محققان شایع‌ترین عوارض جانبی مرتبط با تزریق را شامل ۳۳ درصد علائم مشابه آنفلوانزا و ۳۶ درصد خستگی مشاهده کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی از تولید سه واکسن سینه پهلو، سرطان رحم و اسهال کودکان با همکاری بخش خصوصی خبر داد و گفت:انسولین کاملا ایرانی تا سال آینده به بازار می آید.
رئیس سازمان بازرسی با تاکید بر اینکه این سازمان به تبعیت از تأکیدات مقام معظم رهبری و ضرورت‌های توسعه اقتصاد کشور، حمایت از تولید را در دستور کار دارد به سنگ اندازان پیش پای تولید هشدار داد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: تولید ۶ واکسن در پلتفرم‌های متنوع دستاورد علمی کشور در مواجه با کووید ۱۹ است.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر اهمیت تولید واکسن درکشور تاکید کرد و گفت: حدود ۶۰۰ میلیون دز واکسن دامی در کشور موردنیاز است که درحدود ۵۵۰ میلیون دز یعنی بیش از ۹۱ درصد آن در کشور تولید می‌شود.
خط تولید واکسن تب برفکی شرکت‌ دانش‌بنیان ویراواکسن شایا با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افتتاح شد.
محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تامین ۵۰ درصد نیاز واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شدند.
شرکت آربوتوس (Arbutus) و جنوانت (Genevant)، فایزر و بیونتک را برای نقض پتنت فناوری نانوذرات لیپیدی در توسعه واکسن ضدکرونا حاوی mRNA خود متهم کرده است.
محققان یک شرکت دانش بنیان واکسن تب برفکی را به تولید رساندند که قرار است بعد از تامین نیاز کشور به بیش از ۵ کشور صادرات داشته باشند.
محققان دریافتند افرادی که کمتر از شش ساعت در شب می‌خوابند، نسبت به افرادی که هفت ساعت یا بیشتر می‌خوابند، آنتی‌بادی‌های کمتری تولید می‌کنند. این کمبود معادل دو ماه کاهش آنتی بادی بود.
رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق حمایت ۵۰۰ میلیارد ریالی از شرکت تولید کننده واکسن مبتنی بر mRNA علیه کرونا داشته است.
مدیر شرکت تولید کننده واکسن مبتنی بر mRNA علیه کرونا از همکاری ۱۰۰ محقق برجسته در ساخت این واکسن خبر داد.
نخستین واکسن کووید ۱۹ مبتنی بر mRNA ایرانی که در شرکتی دانش‌بنیان به تولید رسیده است با موافقت سازمان غذا و دارو به مرحله کارآزمایی بالینی رسید.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری از تولید واکسن ویژه آبزیان برای اولین بار بدست متخصصان ایرانی خبر داد.
عین اللهی از وجود ۵۰ میلیون دز ذخیره واکسن کرونا در پلت فرم‌های مختلف خبر داد و افزود: این آمادگی را داریم که به سرعت تولید واکسن را افزایش دهیم.
وزیر بهداشت با بیان این‌که مجوز پنج واکسن کرونا تولید داخل در دولت سیزدهم صادر شد گفت: نظام سلامت نشان داد که سرعت رشد علمی ایران اسلامی روز به روز بیشتر شده است.
فناور واکسن برکت با بیان اینکه ایران اولین کشوری بود که به دانش واکسن سازی علیه کرونا دست یافت، گفت: آینده خط تولید این واکسن در زمینه داروهای نوترکیب است.
وزیر آموزش و پرورش کشور گفت: دبیرکل سازمان ملل از رئیس جمهور عذرخواهی کرده بود که نتوانستند در دوران کرونا به ایران واکسن دهند که رئیس جمهور در پاسخ گفتند که «ما در حال حاضر ۶ نوع واکسن کرونا تولید و به کشور‌های مختلف صادر می‌کنیم».
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: تنها یک شرکت دانش بنیان ایرانی واکسن آنفلوآنزا تولید کرده که از نوع نوترکیب است و امکان تامین نیاز کشور را دارد.
طی ۴۸ ساعت اخیر تنها هزار و ۱۵۲ دوز واکسن کووید ۱۹ تزریق شده است؛ عددی که حاصل جمع همه واکسن‌های تزریق شده به عنوان دوز اول، دوم، سوم و بالاتر در سراسر کشور است. در ۴۴۸ شهرستانی که هر کدام پایگاه‌های پرشماری برای تزریق واکسن دارند که انواع واکسنِ تولید و خریداری شده میانشان توزیع گردیده، اما تقریبا کسی داوطلب تزریق شان نیست.
طی ۴۸ ساعت اخیر تنها هزار و ۱۵۲ دوز واکسن کووید ۱۹ تزریق شده است؛ عددی که حاصل جمع همه واکسن‌های تزریق شده به عنوان دوز اول، دوم، سوم و بالاتر در سراسر کشور است. در ۴۴۸ شهرستانی که هر کدام پایگاه‌های پرشماری برای تزریق واکسن دارند که انواع واکسنِ تولید و خریداری شده میانشان توزیع گردیده، اما تقریبا کسی داوطلب تزریق شان نیست.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد: قیمت پخش واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی حدود ۲۱۰ هزار تومان است و قیمت این واکسن برای مصرف‌کننده، ۲۱۳ هزار تومان تعیین شده است.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امسال تامین ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا پیش‌بینی شده که حدود یک میلیون دوز آن از محل واکسن‌های تولید داخلی و مابقی از طریق واردات تامین شده است.
پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و انستیتو پاستور ایران تفاهم نامه ای در راستای تولید واکسن و کیت منعقد کردند.
اهالی سینما، مستند و تئاتر در درخواست های متعدد خواستار واکسیناسیون برای از سرگیری فعالیت شان شد‌ه‌اند، چرا که هم محیط شان پرخطر است و هم در تولید فیلم و تئاتر استفاده از ماسک ممکن نیست؛ درخواستی که اگر قرار بر عادی شدن فعالیت‌های این بخش‌ها باشد، ضروری به نظر می‌رسد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ