تایباد ـ وزیر صنعت و تجارت افغانستان گفت: افغانستان چهارراه ترانزیت آسیای میانه است و راه‌هایی که ما با کشورهای دیگر آسیا داریم، نزدیک ترین مسیرها به ایران است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متأسفانه مقامات افغانستان اجازه بازدید از مخزن سد کجکی را که در تصاویر ماهواره‌ای مشخص است ذخایر آبی مناسبی دارد، به تیم فنی ایران ندادند.
سخنگوی طالبان می‌گوید مقامات پاکستانی به جای تقویت امنیت کشور خود، انگشت اتهام را به سمت افغانستانی‌ها گرفتند.
در نشست فوق‌العاده علمای شیعه افغانستان، رهبران و چهره‌های شیعیان از طالبان خواستند تا تمامی محدودیت‌های مراسم محرم را لغو کنند.
وزیر امور خارجه گفت: افغانستان نیازمند راه حل های فوری است و اگر جامعه بین المللی به چالش‌های امنیتی این کشور توجه جدی نداشته باشد تبعات منفی آن دامنگیر منطقه و جهان خواهد شد.
گزارش سازمان ملل اعلام کرد که جمعیت پناه‌جویان افغان از ۲.۹ میلیون نفر به ۵.۷ میلیون نفر افزایش یافته است.
یک گل بی‌نظیر از ابرستاره ما فرشاد نور. خداروشکر عجب گلی زدیم. دمت گرم فرشاد. بغض ما ترکید روی این صحنه. سوپرگل استثنایی از فرشاد دلها. بغض 35 میلیون افغانستانی ترکید
آنالیز بازی تیم ملی فوتبال ایران در برابر افغانستان به طور حتم به کادر فنی تیم ملی نشان خواهد داد، از دست دادن توپ در میانه ی میدان خطرناک است.
در شرایطی که ایران با سه گل از افغانستان پیش بود، دروازه پیام نیازمند به طور جدی تهدید شد.
ایران توانست در لحظات پایانی نیمه اول، گل چهارم را نیز وارد دروازه افغانستان کند.
فوتبال ایران – افغانستان در فاصله 72 ساعت دو تقابل با هم خواهند داشت.
کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: تا جام ملتهای آسیا کیفیت تیم ملی روز به روز بیشتر می‌شود.
افغانستان گل خورد و به نشانه اعتراض زمین را ترک کرد!
برنامه درسی افراطی به کودکان در مدارس افغانستان در شرایط فعلی آموزش داده می‌شود. طالبان به دانش‌آموزان می‌آموزند که چگونه متنفر باشند نه این که چگونه فکر کنند.
فلاحت پیشه گفت: اگر جنگی میان این دو کشور صورت بگیرد، طالبان امکان پیروزی در برابر ایران ندارد، اما به هر حال جنگی رخ نمی‌دهد. اگر ایران از سازوکار اقتصادی خود استفاده کند، به‌راحتی می‌تواند بر آنان مدیریت کند. کشور ما در سیاست خارجی گرفتار تابو است؛ تابو‌هایی مانند موضوع مواد مخدر که به مردم آسیب زده است.
معاونت حقوقی رئیس جمهور پیرامون اقدامات افغانستان در بهره‌برداری از رود هیرمند و تکلیف حقوقی کشور مذکور برای تحویل ۸۲۰ میلیون میتر مکعب آب به کشور ایران بیانیه‌ای منتشر کرد.
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: بیانیه حکومت افغانستان نشان می‌دهد پیام اخطار رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه حق مردم‌مان را هرجا باشد می‌گیریم، دریافت شده است.
سازمان فضایی ایران اعلام کرده که با استفاده از ماهواره خیام و پایش تصاویر آن متوجه شده که حکومت افغانستان مسیر رودخانه هیرمند را منحرف می‌کند.
سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت:حکومت افغانستان با انحراف مسیر هیرمند مانع از رسیدن آب به ایران شده است.
سرمربی تیم والیبال شهداب ایران گفت: نماینده افغانستان با جان و دل بازی کرد و حتی گاهی ما را تحت فشار قرار داد اما تیم ما از نظر فنی برتر بود و پیروز شد.
یک رسانه افغانستانی امروز اعلام کرد که سفارت این کشور در ترکیه در اختیار گروه طالبان قرار گرفته است.
زابل- معاون اول رئیس جمهور گفت: افغانستان باید به حقابه هیرمند متعهد باشد.
رسانه‌های محلی افغانستان اعلام کردند امروز ساعت ۷ بامداد یک انفجار شدید در چهارراه سیدآباد شهر مزارشریف رخ داده است و بر اثر شدت انفجار شیشه‌های مغازه‌های نزدیک به محل حادثه فروریخته‌اند.
یک مقام طالبان از مهاجران افغانستانی خواست که در مسائل داخلی کشورهای دیگر دخالت نکنند و خود را از تحولات آنها دور نگه دارند.
سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در نشست علما در قندهار اعلام کرد که افغانستان دیگر میدان نبرد ابرقدرت‌های جهان نخواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ