وزارت دارایی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعطیلی گمرک اسلام‌قلعه در ولایت هرات کذب است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارشناسان سازمان ملل با انتشار نامه‌ای عنوان کرده‌اند که استفاده از اصطلاح «طالبان اصلاح‌ شده» برای این گروه اشتباه بود.
وزارت خارجه هیات حاکمه سرپرستی افغانستان در بیانیه‌ای ضمن اشاره به بازدید هیات فنی ایران از ایستگاه آب سنجی دهراود، ادعا کرد که هیات ایرانی بعد از مشاهده و اندازه گیری جریان آب سال جاری آبی را به مراتب کمتر از سال نرمال آبی ارزیابی کرده است.
یک مقام طالبان اعلام کرد که در یک سال گذشته، بیش از ۹۵۲ هزار پناهنده افغان از کشورهای جهان، از جمله از ایران و پاکستان، به کشور بازگشته‌اند.
سخنگوی طالبان می‌گوید مقامات پاکستانی به جای تقویت امنیت کشور خود، انگشت اتهام را به سمت افغانستانی‌ها گرفتند.
در چند روز اخیر برخی رسانه‌ها از متوقف شدن فعالیت دفاتر کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهر‌های کابل، مزار شریف و هرات توسط طالبان خبر دادند. معاون رسانه‌ای نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان گفت: انتظار می‌رود طالبان علت محرومیت و عدم فعالیت دو ماه اخیر کمیته امداد در افغانستان را شفاف بیان کند.
طالبان خواستار ازسرگیری فعالیت‌های سفارت‌خانه‌های چندین کشور در افغانستان شد.
سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز انفجار در ایالت خیبرپختونخواه پاکستان را محکوم کرد.
وزیر دفاع دولت موقت طالبان در افغانستان در سخنانی با تأکید بر اینکه این کشور «خواهان بروز هیچ مشکلی با ایران نیست»، تصریح کرد: به هیچ‌گونه همکاری با آمریکا نیاز نداریم.
بنا به این تقویم چهارشنبه روز عرفه، پنج‌شنبه عید قربان است. در دوره دولت پیشین نیز عید‌های قربان و فطر سه روز تعطیل عمومی بودند.
سخنگوی طالبان گفت: تعطیلی مدارس به دلیل اصلاحات ضروری صورت گرفته است.
شبکه «صدای بانوان» تنها شبکه افغانستان است که به دست زنان اداره می‌شود. این شبکه که از ۱۰ سال قبل فعالیت خود را آغاز کرد، هشت کارمند دارد که شش تن از آنان زن هستند.
اخیرا تشویق به تعطیلی مدارس در شبکه‌های مجازی به دلیل مسمومیت‌ها و ناامن بودن مدارس به کرات از زبان اپوزیسیون برانداز تکرار شده است. طبیعی است که خانواده‌ها نیز نگران از تکرار چنین اتفاقاتی، تمایل به فرستادن فرزندان خود به مدارس نداشته باشند. خرابکاری از سوی طیف‌های تندرو خودسر داخلی را که در صدد جایگزینی جمهوری اسلامی با خلافت یا امارت اسلامی از نوع طالبان و جلوگیری از تحصیل دختران دانش‌آموزند، نباید از نظر دور داشت.
در هفته‌های اخیر روزانه چندین دبیرستان دخترانه در مناطق مختلف شهر درگیر این قضیه می‌شوند، به‌طوری که آموزش و پرورش قم روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته، تمام مدارس را تعطیل کرد؛ اما روز یکشنبه بعد از پنج روز تعطیلی دوباره مسمومیت دانش‌آموزان خبرساز شد.
شب گذشته افراد ناشناس شعار‌هایی را بر ضد حکومت انگلیس بر روی سفارت این کشور در تهران با اسپری‌های رنگی نوشتند. لانه تجزیه طلبان، هرکی بیاد به مهمونی باید بره تو گونی، لانه جاسوسی تعطیل باید گردد، دشمن ابدی، جاسوس انگلیسی اخراج باید گردد، روباه پیر، BBC داعش انگلیسی، سفارت انگلیس حامی تروریست، مرگ بر انگلیس، پرورشگاه تروریست و مزدور انگلیسی ازجمله شعار‌های نوشته شده روی سفارت انگلیس در تهران است.
محمد رضا فلاح نژاد گفت: ارتفاع برف در محدوده کوهستان‌های طالقان ۲۰ سانتی متر و در شهر طالقان ۱۰ سانتی متر گزارش شده است.
طالبان پیشتر تردد زنان افغان را بدون همراهی یک فرد مذکر خانواده، ممنوع و آن‌ها را مجبور به استفاده از پوشش برقع در خارج از منزل کرده بود. همچنین طالبان از زمان بازگشت‌شان به افغانستان در ماه اوت ۲۰۲۱، دبیرستان‌های دخترانه را در این کشور تعطیل کرده‌اند.
سخنگوی طالبان گفت: «طی یکسال گذشته هیچ رسانه‌ای از سوی امارت اسلامی تعطیلی نشده است.»
طالبان با برگزاری مراسم جشن اولین سالگرد خروج اشغالگران غربی به سرکردگی تروریست های آمریکایی از افغانستان، فردا را در این کشور تعطیل عمومی اعلام کرد.
یک سال از روی کار آمدن دوباره طالبان در افغانستان و کنترل شهر‌های این کشور به دست این گروه گذشت. در این یک سال چهره شهر‌های افغانستان تغییر کرده، بسیاری از مراکز آموزشی و فرهنگی و نهاد‌های اجتماعی تعطیل شده و یا تغییر کاربری داده است و قوانین تازه‌ای در شهر‌ها و در میان مردم حاکم شده است. زنان از صحنه فعالیت‌های اجتماعی حذف شده و مدارس آن‌ها تقریبا تعطیل شده است. چهره‌ی شهر‌ها امنیتی است و در جای جای شهر نیرو‌های نظامی طالبان که عمدتا از جوانان تشکیل شده است، کنترل اوضاع را به دست گرفته‌اند. مقامات بلند پایه طالبان همچنان در تلاشند تا روابط بین‌المللی خود را گسترش دهند، اما توفیق چندانی کسب نکرده‌اند.
از این پس ۲۴ مرداد ماه در تقویم افغانستان به مناسبت سالروز شکست نیرو‌های خارجی و قدرت گرفتن طالبان تعطیلی عمومی خواهد بود.
عزاداری برای معصومین (ع) در گوشه گوشه عالم آیین‌ها، آداب و رسوم خاص خودش را دارد. شیعیان افغانستان نیز در ولادت یا شهادت معصومین با هنر منقبت‌خوانی یاد این عزیزان را زنده نگه می‌دارند.
صالحی حذف «تعطیلی عید نوروز و عاشورا» را نمادی از «تعصبات ضد ایران» طالبان دانست.
اولین مراسم اعلام نتایج خودروهای تولید داخل از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با حضور نمایندگان شرکت های خودروساز و نهادهای نظارتی در شرکت سایپا برگزار شد و برگزیدگان محصولات شرکت های سایپا، ایران خودرو، بهمن موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو و آرین موتور مشخص شدند.
بر اساس این سند، طالبان تنها روزهای استقلال افغانستان، شکست جماهیر شوروی سابق و شکست آمریکا و ناتو از گروه طالبان را روزهای تعطیلی عمومی تعیین کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ