سازمان غذا و داروی آمریکا به قدری نگران این عوارض جانبی بود که روی بسته لکمبی برچسب «اخطار» به معنی احتمال وجود داشتن بالاترین سطح عوارض را زده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شرکت تراشه‌های مغزی به نام «نورالینک» می‌گوید که تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (اف دی اِی) را برای انجام اولین آزمایش‌های خود بر انسان دریافت کرده است.
سازمان غذا و دارو ایالات متحده نخستین قرص تولیدشده از مدفوع اهدایی انسان را تایید کرد. این دومین درمان برگرفته از مدفوع انسان است که تاکنون تایید شده است. نخستین درمان مبتنی بر تنقیه بود که سازمان غذا و دارو آمریکا آن را در دسامبر ۲۰۲۲ تایید کرد.
اداره کل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو دستور جمع آوری فرآورده غیرمجاز لاغری پلاتین از سطح عرضه را صادر کرد.
این دستگاه که اولین دستگاه گوش پاک‌کن تایید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا است، مقادیر خفیف تا شدید جرم گوش را سریع و ایمن از بین می‌برد. اگرچه لازم به ذکر است که تنها متخصصان مراقبت‌های بهداشتی باید از آن استفاده کنند.
مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به مصرف غیرمنطقی سرم در برخی موارد طی ماه‌های اخیر، اظهار کرد: تا سال گذشته تامین ماهانه سرم در کشور حداکثر ۱۱ میلیون عدد بود که در سال جاری به بیش از ۱۹ میلیون عدد رسیده است. بر همین اساس عرضه سرم از هر دو مسیر تولید داخل و واردات در دو ماه دی و بهمن مجموعا ۳۹ میلیون عدد بوده است.
گزارش جدید حاکی از آن است که اسپری بینی جدید در انتظار تایید سازمان غذا و دارو آمریکا ممکن است جایگزینی برای افرادی که میگرن دارند باشد.
پس از تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده، داروی Airsupra برای بزرگسالان مبتلا به آسم تایید شد. این دارو ترکیبی از آلبوترول (آگونیست بتا -۲ آدرنرژیک) و بودزونید (یک کورتیکواستروئید) است.
یومی اولین و تنها سیستم رباتیکی است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای جراحی دندان مورد تایید قرار گرفته است. این ربات از طریق ترکیبی از فناوری‌های بازخورد لمسی، تجسم بصری و نشانه‌های صوتی به پزشکان کمک می‌کند تا ایمپلنت‌ها را با دقت و صحت بالاتری در دهان بیمار قرار دهند.
سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز گذشته (جمعه) داروی آلزایمرِ «لِکانِمَب» (lecanemab) را تایید کرد.
سازمان غذا و داروی ایالات متحده T-DXD را در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک درمان برای بیمارانی که سرطان سینه آن‌ها با وجود درمان‌های قبلی با سایر دارو‌های سرطانی به پیشرفت خود ادامه داده بود، تأیید کرد.
سازمان غذا و دارو با پیشنهاد شرکت‌های تولیدکننده دارو مبنی بر افزایش قیمت ۵ قلم دارو موافقت کرد.
سازمان دارو و غذای آمریکا (FAD) استفاده از دارویی را در درمان هموفیلی تائید کرد که به‌گفته شرکت دارویی سازنده، این درمان تک دُزی، ۳.۵ میلیون دلار هزینه دارد.
براساس نامه‌ای که مدیرکل امور داروی سازمان غذا و دارو به یکی از شرکت‌های واردکننده سوسپانسیون خوراکی آنتی‌بیوتیک نوشته شده، داروی کوآموکسی کلاو با برند MAGAMOX CV-DUO با شماره سری ساخت MFH ۰۵۵۵ که به صورت فوریتی وارد کشور شده است؛ از لحاظ آزمون تعیین ماده موثره، غیرقابل قبول بوده است.
سازمان غذا و داروی آمریکا نخستین دارویی را که آغاز بیماری دیابت نوع یک را به تاخیر اندازد، تایید کرد.
سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: آمریکا از اجرای قرار موقت دیوان بین المللی دادگستری در عدم اعمال تحریم علیه غذا و داروی ایران خودداری می‌کند.
به فاصله دو روز از دستور رئیس‌جمهور برای تامین سریع کمبود اقلام دارویی و رفع نیاز مردم و همچنین پیگیری دلیل قصور احتمالی و برکناری مقصرین، در شرایطی که وزیر بهداشت بر تامین سریع کمبود‌ها تاکید کرده، یکی از معاونان وی، رییس سازمان غذا و دارو، از سمت خود استعفا کرد.
بیماران S.M.A از وعده های مدیران سازمان غذا و دارو برای تأمین داروی مورد نیازشان خسته شده اند.
بیماران SMA از وعده های مدیران سازمان غذا و دارو برای تأمین داروی مورد نیازشان خسته شده اند.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره وضعیت تامین داروی «ریتالین» در کشور گفت: درباره ریتالین ما این دارو را که نام ژنریک آن متیل فنیدات است، به کفایت در داخل کشور تولید می‌کنیم و مشکلی از بابت تولید آن در کشور وجود ندارد.
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد: با توجه به اینکه داروی Eylea (Aflibercept) ۴۰ mg/ml یخچالی بوده و شرایط نگهداری آن بسیار حائز اهمیت است، تهیه و مصرف این دارو از شبکه‌های اجتماعی منجر به عوارض شدید از جمله نابینایی شده است، بنابراین مورد از سوی سازمان غذا و دارو به منظور پیگیری و برخورد به پلیس فتا اطلاع رسانی شد.
وزیر خارجه پیشین ایران نوشت: آمریکا از غذا و دارو به عنوان سلاح استفاده می کند و منافع خود را قربانی منافع رژیم صهیونیستی می کند.
در گزارش آلنا دوهان آمده است: ایران همانند سایر کشور‌های تحت تحریم از گسترده شدن صلاحیت آمریکا در معاملات بانکی بین المللی به دلیل ارتباطات بانک‌های ایالات متحده با بانک‌های خارجی با پرداخت‌های دلاری متضرر شده است؛ این امر موجب ایجاد اختلالات و تأخیر جدی در تأمین کالا‌های اساسی از جمله غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و سایر تجهیزات و مواد اولیه گردیده است.
امروز ۴ تیر ۱۴۰۱ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی سرب و روی ایران (فسرب) با حضور سهامداران برگزار شد. گزارش نبض بورس از این مجمع را بخوانید.
رئیس مجلس با اشاره به راهکار مجلس برای حل مشکل بیماران صعب العلاج گفت: در حوزه بهداشت آنقدر لنگ می زنیم که بار روی درمان افتاده و آن را پرهزینه کرده است و در این خصوص باید بپذیریم سازمان غذا و دارو مشکلات جدی دارد که دقیق عرض می‌کنم حتما در این حوزه تضاد مدیریت منافع داریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ