گزارش سازمان ملل اعلام کرد که جمعیت پناه‌جویان افغان از ۲.۹ میلیون نفر به ۵.۷ میلیون نفر افزایش یافته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متأسفانه مقامات افغانستان اجازه بازدید از مخزن سد کجکی را که در تصاویر ماهواره‌ای مشخص است ذخایر آبی مناسبی دارد، به تیم فنی ایران ندادند.
سخنگوی طالبان می‌گوید مقامات پاکستانی به جای تقویت امنیت کشور خود، انگشت اتهام را به سمت افغانستانی‌ها گرفتند.
در نشست فوق‌العاده علمای شیعه افغانستان، رهبران و چهره‌های شیعیان از طالبان خواستند تا تمامی محدودیت‌های مراسم محرم را لغو کنند.
وزیر امور خارجه گفت: افغانستان نیازمند راه حل های فوری است و اگر جامعه بین المللی به چالش‌های امنیتی این کشور توجه جدی نداشته باشد تبعات منفی آن دامنگیر منطقه و جهان خواهد شد.
«کشور افغانستان، دولت بزرگ با هزینه‌های فزاینده ندارد، در ضمن، وام بانکی افغانستان مثل ایران نیست و مانند نظام بانکی ایران درگیر ناترازی فزاینده بانکی نشده است. متاسفانه ساختار نظام بانکی ما که درگیر بنگاه داری هم شده است، موجبات انجماد منابع را ایجاد می‌کند و هرچه انجماد منابع بانکی بالاتر می‌رود، اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی نیز بیشتر می‌شود و خود تبدیل به ابزار تشدید ناترازی بانک‌ها و رشد نقدینگی را فراهم می‌کند.»
یک گل بی‌نظیر از ابرستاره ما فرشاد نور. خداروشکر عجب گلی زدیم. دمت گرم فرشاد. بغض ما ترکید روی این صحنه. سوپرگل استثنایی از فرشاد دلها. بغض 35 میلیون افغانستانی ترکید
آنالیز بازی تیم ملی فوتبال ایران در برابر افغانستان به طور حتم به کادر فنی تیم ملی نشان خواهد داد، از دست دادن توپ در میانه ی میدان خطرناک است.
کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: تا جام ملتهای آسیا کیفیت تیم ملی روز به روز بیشتر می‌شود.
افغانستان گل خورد و به نشانه اعتراض زمین را ترک کرد!
وزارت دارایی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعطیلی گمرک اسلام‌قلعه در ولایت هرات کذب است.
ایران می‌توانست و می‌تواند با پشتیانی معنوی از گروه‌های مخالف طالبان که دارای سوابق تاریخی با ایران نیز هستند و همچنین استفاده از اهرم مهاجران افغانستانی ساکن در ایران و نیاز‌های ضروری، چون سوخت و مواد غذایی و کالا‌های ضروری دیگر نسبت به اعمال فشار به این شبه‌دولت اقدام و آن‌ها را وادار کند در قبال شهروندان خود و همسایگان رویکردی مسئولانه در پیش بگیرند.
معاونت حقوقی رئیس جمهور پیرامون اقدامات افغانستان در بهره‌برداری از رود هیرمند و تکلیف حقوقی کشور مذکور برای تحویل ۸۲۰ میلیون میتر مکعب آب به کشور ایران بیانیه‌ای منتشر کرد.
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: بیانیه حکومت افغانستان نشان می‌دهد پیام اخطار رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه حق مردم‌مان را هرجا باشد می‌گیریم، دریافت شده است.
سازمان فضایی ایران اعلام کرده که با استفاده از ماهواره خیام و پایش تصاویر آن متوجه شده که حکومت افغانستان مسیر رودخانه هیرمند را منحرف می‌کند.
سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت:حکومت افغانستان با انحراف مسیر هیرمند مانع از رسیدن آب به ایران شده است.
تایباد ـ وزیر صنعت و تجارت افغانستان گفت: افغانستان چهارراه ترانزیت آسیای میانه است و راه‌هایی که ما با کشورهای دیگر آسیا داریم، نزدیک ترین مسیرها به ایران است.
زابل- معاون اول رئیس جمهور گفت: افغانستان باید به حقابه هیرمند متعهد باشد.
یک مقام طالبان از مهاجران افغانستانی خواست که در مسائل داخلی کشورهای دیگر دخالت نکنند و خود را از تحولات آنها دور نگه دارند.
دولت آمریکا و سوئیس با هدف امتناع از آزادسازی دارایی های بلوکه شده افغانستان ، شروطی را برای انتقال این پول به بانک این کشور وضع کردند.
دولت آمریکا مدعی پیگیری مذاکرات دو جانبه با افغانستان در جهت انتقال داراریی های بلوکه شده این کشور شد.
سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در نشست علما در قندهار اعلام کرد که افغانستان دیگر میدان نبرد ابرقدرت‌های جهان نخواهد بود.
دولت بایدن در پی شناسایی محل اختفای ایمن الظواهری در افغانستان در اواخر ماه گذشته و کشتن او با استفاده از یک هواپیمای بدون سرنشین، تصیمم گرفته است که کل دارایی دخیره شده این کشور را همچنان مسدود نگه دارد و مذاکرات با طالبان در این مورد را نیز متوقف کند.
بنا به نوشته یک رسانه آمریکایی، دولت واشنگتن به بهانه ترور سرکرده القاعده در افغانستان قصد آزاد کردن دارایی های این کشور را ندارد.
امیرخان متقی ضمن تکذیب اختلافات داخلی گره طالبان گفت از آمریکا می خواهیم حق ملت افغانستان را به رسمیت بشناسد و دارایی های مسدود شده آن را آزاد کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ