدیدند برای ما حاشیه سازی کردند.
درحالی که غرب تلاش دارد چهره‌ای مخدوش از زن ایرانی به نمایش گذارد ارتقای جایگاه زنان جامعه و باز شدن فضا برای حضور بانوان در عرصه‌های مختلف علمی، دانشگاهی، ورزشی و .. غیر قابل انکار است.
حاج‌صفی که در دیدار هفته گذشته برابر پاناتینایکوس هم در ترکیب تیمش عملکرد موفقی به ثبت رسانده بود و از نظر شرایط دفاعی آمار قابل توجهی داشت، این هفته در فاز هجومی عالی ظاهر شد و با رفت‌و‌برگشت‌های دائمی در این پست، سمت راست دفاع المپیاکوس را به محل جولان و موقعیت‌سازی‌های خود تبدیل کرده بود.
واگذاری زمین به مردم و ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن نیازمند آن است که حریم شهرها آزاد شده و با عرضه زمین و کاهش سهم آن در قیمت مسکن هزینه‌های مسکن نیز کاهش پیدا کند.
لوپز-لیرا گفت: در حال حاضر، ChatGPT به داده‌هایی فراتر از تاریخ آموزش خود در سپتامبر ۲۰۲۱ دسترسی ندارد و این یعنی، ابزار هوش مصنوعی OpenAI با ترند‌های اخیر بازار، اخبار یا تحولاتی که می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر قیمت سهام و تصمیم‌ها سرمایه‌گذاری داشته باشند، آشنا نیست.
یک شرکت بزرگ مخابراتی چینی اعلام کرد بیش از ۱۳۰۰۰ قطعه مورد استفاده در محصولات ساخت خود که تحت تحریم‌های تجاری ایالات متحده قرار گرفته‌اند، را با قطعات دیگری جایگزین کرده است.
مدیرعامل شرکت فنرسازی زر گلپایگان از تغییر دامنه فعالیت این شرکت از ساخت قطعات به طراحی و ساخت محصول خبر داد.
برای نخستین بار در تاریخ یک فضاپیما به سیارکی برخورد کرد تا روشی برای جلوگیری از انقراض حیات روی زمین را آزمایش کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ