سخنگوی طالبان می‌گوید مقامات پاکستانی به جای تقویت امنیت کشور خود، انگشت اتهام را به سمت افغانستانی‌ها گرفتند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طالبان خواستار ازسرگیری فعالیت‌های سفارت‌خانه‌های چندین کشور در افغانستان شد.
پاکستان، طالبان افغانستان را مسئول حملات برون مرزی می داند و از این رو به این گروه هشدار داده است.
پاکستان، طالبان افغانستان را مسئول حملات برون مرزی می داند و از این رو به این گروه هشدار داده است.
رهبر طالبان: طبق قوانین امارت اسلامی، اقدامات ملموسی برای نجات زنان از بسیاری از سرکوب‌های سنت‌گرایانه از جمله ازدواج اجباری اتخاذ شده و حقوق مربوط به احکام اسلامی حفظ شده است. علاوه بر این موارد، اقدامات ضروری برای بهبود شرایط زنان به عنوان عضوی از جامعه انجام شده تا براساس احکام اسلامی زندگی راحت و مرفهی برای آنان فراهم شود.
هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان وارد کابل شد و با دین‌محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد دولت موقت طالبان دیدار کرد.
سخنگوی طالبان اعلام کرد که این گروه اجساد اتباع افغانستان در حادثه غرق شدن قایق مهاجران در آب‌های یونان را به کشور بازمی‌گرداند.
طالبان در ترکیب دولت خود که فراگیر نیست و مخالفان زیادی دارد، هنوز وزیر یا مسئولی برای ورزش انتخاب نکرده است! طالب ها با ورزش بیگانه اند و مشخص نیست فدراسیون فوتبال این کشور چگونه فعالیت می‌کند
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
یکی از مقام‌های ارشد طالبان که در نشستی با حضور اعضای کابینه و شماری از چهره‌های فرهنگی حامی طالبان در کابل صحبت می‌کرد، گفت: در طالبان مساله پشتون، تاجیک، ازبک، ترکمن، پشه‌ای و ... اصلاً مطرح نیست.
برنامه درسی افراطی به کودکان در مدارس افغانستان در شرایط فعلی آموزش داده می‌شود. طالبان به دانش‌آموزان می‌آموزند که چگونه متنفر باشند نه این که چگونه فکر کنند.
وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان اعلام کرد که حداقل ۱۲۰ شهروند این کشور در درگیری‌های سودان گرفتار شده‌اند.
معاون سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز از تلاش این گروه برای «تکامل کابینه» خود خبر داد.
طالبان سرکنسول افغانستان در دبی را برکنار کرد
والی طالبان در هرات از کشته شدن ۶ تروریست داعشی توسط نیروهای این گروه در این شهر در افغانستان خبر داد.
سخنگوی وزارت خارجه طالبان می‌افزاید که «طالبان این‌طور نیستند، ما حکومت اسلامی هستیم، برعکس از زنان محافظت می کنیم».
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان اظهار داشت که کار بر روی تدوین قانون اساسی جایگزین قانون اساسی قبلی جریان داشته و به زودی تکمیل خواهد شد.
یک مسئول سابق افغانستانی اعلام کرد: از نظر برخی از اعضای طالبان تقویت و حمایت از نظام طالبان ایجاد روابط محکم با گروه‌های قدرتمند در منطقه از جمله اسرائیل را می‌طلبد.
سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان گفت که اعلام کابینه رسمی در این کشور مدتی طول خواهد کشید.
طالبان هشدار داده که اگر کسی و یا شرکتی از هرجای افغانستان به گونه «خودسر» زائر به عراق اعزام کند با برخورد جدی این گروه مواجه خواهد شد.
منابع آگاه رسمی در پاکستان اعلام کردند که طالبان نباید اسلام آباد را برای هر رویدادی در افغانستان مقصر بدانند.
طالبان با برگزاری مراسم جشن اولین سالگرد خروج اشغالگران غربی به سرکردگی تروریست های آمریکایی از افغانستان، فردا را در این کشور تعطیل عمومی اعلام کرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار یادداشتی گفته است که وضعیت امروزی افغانستان به شدت وخیم است و طالبان به وعده های خود عمل نکرد.
از این پس ۲۴ مرداد ماه در تقویم افغانستان به مناسبت سالروز شکست نیرو‌های خارجی و قدرت گرفتن طالبان تعطیلی عمومی خواهد بود.
طالبان با انتشار بیانیه‌ای ضمن ارائه جزئیاتی درباره ادعای آمریکا در کشتن سرکرده القاعده، هشدار داد که عملیات پهپادی آمریکا در خاک افغانستان، تجاوز به قلمرو این کشور است و نباید تکرار شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ