یک مقام طالبان از مهاجران افغانستانی خواست که در مسائل داخلی کشورهای دیگر دخالت نکنند و خود را از تحولات آنها دور نگه دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مقام طالبان اعلام کرد که در یک سال گذشته، بیش از ۹۵۲ هزار پناهنده افغان از کشورهای جهان، از جمله از ایران و پاکستان، به کشور بازگشته‌اند.
دهقان گفت: منطقه مکران موتور محرکه و پشتیبان توسعه ملی است؛ این منطقه ظرفیت کریدوری و ترانزیتی دارد و ما را به اروپا و آسیای مرکزی و افغانستان و سایر کشورهای همسایه متصل می‌کند. اگر کریدور شمال -جنوب فعال شود، حمل و نقل ترکیبی این منطقه هم فعال می‌شود.
دهقان گفت: منطقه مکران موتور محرکه و پشتیبان توسعه ملی است؛ این منطقه ظرفیت کریدوری و ترانزیتی دارد و ما را به اروپا و آسیای مرکزی و افغانستان و سایر کشورهای همسایه متصل می‌کند. اگر کریدور شمال -جنوب فعال شود، حمل و نقل ترکیبی این منطقه هم فعال می‌شود.
سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۰ سال ایران گفت: کشورهای آسیایی با برنامه ریزی موفق در حال کار کردن هستند.
مهاجرت‌های اجباری و پناهجویی‌های ناشی از بحران مناقشات مسلحانه و سیاسی که موجب مهاجرت‌های توده‌ای می‌شود، یک مسوولیت بین‌المللی است و نه مسوولیت یک‌جانبه‌ای از سوی همسایه یا همسایگان کشور‌های بحران‌زده یا بحران‌خیز. مسوولیتی که متاسفانه در بحران اخیر افغانستان به‌تن‌هایی بر دوش دولت و ملت ایران افتاد. چه زمانی که همه کشور‌های همسایه افغانستان به‌جز ایران مرز‌های خود را روی مردم افغانستان بستند و چه بعد از آنکه کمک‌ها و حمایت‌های بین‌المللی به‌دلایل مختلفی، چون ملاحظات سیاسی کشور‌های حمایت‌کننده، تحریم‌های بین‌المللی و نیز برخی ملاحظات داخلی کم و محدود شد.
سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد مقامات طالبان برای نشست آتی نمایندگان ویژه کشورهای مختلف در مورد افغانستان در دوحه، دعوت نشده‌اند.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: کارنامه طالبان نشان می‌دهد این گروه به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و مسئولان نظام جمهوری اسلامی و کشور‌های همسایه باید تا دیرتر نشده در سیاست خود نسبت به این گروه تجدید نظر اساسی نمایند. بی‌عملی در برابر طالبان، برای آینده منطقه خطرناک است.
در حاشیه چهارمین نشست کشور‌های همسایه افغانستان در سمرقند امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت سرپرستی موقت افغانستان و حنا ربانی وزیر مشاور در امور خارجی پاکستان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند.
سرپرست وزارت خارجه افغانستان با حسین امیرعبداللهیان در سمرقند و در حاشیه چهارمین نشست کشورهای همسایه افغانستان دیدار کرد.
سمرقند ازبکستان میزبان نشست دیپلمات های ارشد کشورهای همسایه افغانستان خواهد بود.
وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در چهارمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان، در رأس هیئتی تهران را به مقصد سمرقند ترک کرد.
وزیر خارجه چین پنجشنبه و جمعه در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در سمرقند ازبکستان شرکت می‌کند.
پس از تسلط طالبان در کابل، یک میلیون و ۶۰۰ هزار شهروند افغانستان به کشورهای همسایه مهاجرت کردند.
تایباد ـ وزیر صنعت و تجارت افغانستان گفت: افغانستان چهارراه ترانزیت آسیای میانه است و راه‌هایی که ما با کشورهای دیگر آسیا داریم، نزدیک ترین مسیرها به ایران است.
اولین نشست نمایندگان ویژه کشورهای همسایه افغانستان در شهر تاشکند پایتخت ازبکستان با مشارکت جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان خواستار بازگشایی نمایندگی‌ های دیپلماتیک کشورهای اروپایی در کابل شد.
در این نشست که با حضور دبیران، مشاوران و نمایندگان نهاد امنیت ملی کشور‌های همسایه افغانستان برگزار می‌شود، تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی این کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
بیست‌وششمین نشست سالانه وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان اکو امروز در شهر تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار می‌شود.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: کشورهای همسایه، به ویژه عراق و افغانستان، مهم‌ترین بازارهای صادراتی لوازم خانگی است.
رئیس جمهور روسیه امروز در سخنانی در ایروان پایتخت کشور ارمنستان گفت: خطر نفوذ شبه نظامیان به خاک کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی نیز همچنان بالا است.
رئیس مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مشترک المنافع گفت که توانایی طالبان برای کنترل اوضاع افغانستان به دلیل عمق شکاف بین جناح های میانه رو و رادیکال در رهبری این گروه بسیار محدود شده است.
رئیس مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مشترک المنافع گفت که توانایی طالبان برای کنترل اوضاع افغانستان به دلیل عمق شکاف بین جناح های میانه رو و رادیکال در رهبری این گروه بسیار محدود شده است.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین اظهار کرد: اولویت دادن به کشور‌های همسایه و مسلمان به عنوان بازار‌های هدف گردشگری، می‌تواند تحرک و پویایی در عرصه گردشگری کشور ایجاد کند.
تیم ملی هندبال زنان ایران در دیدار نخست خودش در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مقابل افغانستان پیروز شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ