ایران می‌توانست و می‌تواند با پشتیانی معنوی از گروه‌های مخالف طالبان که دارای سوابق تاریخی با ایران نیز هستند و همچنین استفاده از اهرم مهاجران افغانستانی ساکن در ایران و نیاز‌های ضروری، چون سوخت و مواد غذایی و کالا‌های ضروری دیگر نسبت به اعمال فشار به این شبه‌دولت اقدام و آن‌ها را وادار کند در قبال شهروندان خود و همسایگان رویکردی مسئولانه در پیش بگیرند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) ۲۶ مرداد ماه و در سفری رسمی و در پاسخ به دعوت فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی به ریاض سفر کرد.
وزیر امور خارجه در پاسخ به اظهارات بورل تاکید کرد: تحولات اخیر در آزادسازی منابع مالی ایران را مثبت ارزیابی می کنیم و در درصورت اراده جدی طرف‌های مقابل، بازگشت همه طرف‌ها به توافق و تعهداتشان دور از دسترس نیست.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی در نخستین سفر رسمی دوجانبه و برای شرکت در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی به پرتوریا سفر کرده، صبح امروز پنجشنبه ۱۹ مرداد ماه با خانم «نالدی پاندور» وزیر خارجه آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.
کنفرانس بریکس و ایران با عنوان چشم اندازها برای شراکت و همکاری روز سه‌شنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در مرکز مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه برگزار شد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در توکیو به سر می‌برد، صبح امروز (دوشنبه) ۱۶ مرداد ماه با «یوشیماسا هایاشی»، وزیر امور خارجه ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در توکیو به سر می‌برد، صبح امروز (دوشنبه) ۱۶ مرداد ماه با «یوشیماسا هایاشی»، وزیر امور خارجه ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.
بورل در ادامه با تکرار ادعاهای واهی مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین، مدعی شد: تاکید کردم که ایران باید به حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین پایان دهد و از ابزارسازی اتباع اتحادیه اروپا دست بردارد.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با زیاد نخاله تحولات جاری در صحنه فلسطین، وحدت صفوف فلسطینی و همبستگی جهانی با ملت فلسطین در ماه مبارک رمضان امسال را سرمایه مهمی دانست.
فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در یک گفت وگوی تلفنی، ماه مبارک رمضان را به حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران تبریک گفت.
فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در یک گفت وگوی تلفنی، ماه مبارک رمضان را به حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران تبریک گفت.
وزیر خارجه عربستان سعودی پاسخ داد: «بر اساس توافقی که حاصل شده مشتاقانه در انتظار دیدار با وزیر خارجه ایران در آینده نزدیک هستم و از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور طی دو ماه آینده صورت خواهد گرفت و طبیعی است که در آینده به کشورهای دو طرف سفر کنیم».
امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان گفت:نقش گروه‌های تروریستی ضد ایرانی در اغتشاشات اخیر ایران کاملا مشهود است، برخی از کشورهای اروپایی درچارچوب معیارهای دوگانه و در «تروریسم شویی» شرکت کرد.
ایران نسبت به احتمال هرگونه تحرک منفی در چارچوب نشست ماه مارس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار می‌دهد و این حق را برای خود محفوظ می‌داند تا پاسخ متقابل نسبت به آن انجام دهد.
رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: برخی از کشور‌های اروپایی در چارچوب معیار‌های دوگانه و در «تروریسم شویی» (terrorism laundering) شرکت کردند. آن‌ها تسهیلات مالی و لجستیکی قابل توجهی را در اختیار برخی از عناصر تروریست قرار دادند.
حسین عبداللهیان با حضور در بیمارستان‌ شهدای تجریش تهران از مجروحان این حمله مسلحانه عیادت کرد. براساس این گزارش، فردی صبح روز جمعه «۷بهمن ماه » با سلاح گرم وارد سفارت آذربایجان در تهران شد و اقدام به تیراندازی کرد که در این حادثه یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.
رابرت مالی ادعا کرد: ایران تعداد محدودی پهپاد پیش از جنگ، نداد. آن‌ها ده‌ها فروند را همین تابستان منتقل کردند و نیرو‌های نظامی ایرانی اکنون با حضور در مناطق اشغالی اوکراین به روسیه کمک می‌کنند که از آن‌ها علیه غیرنظامیان اوکراینی استفاده کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مایه تاسف است که در قلب اروپا چنین تعرضی به یک خانم و سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک انجام می‌شود و پلیس نیز به موقع در محل حضور پیدا نمی‌کند.
وزیر امور خارجه با ناپایدار خواندن شرایط کنونی محیط بین المللی و ماهیت بی ثبات و متغیر نظام بین المللی و وجود کانون‌های متعدد بحران در مناطق مختلف جغرافیایی جهان تاکید کرد: در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران یک کشتی آرام در اقیانوس متلاطم جهانی است.
وزیر خارجه مالی و «حسین امیرعبداللهیان» با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیات بلندپایه سیاسی - اقتصادی و نمایندگان اقتصادی بخش خصوصی جهت دیدار با مقامات عالی رتبه مالی و تانزانیا، عازم قاره آفریقا شد.
امیرعبداللهیان پس از مالی به تانزانیا و از آنجا به زنگبار سفر خواهد کرد.
وزیر امور خارجه ایران و نماینده آمریکا در امور ایران روز پنج‌شنبه در دو تماس جداگانه با وزیر امور خارجه عمان درباره وضعیت تلاش‌ها برای احیای برجام گفتگو کردند.
علیرضا سلیمی در مورد نشست غیر علنی امروز- چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه- مجلس شورای اسلامی گفت: این نشست با حضورحسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه، علی باقری رییس تیم مذاکره کننده هسته‌ای و علی شمخانی برگزار خواهد شد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری مالی در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان، گزارشی از روند پیشرفت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف ارائه داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ